MuscleMeat

Salaris minister gaat omhoog

heb je me geposte filmpje gzien van de mocro die de leraar aanpakte?dat zegt genoeg.zo gaat dat elke dag.

Sja wat nu, moeten we nu de vuilnismannen die dienst hebben in de ranzigste wijken van het land miljonair maken?

Overigens vind ik wel dat leraren te weinig betaald krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
dat ligt geheel aan jezelf, je hoeft mensen geen disipline te leren door middel van geweld wat niet mag als leraar.

op mijn school zeggen ze trouwens ook dat ze nauwelijks iets van werk doen in de vakantie, de ouders van een vriend van me gaan vaak als er vakantie is aan het begin van de week weg en aan het einde als ze weer moeten beginnen komen ze weer terug, er is misschien wat voorbereidend werk maar dat zal dan echt niet veel zijn en al helemaal niet stressend.

ze hebben stress, maar wat je zei over vakantie is waar

Een ton? Hallo, in mijn familie heb ik toevallig een (drukbezette) dokter en die haalt net de 60k per jaar.

"Salaris

Indien je als huisarts een eigen praktijk hebt, is je salaris afhankelijk van de praktijkomvang. Van de inkomsten uit je praktijk (afkomstig van zorgverzekeraars) moet je dan wel de huur of hypotheek van je praktijkpand, de medische apparatuur en één of meerdere doktersassistenten/ praktijkmedewerkers betalen. Gemiddeld heeft een zelfstandig gevestigd huisarts een norminkomen van ongeveer € 92.500,- per jaar.
In een huisartsenpraktijk of gezondheidscentrum begint het bruto salaris minimaal bij zo'n € 3.305,- per maand en kun je doorgroeien tot een salaris van ruim € 5.070,-.
De precieze hoogte van je salaris is afhankelijk van je leeftijd en het aantal dienstjaren. Nacht- of weekenddiensten horen bij je werk: daarvoor ontvang je een onregelmatigheidstoeslag.
Dit zijn salarisindicaties voor 2007."

Site: GOBnet - Huisarts: Salaris

Als minister moet je maar aanvaarden dat de staat niet zo rijk is als de privé. Als die persoon zo graag meer wilt verdienen dan is hij vrij om een eigen bedrijf op te starten of te gaan managen, maar dat doen ze dan niet... blijkbaar toch niet zo vanzelfsprekend.

Dat is ook een onderdeel van het probleem. Hoe groter de verschillen worden qua salaris met het bedrijfsleven des te minder kundige personen hou je over die een veel belangrijkere positie als minister in willen vullen.

Natuurlijk moet je het niet alleen voor het geld willen doen maar mensen zijn mensen, ook die paar mensen die de capaciteiten hebben om kundig het ministerschap te vervullen.

"Salaris

Indien je als huisarts een eigen praktijk hebt, is je salaris afhankelijk van de praktijkomvang. Van de inkomsten uit je praktijk (afkomstig van zorgverzekeraars) moet je dan wel de huur of hypotheek van je praktijkpand, de medische apparatuur en één of meerdere doktersassistenten/ praktijkmedewerkers betalen. Gemiddeld heeft een zelfstandig gevestigd huisarts een norminkomen van ongeveer € 92.500,- per jaar.
In een huisartsenpraktijk of gezondheidscentrum begint het bruto salaris minimaal bij zo'n € 3.305,- per maand en kun je doorgroeien tot een salaris van ruim € 5.070,-.
De precieze hoogte van je salaris is afhankelijk van je leeftijd en het aantal dienstjaren. Nacht- of weekenddiensten horen bij je werk: daarvoor ontvang je een onregelmatigheidstoeslag.
Dit zijn salarisindicaties voor 2007."

Site: GOBnet - Huisarts: Salaris
Blader ff terug, was al gepost en beantwoord.

Als minister moet je maar aanvaarden dat de staat niet zo rijk is als de privé. Als die persoon zo graag meer wilt verdienen dan is hij vrij om een eigen bedrijf op te starten of te gaan managen, maar dat doen ze dan niet... blijkbaar toch niet zo vanzelfsprekend.

Of lobbyen voor een hoger salaris..:rolleyes:

Dat is ook een onderdeel van het probleem. Hoe groter de verschillen worden qua salaris met het bedrijfsleven des te minder kundige personen hou je over die een veel belangrijkere positie als minister in willen vullen.

Natuurlijk moet je het niet alleen voor het geld willen doen maar mensen zijn mensen, ook die paar mensen die de capaciteiten hebben om kundig het ministerschap te vervullen.
Ik denk dat politiek eerder een roeping is dan een keuze eerlijkgezegd. Overigens zeg ik nergens dat ze niet goed betaalt mogen worden, maar ik vind wel dat je de privé nooit kan vergelijken met de staat. Zo werkt het helaas niet, zeker als je met een torenhoge staatsschuld te maken hebt.

Trouwens of geld goede politiekers lokt , daar heb ik zo mijn twijfels bij, kijk naar president Bush, vet betaalt, maar goede politieker/leider?

Ze hoeven van mij geen miljoenensalarissen te krijgen zoals je ziet in de privesector maar ik vind het niet raar dat ze het gaan verhogen.

Je hebt ook met omstandigheden te maken. Ik denk dat er meer mensen zijn die een roeping voelen in het onderwijs maar dat lang niet al die mensen ervoor kiezen om daadwerkelijk het onderwijs in te gaan vanwege factoren als salaris, werkomgeving en carrieremogelijkheden.

