simontje
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 74kg
- Vetpercentage
- 13%
Hey!
Sinds 4 weken train ik nu weer (lang niet kunnen doen i.v.m. ziekte, inmiddels al weer 6 maanden helemaal gezond =)), in die afgelopen 4 weken heb ik, op advies van de instructeur van de sportschool, mijn spierbelasting omhoog gekregen.
Sinds 3 dagen heb ik nu dit schema, hopelijk dat jullie mij kunnen helpen dit te finetunen. Ik loop het forum al weer aardig door te spitten en kom zo al wel wat dingen tegen, zoals het feit dat borst-triceps toch niet zo handig is (meer ideaal bort-biceps o.i.d.), is dit ook beter zo te doen in de begin fase? Alle opmerkingen zijn welkom, bij voorbaat dank!
Hoelang ik train: 4 weken
Mijn doel: massa opbouwen
Prioriteiten: niet echt een prioriteit maar mijn voorkeur gaat uit naar het bovenlichaam.
Beschikbare apparaten: complete sportschool, losse oefeningen zijn ook geen probleem.
Beschikbare dagen: 6 dagen (zeker voor de komende 6-8 weken)
Voeding?: Na veel gelezen te hebben (op dit forum) is die ook check, mogelijk dat ik die nog wel voorbij laat komen aan de andere kant van dit forum.
Het programma zelf is een 3 daagse split (ma-za), waarbij elke oefening bestaat uit 4 reeksen van 8 herhalingen (op advies van de instructeur). oefeningen met een * zijn voor de duidelijkheid op een machine.
Sessie #1 Borst-triceps
Bankdrukken
Chest press*
Chest incline*
Pectorial select: adducties*
vlakke bank dumbbell flys
Arm extensions: strekken*
Cable Jungle: neerdrukken, smalle greep
dips
met dumbbells zittend arm strekken boven het hoofd
Sessie #2 rug-biceps
Vertical traction: trekken*
Low row: pull*
Upper back: trekken*
Lat machine: trekken*
Puly: triangle pulldown*
Lower back: strekken*
Afwisselend armen aanspennen (dumbbells)
staand halter
Arm curl*
Cable Jungle: lage puley, arm curl *
Sessie #3 Schouder-benen
Shoulder press (dumbbells)
Shoulder press (machine)*
Afwisselend voor dumbbell heffen
Delts machine: afvoeren bovenarm*
Halter rechtomhoog roeiend
Leg extension*
leg press*
leg curl*
Kuiten (zittend, even geen idee hoe de oefening heet)*
Cheers!
Sinds 4 weken train ik nu weer (lang niet kunnen doen i.v.m. ziekte, inmiddels al weer 6 maanden helemaal gezond =)), in die afgelopen 4 weken heb ik, op advies van de instructeur van de sportschool, mijn spierbelasting omhoog gekregen.
Sinds 3 dagen heb ik nu dit schema, hopelijk dat jullie mij kunnen helpen dit te finetunen. Ik loop het forum al weer aardig door te spitten en kom zo al wel wat dingen tegen, zoals het feit dat borst-triceps toch niet zo handig is (meer ideaal bort-biceps o.i.d.), is dit ook beter zo te doen in de begin fase? Alle opmerkingen zijn welkom, bij voorbaat dank!
Hoelang ik train: 4 weken
Mijn doel: massa opbouwen
Prioriteiten: niet echt een prioriteit maar mijn voorkeur gaat uit naar het bovenlichaam.
Beschikbare apparaten: complete sportschool, losse oefeningen zijn ook geen probleem.
Beschikbare dagen: 6 dagen (zeker voor de komende 6-8 weken)
Voeding?: Na veel gelezen te hebben (op dit forum) is die ook check, mogelijk dat ik die nog wel voorbij laat komen aan de andere kant van dit forum.
Het programma zelf is een 3 daagse split (ma-za), waarbij elke oefening bestaat uit 4 reeksen van 8 herhalingen (op advies van de instructeur). oefeningen met een * zijn voor de duidelijkheid op een machine.
Sessie #1 Borst-triceps
Bankdrukken
Chest press*
Chest incline*
Pectorial select: adducties*
vlakke bank dumbbell flys
Arm extensions: strekken*
Cable Jungle: neerdrukken, smalle greep
dips
met dumbbells zittend arm strekken boven het hoofd
Sessie #2 rug-biceps
Vertical traction: trekken*
Low row: pull*
Upper back: trekken*
Lat machine: trekken*
Puly: triangle pulldown*
Lower back: strekken*
Afwisselend armen aanspennen (dumbbells)
staand halter
Arm curl*
Cable Jungle: lage puley, arm curl *
Sessie #3 Schouder-benen
Shoulder press (dumbbells)
Shoulder press (machine)*
Afwisselend voor dumbbell heffen
Delts machine: afvoeren bovenarm*
Halter rechtomhoog roeiend
Leg extension*
leg press*
leg curl*