Fitness Seller

'Russische' full body schema.

TheHobbit

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Beste BB'ers,

Ik ga komende maandag met full body schema beginnen. Nu is het zo dat ik al een tijdje rond aan het kijken ben voor een goede schema. Op internet kwam ik deze tegen:

Workout A

-Pull Up 4 * max Wide grip
-Barbell Row 4 * 8
-Militairy Press 4 * 8
-Squat 4 * 8
-Bench Press 4 * 8
-Side Raise 4 * 8
-Dumbell Curl 4 * 8
-Crunch 4 * 10

Workout B

-Bench Press 4 * 8
-Side Raise 4 * 8
-Dumbell Curl 4 * 8
-Squat 4 * 8
-Pull Up 4 * max Wide grip
-Barbell Row 4 * 8
-Militairy Press 4 * 8
-Crunch 4 * 10

Veel mensen overwegen om met deze schema aan de slag te gaan. Daarom kreeg ik automatisch het gevoel dat dit wel een goede schema was. Maar toch wilde ik jullie mening hierom vragen.

Bron: http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/russisch-full-body-schema

Deze schema ben ik zelf op BB tegen gekomen. Vond het zelf een goede schema, ook andere mensen vonden het een goed schema. Nu zit ik te twijfelen tussen die 'Russische' en deze normale.

Dag 1
4-5 | 6-8 | Barbell Squat
3__ | 6-8 | Barbell Bench Press
3__ | 6-8 | Lat Pull Down
3__ | 6-8 | Barbell Military Press
3-4 | 6-8 | Barbell Curl
3__ | 6-8 | Crunch

Dag 2 - Rust

Dag 3
2-3 | 6-8 | Barbell Deadlift
4__ | 6-8 | Cable Seated Row
3__ | 6-8 | Barbell Incline Bench Press
3__ | 6-8 | Side Raise
3-4 | 6-8 | Dumbbell Triceps Extension
3-4 | 6-8 | Lever Seated Leg Curl

Dag 4 - Rust

Dag 5
4__ | 6-8 | Lever Seated Leg Press
3__ | 6-8 | Chin-up
3__ | 6-8 | Dumbbell Bench Press
3__ | 6-8 | Dumbbell Shrug
3-4 | 6-8 | Lever Seated Calf Extension
3__ | 6-8 | Crunch

Bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/3-dagen-full-body-workout-schema-check-276060/

Welke adviseren jullie mij?

Wel uitkijken dat je niet ineens andere gyms gaat binnenvallen en overnemen!

• Topic Starter Topic Starter
Haha, nee. Ik ben gewoon nou eenmaal een secure jongen. Als ik aan iets begin, wil ik zo goed mogelijk voorbereiden. Daarom stel ik jullie die vragen hier!

Het ging meer over het Russische maar goed...

Je mist sowieso bij die eerste al je triceps. En verder zou ik je aanraden om sowieso alle compounds (deadliften, squat, BOR, BP etc.) erin te gooien.

Als ik tussen die twee moest kiezen zou ik de tweede doen.

ik adviseer om je borst oefeningen met dumbells te doen ipv barbells

Haha, sorry. Heb het dan verkeerd begrepen.

Mooi zo, ik zat ook meer aan de 2e kant.

1e: 0 stemmen

2e: 2 stemmen

Het ging meer over het Russische maar goed...

Je mist sowieso bij die eerste al je triceps. En verder zou ik je aanraden om sowieso alle compounds (deadliften, squat, BOR, BP etc.) erin te gooien.

Als ik tussen die twee moest kiezen zou ik de tweede doen.

Bench press en military press, of press jij toevallig met je bicapsen? :o

Al die side raises vind ik wat onzinnig en er moet sowieso meer dan 1x per week gedeadlift worden. Verder is de opbouw met ; Squat, bench, optrekken, BOR, OHP/MP + Deadlift! goed. Je kan dit opdelen in 2 verschillende dagen, en ongeveer 2 isolatieoefeningen bijvoegen die lifts supporten die achterlopen. Dus als je bench achterloopt, kan je wat tricepwerk doen oid.

Bench press en military press, of press jij toevallig met je bicapsen? :o

Al die side raises vind ik wat onzinnig en er moet sowieso meer dan 1x per week gedeadlift worden. Verder is de opbouw met ; Squat, bench, optrekken, BOR, OHP/MP + Deadlift! goed. Je kan dit opdelen in 2 verschillende dagen, en ongeveer 2 isolatieoefeningen bijvoegen die lifts supporten die achterlopen. Dus als je bench achterloopt, kan je wat tricepwerk doen oid.

Triceps isolatie oefening...
Als je biceps gaat isoleren doe dat dan ook met triceps.

Hoe lang train je al en wat zijn je doelen?

SteenSteen: Ik neem aan dat u het over de 2e schema hebt. Ik begrijp niet wat u precies bedoeld. Kun u mij een voorbeeld geven, hoe u het zou aanpakken?

StickySteeez: Ik heb eerder op fitness gezeten, maar niet echt intensief getraind. Vanaf maandag ga ik dat wel doen. Mijn doel is zowel massa als kracht opbouwen.

Stefanovich: Ik neem aan dat u het over de 2e schema hebt. Bij welk oefeningen zou u de sets en reps veraneren?

Gingen we niet dat hele 'Russische' boycotten?

Terug
Naar boven