Fitness Seller

Salaris minister gaat omhoog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat al die minister troep en hun bilmatties moeten doen: Even hun CV hier online zetten. Dan lekker op hun luie aarsvlak blijven zitten tot ze een nieuwe baan aangeboden word! (En vergeet de Bol.com kortingsbon niet t.w.v. 10 euro!)
 
Ik vind 't terecht, wil je goede mensen op deze plekken krijgen zal het salaris omhoog moeten. Anders blijven de mensen gewoon in het bedrijfsleven waar ze wél geld verdienen.
 
Niet dan?

Moet Balkenende meer dan zijn huidige 120.000 euro per jaar verdienen?

Is het een held ofzo? Nee het is een minister president van een klein k*t landje.

:roflol: Nederland is 1 van de economische grootmachten op deze wereld. Voor de USA zijn we zo belangrijk dat we qua buitenlandse investeringen gedaan door de USA al jaren bij de top 5 staan.

Nederland is qua oppervlakte klein, qua economie behoren we tot de top.
 
Maar je wil toch juist de beste denkers in de politiek hebben, nu kiest het toptalent meestal voor het bedrijfsleven, ook mooi, maar in de regering kan het toptalent het meeste bereiken. En van die paar mensen met een topsalaris zal de schatkist niet ten onder gaan. Ze leveren veel meer op dan ze kosten.
Ik denk dat je politiek totaal niet kan vergelijken met bedrijfsleven. Ik geloof nooit dat er iemand op een dag zegt 'he zou ik nou minister worden of toch maar een bedrijf gaan leiden' meestal gaat het al van vader op zoon. Politiek is volgens mij iets dat er ingebakken zit. Kan er naast zitten hoor.
 
Ik denk dat je politiek totaal niet kan vergelijken met bedrijfsleven. Ik geloof nooit dat er iemand op een dag zegt 'he zou ik nou minister worden of toch maar een bedrijf gaan leiden' meestal gaat het al van vader op zoon. Politiek is volgens mij iets dat er ingebakken zit. Kan er naast zitten hoor.

Het is ook gewoon een kwestie van macht. Als minister heb je ook een bepaalde macht. Het zo me niets verbazen als die ministers zich 's avonds wild mastuberend in hun bed bevinden , denkende aan alle aandacht en macht die hun toekomt.
 
Er zijn genoeg ministers die uit het bedrijfsleven komen, ook al zitten er ook veel echte ambtenaren tussen. Maar om een land als Nederland te runnen kom je niet alleen af met ambtenaren.
 
Ik vind 't terecht, wil je goede mensen op deze plekken krijgen zal het salaris omhoog moeten. Anders blijven de mensen gewoon in het bedrijfsleven waar ze wél geld verdienen.

Had het niet beter kunnen verwoorden
 
Ik denk dat je politiek totaal niet kan vergelijken met bedrijfsleven. Ik geloof nooit dat er iemand op een dag zegt 'he zou ik nou minister worden of toch maar een bedrijf gaan leiden' meestal gaat het al van vader op zoon. Politiek is volgens mij iets dat er ingebakken zit. Kan er naast zitten hoor.

Er zijn zat mensen in de politiek die uit het bedrijfsleven komen, die daar veel ervaring en kennis hebben opgedaan en dit gaan toepassen in de politiek. Deze kundige mensen verdienen een zeer goed salaris.
 
Er zijn genoeg ministers die uit het bedrijfsleven komen, ook al zitten er ook veel echte ambtenaren tussen. Maar om een land als Nederland te runnen kom je niet alleen af met ambtenaren.
Blijkbaar is het dan zo slecht nog niet in de politiek...

Er zijn zat mensen in de politiek die uit het bedrijfsleven komen, die daar veel ervaring en kennis hebben opgedaan en dit gaan toepassen in de politiek. Deze kundige mensen verdienen een zeer goed salaris.
Dus jij zegt nu dat er mensen vanuit het bedrijfsleven naar de politiek zijn gegaan, ondanks dat ze minder gaan verdienen? Bedankt om mijn punt te bewijzen dan. Het gaat om wat je graag doet, niet (alleen) om de centen.
 