Kijk we leven in een democratie. Laat de democratie dan werken: vraag aan de burger of de salarissen omhoog moeten. Ben benieuwd wat het percentage voorstanders zal zijn. Als je met 180.000 per jaar zeurt over geldtekort, of onderbetaling, dan vraag ik me af wat je mist?

• Topic Starter Topic Starter
Kijk we leven in een democratie. Laat de democratie dan werken: vraag aan de burger of de salarissen omhoog moeten. Ben benieuwd wat het percentage voorstanders zal zijn. Als je met 180.000 per jaar zeurt over geldtekort, of onderbetaling, dan vraag ik me af wat je mist?

zond verstand mss

Ik weet het niet zeker of het zo'n goed idee is om iedere burger evenveel zeggenschap te geven over dat soort zaken, ik denk niet dat het verstandig is om ieder zijn stem even zwaar te laten wegen.

Voor ieder weldenkend mens heb je namelijk 5 volslagen idioten rondlopen die te stom zijn om zelf te schijten. We hebben niet voor niets een volksvertegenwoordiging. Stel je voor dat we over alles een referendum in het leven roepen, ik denk dat er dan totale chaos uitbreekt.

Gooi die 5 volslagen idioten er dan uit :P

Maar ff serieus, wat ik , en vele anderen wellicht moeilijk te aanvaarden vinden, is dat deze personen hun eigen loon bepalen... Niemand in de privé bepaald het eigen loon, managers krijgen meestal gewoon een aanbod, en dat kunnen ze aanvaarden of afwijzen. Het zijn de bedrijven die een hoger bod moeten doen om een goede manager binnen te halen. In de politiek lijkt het andersom: de minister bepaald en de burger betaalt.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee in hoeverre zij zelf verantwoordelijk zijn voor het voorstel om de ministersalarissen te verhogen, is het niet al een procedure dat al jaren op tafel ligt, of een agendapunt dat al tijden lang, gedurende verschillende kabinetten behandeld diende te worden? Geen flauw idee eigenlijk, ik weet wel dat de verhoudingen prive-overheid al lange tijd geleden scheef gegroeid zijn.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee in hoeverre zij zelf verantwoordelijk zijn voor het voorstel om de ministersalarissen te verhogen, is het niet al een procedure dat al jaren op tafel ligt, of een agendapunt dat al tijden lang, gedurende verschillende kabinetten behandeld diende te worden? Geen flauw idee eigenlijk, ik weet wel dat de verhoudingen prive-overheid al lange tijd geleden scheef gegroeid zijn.

Adviescommissie beloning en rechtspositie ambtelijke en politieke topstructuur (commissie-Dijkstal) - Parlement & Politiek

Maar als we jullie logica volgen moeten we in de nabije toekomst dus betere politiekers/beleid krijgen, ik ben benieuwd. Tenzij het gewoon een rechtzetting is zoals je zegt...

Gooi die 5 volslagen idioten er dan uit :P

Maar ff serieus, wat ik , en vele anderen wellicht moeilijk te aanvaarden vinden, is dat deze personen hun eigen loon bepalen... Niemand in de privé bepaald het eigen loon, managers krijgen meestal gewoon een aanbod, en dat kunnen ze aanvaarden of afwijzen. Het zijn de bedrijven die een hoger bod moeten doen om een goede manager binnen te halen. In de politiek lijkt het andersom: de minister bepaald en de burger betaalt.

Parlement beslist. parlement is gekozen door de burgers.

Parlement beslist. parlement is gekozen door de burgers.

Dan zit je weer met niveau van de stemmers, zoals Big-t zei, voor 1 normaal mens zijn er 5 debielen. Als je een beetje rond leest op dbb wordt het al duidelijk.

Genoeg mensen die nog geen zin fatsoenlijk kunnen schrijven en van d/t's hebbben ze nog nooit gehoord.

Maar je wil toch juist de beste denkers in de politiek hebben, nu kiest het toptalent meestal voor het bedrijfsleven, ook mooi, maar in de regering kan het toptalent het meeste bereiken. En van die paar mensen met een topsalaris zal de schatkist niet ten onder gaan. Ze leveren veel meer op dan ze kosten.

Meeste zien een minsterpost als een erebaantje. Vaak doen ze er nog steeds dingen bij. Ja dat moeten ze melden.
Maar 70.000 euro per jaar voor een paar uur in de week hoor je ook nog weleens.

Uiteten op kosten van de staat Dikke mercedes op kosten van de staat. Reizen op kosten van de staat.
Ik zeg niet dat ze niks mogen verdienen, ik zeg ook niet dat ze geen verhoging mogen krijgen, echter zou dat per individu gekeken moeten worden. Plus ene jaarlijks stijging van de inflatie vind ik niet meer als normaal.

Meestal is het een periode van 4 jaar.
Het ie jaar een bepaald basissalaris geven. En als dan gevonden word dat hij het goed doet geef je hem een verhoging van 10% en dat desnoods 3x. Hebben ze toch die 130% aan het eind enz!

Ga toch niet lukraak iemand maar 30% erbij geven. Ik moet ook gewoon een heel jaar mijn best doen voor mijn verhoging.

En ik heb geen zomerreces van 6-8 weken.
Geen winterreces van een week of 3. Enz enz.

Terug
Naar boven