AndroidHealthClinic

Schema check

Beastinprogress

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
93kg
Beste bodybuilders,

Ik heb vandaag een beetje met mijn schema geknutselt en het ziet er als volgt uit:

Maandag (Borst, Schouders en Triceps):
Bankdrukken 3x 10
Incline dumbbell chest press 3x 10
Dips (borst versie) 3x 10

Dumbbell shoulder press 3x 10
Side raises 3x 10
Rear pec deck 3x 10

Skullcrushers 3x 10
Triceps push down (V-bar) 3x 10

Woensdag (Rug en biceps):
Lat pull 3x 10
Seated row 3x 10
Bent over barbell row 3x 10
Hyperextension 3x 15
Shrugs 3x 10

Barbell curl 3x 10
Hammer curl 3x 10 per arm
Concentration curl 3x 10 per arm

Vrijdag (Benen en buikspieren):
Squat 3x 10
Leg extension 3x 10
Leg press 3x 10
Leg curl 3x 10
Seated calf 3x 20

Abdominal machine 3x 30
Roman chair 3x 20
Russian twist 3x 10

Ziet dit er goed uit of is dit verkeerd? Correct me if i'm wrong.
Ik ben nog maar 15, dus als jullie een overkill ergens zien, zeg het dan alstublieft. Ik train al een jaar btw. Ik heb al aardig wat ervaring en bij mij gaat om form>weight.

Met vriendelijke groet,

Bernard

Laatst bewerkt:
Prima. Kun je zeker wel wat mee gainen.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom? Ik train nu al bijna een half jaar met een soortgelijk schema, maar ik heb een paar oefeningen veranderd.

Omdat beginners/intermediates en sowieso überhaupt naturel atleten, veel harder/beter/sneller gaan op een full body of ub/lb schema dan een split schema. Meerdere spierstimulaties per week brengt veel meer vooriutgang met zich mee tenzij je óf heel erg gevorderd bent óf aan het juicen bent, vergeleken met 1 stimulatie per week.

Omdat beginners/intermediates en sowieso überhaupt naturel atleten, veel harder/beter/sneller gaan op een full body of ub/lb schema dan een split schema. Meerdere spierstimulaties per week brengt veel meer vooriutgang met zich mee tenzij je óf heel erg gevorderd bent óf aan het juicen bent, vergeleken met 1 stimulatie per week.

Aaah zo. Bedankt :) Weet u nog een leuk fullbody schema voor mij? Of waar ik een goeie kan vinden?

Na je training heb je een verhoogde eiwitsynthese van maximaal 48 uur (gevorderden veel minder, maximaal 16 uur).

Die verhoogde eiwitsynthese zorgt voor de sieropbouw na je training, en is alleen actief in de belaste spiergroepen.

Dus als je 3x in de week dezelfde spiergroepen kunt belasten betekent dat je sneller vooruitgang kunt maken.

Gevorderde atleten hebben een grotere belasting nodig om eiwitsynthese te activeren. Vandaar dat die meer volume per spiergroep nodig hebben.

Trainingen van 3u zijn contraproductief. Daarom is het verstandig om de frequentie per week te verhogen.

Daarna kun je misschien kijken naar een split routine, maar als eerst zou ik dan voor een UB/LB split gaan.

Een goed FB schema vind ik de Texas Method; http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_texas_method

Na je training heb [Link niet meer beschikbaar] een verhoogde eiwitsynthese van maximaal 48 uur (gevorderden veel minder, maximaal 16 uur).

Die verhoogde eiwitsynthese zorgt voor de sieropbouw na je training, en is alleen actief in de belaste spiergroepen.

Dus als je 3x in de week dezelfde spiergroepen kunt belasten betekent dat je sneller vooruitgang kunt maken.

Gevorderde atleten hebben een grotere belasting nodig om eiwitsynthese te activeren. Vandaar dat die meer volume per spiergroep nodig hebben.

Trainingen van 3u zijn contraproductief. Daarom is het verstandig om de frequentie per week te verhogen.

Daarna kun je misschien kijken naar een split routine, maar als eerst zou ik dan voor een UB/LB split gaan.

Een goed FB schema vind ik de Texas Method; http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_texas_method

Aaah oke. Ik had al een leuk fullbody schema op internet gevonden. Maar hoeveel weken moet ik dit schema aanhouden dan? En moet ik dan overstappen naar het splitschema wat ik had gemaakt?

Hier de link naar het schema dat ik heb gevonden: Blijkbaar staat ie in het citaat... hahahaha

Goed of niet?

---------- Toegevoegd om 11:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

Na je training heb je een verhoogde eiwitsynthese van maximaal 48 uur (gevorderden veel minder, maximaal 16 uur).

De link werkt blijkbaar ook niet dus dan typ ik het schema dat ik gevonden heb hier wel:

Dag 1
FULL BODY
Oefening
Squats 4 sets 8 herhalingen
Bench Press 4 sets 8 herhalingen
Pull Ups 4 sets 8 herhalingen
Military Press 4 sets 8 herhalingen
Barbell Curls 4 sets 8 herhalingen
Crunch 4 max reps

Dag 2
FULL BODY
Oefening Sets Herhalingen
Deadlift 5 5
Bent Over Rows 5 5
Dumbbell Incline Bench Press 5 5
Lateral Raises 5 5
Dumbbell Tricep Extensions 5 5
Hammer Curl 5 5

Dag 3
FULL BODY
Oefening Sets Herhalingen
Lunges 3 12
Dips 3 12
Chin ups 3 12
Barbell Schoulder Press 3 12
Seated Calf Raises 3 12
Decline Oblique Crunch 3 max

Je kunt het schema kiezen waarvan jij denkt dat het het beste is. Bij de Texas Method doe je gewoon tot dat je geen vooruitgang meer boekt. En dan ga je het volume wat terug draaien tot dat je op volume dag op 3x3 zit en bij de intensity dat een 3RM maakt en daar niet meer op vooruit gaat.

Daarna is het tijd voor een ander schema, maar dan ben je maanden verder hoor!

Je kunt het schema kiezen waarvan jij denkt dat het het beste is. Bij de Texas Method doe je gewoon tot dat je geen vooruitgang meer boekt. En dan ga je het volume wat terug draaien tot dat je op volume dag op 3x3 zit en bij de intensity dat een 3RM maakt en daar niet meer op vooruit gaat.

Daarna is het tijd voor een ander schema, maar dan ben je maanden verder hoor!

Oke, heel erg bedankt!

Terug
Naar boven