Veel politici maken de switch bedrijfsleven/politiek en weer terug. In ieder geval kunnen de meeste politici in het bedrijfsleven meer geld pakken maar toch verkiezen er genoeg de werkuren van een minister of staatssecretaris. In het bedrijfsleven wordt natuurlijk ook hard gewerkt maar daar maak je als directeur of commisaris niet snel de uren die een minister maakt.
 
Blijkbaar is het dan zo slecht nog niet in de politiek...


Dus jij zegt nu dat er mensen vanuit het bedrijfsleven naar de politiek zijn gegaan, ondanks dat ze minder gaan verdienen? Bedankt om mijn punt te bewijzen dan. Het gaat om wat je graag doet, niet (alleen) om de centen.

Dus als het niet om de centen gaat moeten ze maar helemaal niks krijgen? Mensen dienen naar mijn mening te worden betaald naar het werk dat ze verrichten, tenzij het gaat om een hulporganisatie of dergelijke. Wat sommige sporters verdienen is ook absurd, zeker als jij zegt dat mensen niet veel behoren te verdienen wanneer ze doen wat ze leuk vinden. Toch verdienen zij dit geld voor de club en onze bestuurders verdienen dit voor ons land.
 
In de politiek mag je mensen die belangrijke functies hebben wel goed betalen, maar daar moet net als in bedrijven wat tegenover staan. Ik zou eerder bonussen geven als er ook echt resultaten zijn.

Bedankt om mijn punt te bewijzen dan. Het gaat om wat je graag doet, niet (alleen) om de centen.

Welk punt bedoel jij nou?
Dat je resultaat gerelateerd salaris moet krijgen of dat je het vooral moet doen omdat je het leuk vindt???

Ik snap de vergelijking ook niet van een politicus met een IT-er? De baan van een een politicus moet je vergelijken met een algemeen directeur van een bedrijf.
 
Dus als het niet om de centen gaat moeten ze maar helemaal niks krijgen? Mensen dienen naar mijn mening te worden betaald naar het werk dat ze verrichten, tenzij het gaat om een hulporganisatie of dergelijke. Wat sommige sporters verdienen is ook absurd, zeker als jij zegt dat mensen niet veel behoren te verdienen wanneer ze doen wat ze leuk vinden. Toch verdienen zij dit geld voor de club en onze bestuurders verdienen dit voor ons land.
Waar zeg ik dat ze helemaal niks moeten krijgen?

Wat jij helemaal niks noemt, die gasten verdienen meer in 1 jaar dan iemand die 10 jaar zware arbeid doet.

Nogmaals: privé vergelijken met staat gaat niet op. En helemaal al niet als je naar prof sport en artiesten kijkt. Dan moet iedereen meer gaan verdienen? Lijkt me niet.
 
Welk punt bedoel jij nou?
Dat je resultaat gerelateerd salaris moet krijgen of dat je het vooral moet doen omdat je het leuk vindt???
Ik bedoel gewoon beiden, snap je dat niet?

Ik snap de vergelijking ook niet van een politicus met een IT-er? De baan van een een politicus moet je vergelijken met een algemeen directeur van een bedrijf.
Het ging over het stress level, meer niet. Iemand vroeg daar naar, en ik gaf antwoord. Goed lezen helpt.
 
Waar zeg ik dat ze helemaal niks moeten krijgen?

Wat jij helemaal niks noemt, die gasten verdienen meer in 1 jaar dan iemand die 10 jaar zware arbeid doet.

Nogmaals: privé vergelijken met staat gaat niet op. En helemaal al niet als je naar prof sport en artiesten kijkt. Dan moet iedereen meer gaan verdienen? Lijkt me niet.

