AndroidHealthClinic

S4ndro's log: Getting strong

s4ndro

Competitive Bodybuilder
Waardering
82
Lengte
1m75
Massa
77kg
Ik heb een log bij het BB gedeelte, maar ik denk dat ik hier meer tussen pas.

Ik ben sinds 14 maart met stronglifts begonnen, met de bedoeling om zo sterk mogelijk te worden.

Aan mijn voeding moet nog gewerkt worden, dat weet ik, daar heb ik het lastig mee. Maar de trainingen verlopen goed.

Ben nu al 6weken ver, elke week 3keer trainen.

De huidige stats zijn:
Squat 5x5 65kg
Bench 5x5 42,5kg
Barbell row 5x5 50kg
Overhead press 5x5 40kg
Deadlift 1x5 75kg

Heb nog geen enkel plateau bereikt, en voorlopig gaat alles nog vrij vlot.

• Topic Starter Topic Starter
Week 7, training 1

Week 7, training 1
Squat 5x5 67,5kg (BW!)
Bench 5x5 45kg
Barbell Row 5x5 52,5kg

Wellicht handig om wat stats te vermelden.

Week 7, training 2

Week 7, training 2
Squat 5x5 70kg
Overhead press 5x5 42,5kg
Deadlift 1x5 80kg

De overhead press ging wat moeizaam, misschien door te weinig te rusten tussen de sets.

Week 7, training 3

Week 7, training 3
Squat 5x5 72,5kg
Bench 5x5 47,5kg
Barbell row 5x5 55kg

De barbell row begint moeizaam te verlopen. Squat en bench gaan nog vlot.

Week 8, training 1

Week 8, training 1
Squat 5x5 75kgOverhead press 5x5 45kg
Deadlift 1x5 85kg

Overhead press was lastig, maar het is toch gelukt.

Squat 75kg

Deadlift 85kg

Overhead press had ik ook gefilmd, maar in de laatste set en de camera stond blijkbaar iets te laag dus zal het nog eens opnieuw moeten doen.

meer eten ! voer je kcal op naar 3000 +!

kdenk dat je betr meer achterover moet staan/leunen bij die DL + lager beginnen met het achterwerk bij lift off+ moet de stang tegen je schenen aan staan, het liefst trek je mooie rooie strepen over je schenen +meer afzetten met je benen..je trekt em nu puur uit de rug met kleine assist van glutes/hemstrings

meer eten ! voer je kcal op naar 3000 +!
De laatste week zit ik rond de 3000kcal. Ik weet dat ik meer moet eten, ik werk eraan. Maar mijn bedoeling is niet om 90kg te worden. Ik wil rond de 75 à 80kg wegen, en weeg voorlopig 70kg.

kdenk dat je betr meer achterover moet staan/leunen bij die DL + lager beginnen met het achterwerk bij lift off+ moet de stang tegen je schenen aan staan, het liefst trek je mooie rooie strepen over je schenen +meer afzetten met je benen..je trekt em nu puur uit de rug met kleine assist van glutes/hemstrings
Bedankt, zal er op letten. Ik had gelezen dat je heupen hoog moesten zijn, maar blijkbaar doe ik het te hoog.

Voeding moet niet perse hoger dan als je op 3000kCals zit en 70 weegt! Rustig bijkomen 1kg per maand ofzo, en iets meer eten als je plateaus hit.

Inderdaad, dat is ook ongeveer mijn bedoeling. Voorlopig lukt het goed, ik ben in die 8weken al 5kg bijgekomen, dus nog 5 te gaan en dan zien we wel weer.

week 8, training 2

Week 8, training 2
Squat 5x5 77,5kg
Bench 5x5 50kg
Barbell row 5x5 57,5kg

Volgende keer moet ik langer rusten bij de barbell row en beter letten op techniek.

week 8, training 3

Week 8, training 3
Squat 5x5 80kg
Overhead press 5/5/5 47,5kg

Dan gestopt wegens zere rug, weet niet hoe het komt, ben donderdag ermee opgestaan, en heb woensdag tijdens de training niets gevoeld. Hopelijk helpt een weekendje rust.

Vandaag gewogen, 70kg, dat is 2,5kg meer dan 2weken geleden.

Week 9, training 1

Week 9, training 1
Bench 5x5 52,5kg

Nog altijd een beetje last van mijn rug, wou hem niet onnodig belasten, dus ik heb het gehouden bij benchen vandaag.
Het is al veel beter en hopelijk kan ik deze week mijn trainingen weer hervatten zoals ze moeten.

Het is volgens mij niet van het trainen zelf, ik heb woensdag mijn schoonvader moeten helpen met iets en ik denk dat ik daarbij misschien iets verrokken heb.

Wat is een zere rug?

ik voel iets drukken als ik mijn romp draai en mijn benen laat staan.
Heb geen zeer als ik iets wil oprapen van de grond of als ik mij buk. Het is ondertussen al beter. Ik dacht aan een verrekking of zoiets.

Vandaag voor de laatste keer een training overgeslagen.
Ik voel mijn rug bijna niet meer, om zeker te zijn toch maar niet getraind.

Als ik vrijdag begin met trainen, zou ik dan met hetzelfde gewicht beginnen als de laatste keer? Of zou ik wat lager nemen en terug opbouwen?

Ik ga opnieuw beginnen met work-out B (Squat, OHP en deads)

Week 9, eerste training na rustperiode van een week
Squat 5x5 72,5kg
Overhead press 3x5 40kg
Deadlift 1x5 80kg

Wegens mijn rustperiode heb ik al de gewichten verlaagd, zodat ik zeker goed herstart.

Alles ging zeer goed en heb helemaal geen last meer van mijn rug.

Terug
Naar boven