XXL Nutrition

Safetybar

Bezoekers in dit topic

grenzlooz

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 feb 2014
Berichten
1.052
Waardering
551
Lengte
1m82
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen met de safetybar zijn? Voornamelijk wanneer jullie die graag gebruiken en wat de afwegingen zijn.
 
Super ding. Gebruik het heel graag. Vooral leuk omdat je je handen niet echt nodig hebt. Ideaal ook voor moeilijkere oefeningen zoals step ups. Of standing calf raises.

Ik heb er eentje van blanco merk gehad die toch wel pruttelde met +200kg erop. Nu een ATX die buigt geen mm. Jammere van die ATX is wel dat die geen sleeves heeft.
Traint wat minder leuk en je moet er altijd op letten in welke richting je de bar legt in je rack.
 
Ik heb heb een safety bar en ben er erg blij mee, gebuik de safety bar voornamelijk voor squats. Het helpt me vooral om meer aandacht te besteden om recht op te blijven, omdat je voorover getrokken wordt. Zit een beetje tussen een squat en front squat in. Als je veel squat kan het een goede manier zijn om minder stress op je schouders/ellebogen te hebben.

Daarnaast in de periodes dat ik goodmornings in mijn schema heb, doe ik die alleen maar met een safety bar, met een gewone bar vind ik maar kut. Lunges, split squats en calf raises zijn ook ideaal met een safetybar.
 
Ik heb een safety bar van atx . Heeft idd geen sleeves maar heb daar geen last van.
Op mijn ATX SSB passen geen klemmen van ATX zelf,heb andere moeten nemen.. De atx baar is 1mm dunner dan hun andere baren.
God mag weten waarom ze niet dezelfde maat als hun andere baren genomen hebben.

Ik heb wel de oude versie van atx mss dat de nieuwe versie wel 50 mm is.

Ik heb deze baar voornamelijk gekocht omdat het met een gewone baar zeer oncomfortabel aanvoelde aan mn schouders.
Vroeger geen last van,maar sinds mn schouderoperaties wel.

En hoe zwaarder ik ging bij squat hoe slechter het aanvoelde aan de schouders ook. Met de ssb geen last van de schouders door andere positie.

Het geeft bij mij idd veel minder stress aan de schouders,en daarvoor heb ik hem dan ook gekocht.
 
Ik heb een safety bar van atx . Heeft idd geen sleeves maar heb daar geen last van.

Ik heb wel de oude versie van atx mss dat de nieuwe versie wel 50 mm is.

Ik vond de SSB met sleeves toch aangenamer. Ook om te racken etc.

Nieuwe is idd wel 50mm ;)
 
Ik vond de SSB met sleeves toch aangenamer. Ook om te racken etc.

Nieuwe is idd wel 50mm ;)

Dan heb ik geluk,ik merk geen nadeel.

Wel jammer dat mijn geen 50 mm (waar zaten ze met hun gedacht) is,maar heb klemmen gevonden die passen dus probleem is zo ook opgelost.
 
Zoals op een gewone oly bar. Dat je een rond draaiend stuk heb waar je je plates opschuift.

Ik heb nu met 2 verschillende ssb bars getraind waar inderdaad ook geen draaiende sleeves op zitten, moet zeggen dat ik daar totaal geen last van heb.
 
Ik heb nu met 2 verschillende ssb bars getraind waar inderdaad ook geen draaiende sleeves op zitten, moet zeggen dat ik daar totaal geen last van heb.

Last heb ik er ook niet van. Ik vind het gewoon aangenamer trainen met draaiende sleeves. En als je je SSB zonder draaiende sleeves racked kantelt je SSB ook altijd naar één kant. Nu ja, de handles bedoel ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Last heb ik er ook niet van. Ik vind het gewoon aangenamer trainen met draaiende sleeves. En als je je SSB zonder draaiende sleeves racked kantelt je SSB ook altijd naar één kant.

Nog niet opgemerkt :) En ik ga er best niet op beginnen letten :)
 
Kijk, dat gaat lekker zo met reacties. Mijn overweging is dat ik pas sinds kort redelijk pijnvrij kan lowbar squatten.
Ik ga er op de dagen dat ik niet volle bak squat eens rustig mee spelen.
Vinden jullie dat je het qua gewicht wat je eraan hangt kunt vergelijken met je reguliere squats of is het gewoon een totaal ander spelletje met de SSB?
 
Kijk, dat gaat lekker zo met reacties. Mijn overweging is dat ik pas sinds kort redelijk pijnvrij kan lowbar squatten.
Ik ga er op de dagen dat ik niet volle bak squat eens rustig mee spelen.
Vinden jullie dat je het qua gewicht wat je eraan hangt kunt vergelijken met je reguliere squats of is het gewoon een totaal ander spelletje met de SSB?

Voor mij persoonlijk is het vergelijkbaar.
 
Kijk, dat gaat lekker zo met reacties. Mijn overweging is dat ik pas sinds kort redelijk pijnvrij kan lowbar squatten.
Ik ga er op de dagen dat ik niet volle bak squat eens rustig mee spelen.
Vinden jullie dat je het qua gewicht wat je eraan hangt kunt vergelijken met je reguliere squats of is het gewoon een totaal ander spelletje met de SSB?

Ik kan beduidend minder squaten met een ssb bar.
 
Zou het persoonsgebonden zijn? Of doe ik wat verkeerd :)

Lijkt me meer iets te zijn hoe je gewend bent om te SQ. Als je altijd low bar SQ is een SSB heel wat anders.
 
Lijkt me meer iets te zijn hoe je gewend bent om te SQ. Als je altijd low bar SQ is een SSB heel wat anders.

Ik squat nog maar paar maanden met ssb en daarvoor meer dan 24j zonder ssb.
 
Ik squat nog maar paar maanden met ssb en daarvoor meer dan 24j zonder ssb.

Ja. Maar als je altijd high bar SQ, zal het verschil met een SSB niet zo veel zijn normaal. Als je altijd low bar SQ wel. Dat is per slot van rekening nog wel wat anders.
 
Zou het persoonsgebonden zijn? Of doe ik wat verkeerd :)

Geen idee, mijn gewone squat doe ik lowbar. Verschil tussen mijn ssb en high bar squat is wel wat kleiner.

Ja. Maar als je altijd high bar SQ, zal het verschil met een SSB niet zo veel zijn normaal. Als je altijd low bar SQ wel. Dat is per slot van rekening nog wel wat anders.

Hier zou ik inderdaad op gokken.
 
Ja. Maar als je altijd high bar SQ, zal het verschil met een SSB niet zo veel zijn normaal. Als je altijd low bar SQ wel. Dat is per slot van rekening nog wel wat anders.

Ik deed idd wel altijd high bar squat.
 
Back
Naar boven