XXL Nutrition

Schema | Cut | 2400Kcal

joostburg

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
9%
Na een week of 2 heel wat topics door gelezen te hebben, begin ik er nu zelf maar aan: een voedingsschema! Een avondje puzzelen heb ik een voedingsschema gemaakt wat voor mij haalbaar is kwa tijd/maken/eten. Heeft er iemand zin om het schema door te lopen en te voorzien van commentaar in dit topic?

Stats:
177cm
80kg
20% BF

Doel:
10% in 8 weken?

Programma:
6 uur voetbal per week
4x fitness / cardio

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
..

Laatst bewerkt:
veel te veel melk voor een cutschema.
En 10% in 8 weken? Jij denkt vanaf 20% bodyfat beachproof te worden in 2 maanden tijd? IK zou er niet op rekenen, en al helemaal niet met deze voeding.
Lees nog eens wat rond en verbeter je schema

Bedankt voor je reactie baksteen123:
10% in 8 weken is een doel, je moet toch ergens naar streven ;).
Ik ga morgen even paar uurtjes zitten in het veranderen van mijn schema. Wat is een juiste KEV verhouding om te cutten?

Bedankt voor je reactie baksteen123:
10% in 8 weken is een doel, je moet toch ergens naar streven ;).
Ik ga morgen even paar uurtjes zitten in het veranderen van mijn schema. Wat is een juiste KEV verhouding om te cutten?

40/40/20, maar ik kom zelf uit op iets van 44/34/22

@ hierboven: dat is inderdaad wel een goede ratio, maar je moet het ook niet direct al te nauw nemen!
Het gaat ook vooral om de kwaliteit van het voedsel, dus als je veel melk drinkt wordt het toch al lastiger om te cutten.

Ik heb het schema drastisch aangepast, ik ben er zelf tevreden over. Toch hoor ik graag jullie mening / ervaringen!

Als je richting 10% wil zal ik echt flink minder carbs moeten eten naar mij idee. Minder je carbs!

ziet er veel beter uit joost.
Ik zou zeggen hou je hier eens een maand strikt aan en kijk hoe je in de spiegel verandert

Ja dat is mijn bedoeling, ik ga een maand aan dit schema houden en dan maak ik na op hoe het gegaan is.

(Heb net Food Inc gekeken is een docu waar ons eten vandaan komt. Als je dit ziet dan wordt je snel vegetarisch!)

Schema ziet er inderdaad netjes uit. Misschien je carbs wat minderen zoals hierboven wordt gesuggereerd.

Bedankt voor de reactie! Het zal wel goed zitten met de carbs aangezien ik gewoon een 40 40 20 verhouding heb ;) wat hier geadviseerd wordt

Hoe zit het met kipfilet, mijn kipfilet weegt 200 gram voor het bakken en na het bakken minder. Ik neem aan dat het vocht in de kip minder word waardoor hij lichter is. Maar het aantal eiwitten en vet blijft toch ongeveer hetzelfde?

Hoe zit het met kipfilet, mijn kipfilet weegt 200 gram voor het bakken en na het bakken minder. Ik neem aan dat het vocht in de kip minder word waardoor hij lichter is. Maar het aantal eiwitten en vet blijft toch ongeveer hetzelfde?

Is inderdaad gewoon de vocht afname ;). Zal natuurlijk vanaf hangen waarin je bakt met verhouding van vet. Voor de rest blijven die waardes gewoon nagenoeg hetzelfde!

thanks.. Dan zal ik wel even gaan uitrekenen hoeveel gekookte rijst / kip ik voortaan mee moet nemen naar school :P

Terug
Naar boven