Ok, dat ze niks zouden moeten krijgen zeg je nergens daar heb je gelijk in dat zei ik te makkelijk, het is wel zo dat deze mensen in het bedrijfsleven een veelvoud zouden verdienen. De zware arbeid waar jij het over hebt kunnen vele mensen beoefenen. In de politiek op hoog niveau kunnen maar weinig mensen aan, je moet er net als voor elke andere functie op hoog niveau talent voor hebben. En dan krijg je de vraag hoeveel mensen zouden het echt leuk vinden om zeer lange, en in de ogen van vele mensen doodsaaie werkweken te maken? Ik vind dat prive vergelijken met staat wel op gaat want het heeft in mijn ogen vele gelijkenissen met een bedrijf.
 
Er zijn zeker gelijkenissen met een bedrijf, alleen word een bedrijf meestal door één manager bestuurd, terwijl er in een regering (staatsbedrijf) dus verschillende managers (lees:ministers) zijn. Je kan een taart maar éénmaal verdelen, en hoe meer stukken, hoe kleiner het individueel stuk. Een ander probleem is dat in veel landen er ofwel een hoge staatsschuld is, ofwel een heel kleine overschot op de begroting. Dus echt met geld gooien zoals in een zeer winstgevend bedrijf kan je niet.

Nu hoor ik je al komen: maar als we de juiste mensen vinden, dan kan die begroting misschien ook meer overschot maken. Maar dan kom ik weer bij mijn punt dat geld niet perse talent lokt.
 
Wordt eens tijd dat we die etters in Den Haag terug ****en, het hele land platgooien met stakingen, in Nederland slikken we maar alles, veel gekanker maar we laten gewoon over ons heen lopen.
 
Er zijn zeker gelijkenissen met een bedrijf, alleen word een bedrijf meestal door één manager bestuurd, terwijl er in een regering (staatsbedrijf) dus verschillende managers (lees:ministers) zijn. Je kan een taart maar éénmaal verdelen, en hoe meer stukken, hoe kleiner het individueel stuk. Een ander probleem is dat in veel landen er ofwel een hoge staatsschuld is, ofwel een heel kleine overschot op de begroting. Dus echt met geld gooien zoals in een zeer winstgevend bedrijf kan je niet.

Nu hoor ik je al komen: maar als we de juiste mensen vinden, dan kan die begroting misschien ook meer overschot maken. Maar dan kom ik weer bij mijn punt dat geld niet perse talent lokt.

Bij grote bedrijven hebben ze ook een board of directors die allen een hoog salaris hebben, dit zijn dan nog kleinere bedrijven dan 'de staat Nederland'. En het is wel zo dat geld talent lokt uiteraard. Neem nou een goede voetballer met veel clubliefde. Hij houdt van zijn club maar kan bij een andere club het vijfvoudige verdienen, dan gaat hij toch weg ondanks dat zijn beroep zijn hobby is en hij het bij de eerste club leuker vindt. Je werk doe je uiteindelijk allemaal om je geld te verdienen ook al heb je er veel plezier in.
 
Bij grote bedrijven hebben ze ook een board of directors die allen een hoog salaris hebben, dit zijn dan nog kleinere bedrijven dan 'de staat Nederland'. En het is wel zo dat geld talent lokt uiteraard. Neem nou een goede voetballer met veel clubliefde. Hij houdt van zijn club maar kan bij een andere club het vijfvoudige verdienen, dan gaat hij toch weg ondanks dat zijn beroep zijn hobby is en hij het bij de eerste club leuker vindt. Je werk doe je uiteindelijk allemaal om je geld te verdienen ook al heb je er veel plezier in.

Mijn vriendin is kinderverpleegkundige en heeft al meerdere kinderleventjes gered door in de nachtdienst de juiste diagnose te stellen en de dokter uit z'n slaapdienst te roepen. Ze verdient geen klote maar zou niets anders willen. Voor sommige mensen draait het leven om geld voor anderen gelukkig niet.


Maar zoals ik al zei : voor de meeste mensen in de politiek is het toch ideologie wat men drijft. Of toch een bepaalde status of macht.


Denken jullie dat Bush nu echt het meeste geld verdient in Amerika :) Nee maar de macht die hij heeft daar krijgt hij een stijve plassert van.
 
Back
Naar boven