AndroidHealthClinic

Schema 3 dagen split (graag reactie)

Kewn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
65kg
Vetpercentage
8%
Hallo,

Ik ben 19 jaar, weeg 68 kilo en ben 1,73 meter lang

Ik train altijd 1 dag en heb daarna 1 dag rust, mijn uitgangspunt is dan ook massatraining.

Ik heb 2 variaties waar ik tussen twijfel:

1ste schema:
Maandag Borst-Triceps
5 oefeningen borst en 3 triceps
Borst: bankdrukken, schuinbankdrukken met dumbbells of barbell, onderschuindrukken in machine, Cable flights, en onderkant borst met cable.
Triceps: week 1: Lat reverse pulldown, Touw naar beneden trekken, Liggend een barbell laten zakken tot je hoofd. Week 2: Latt pulldown, cable pull schuin, Liggend barbell laten zakken tot je hoofd.

Woensdag Schouders - Biceps
5 oefeningen schouders en 3 biceps
Schouders: Arnold press, barbellpress front, barbellpress back, cable side raise achter je door, front raise.
Biceps: Week 1 Curl, concentration curl, barbell wijd pakken voor buitenkant biceps. Week 2: Barbell curl normaal, hammer curl met touw, position curl met cables.

Vrijdag Rug - Trapeze
5 oefeningen rug 4 Trapeze
Rug: Zagen met dumbbell op bankje (onder), cable pull (half naar onder), Low row wijd (recht horizontaal), close pulldown (half van boven), latt pulldown achter (helemaal van boven). Ik pak dus mijn rug van onder naar boven dat ik hem helemaal heb gehad.
Trapeze: Shrugs achter, dumbbell shrugs naast lichaam, lat vast pakken en schouders 5x naar achter bewegen en 5x naar voren, deadliften.

De andere variatie kan zijn:

Maandag Borst Rug

Woensdag Schouders Nek

Vrijdag Armen Benen
Benen pak ik dan: Leggpress, Kuiten oefening, legg curl omhoog, legg curl omlaag, squads.

Ik heb een paar maanden met 3x8 herhalingen getraint ik ben nu net deze week begonnen met herhalingen van 10-8-6. Zoals ik al zei mijn doel ik ook om echt massa te trainen.

Groeten Koen :)

ziet er goed uit ben nu zelf half jaartje aan het fitnessen
ben nu bezig met eigen 3 dagen split schema voor massa ik doe alleen
maandag/dag1 borst/biceps.
woensdag/dag2 rug triceps.
vrijdag/dag3 benen schouders.
en wil 4e dag pakken voor conditie op zondag of zaterdag moet nog ff kijken

Beetje onduidelijk allemaal.

Standaard schema is:

Borst + Triceps

Rug + Biceps

Benen + Schouders

en dan kan je eventueel buik thuis trainen op "rustdagen".

Je wilt massa geef je aan, dan kun je het beste 3x10 doen of 12-10-8.

Je pakt wel erg veel borst. Er kan er wel eentje vanaf. Probeer de namen van de oefeningen te gebruiken.

Incline = schuin omhoog
Decline = schuin omlaag

"onderkant borst met cable" kan eraf.

Ook erg veel schouders. Probeer voor je voorste, je middenste als achterste 1 goede oefening te pakken.

Persoonlijk ben ik voorstander van 2x biceps en triceps omdat je met je borst & rug deze ook al enigzins belast. maar 3x kan ook nog...

• Topic Starter Topic Starter
Okee, maar wanneer train jij je Nek dan? En heb je voorbeelden van goede schouder oefeningen?

Nek pak je bij je rug erbij.

Arnold press
Shoulder press
Dumbbell lateral raise
seated front alternating dumbbell
Military press
Barbell front delt raises

• Topic Starter Topic Starter
maar ik heb 4 oefeningen nek.. Shrugs met barbell, schrugs met dumbbell deadlift, schouders naar achter draaien en naar voren draaien

Terug
Naar boven