Fitness Seller

Schema laten samenstellen - is het ok?

nikkiiieee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Hoi hoi,

Ik kijk al een tijd op de achtergrond mee op dit forum maar ik ga vanaf vandaag weer naar de sportschool - de laatste tijd zelf thuis wat getraind en af en toe hardlopen. Maar er moet heeel wat kg af en ik heb een voedingsschema laten samenstellen en ik vroeg me af of het ok is om mee af te vallen of dat jullie misschien nog tips of verbeteringen hebben? Enige wat ik verander is de 'bounty quinoa' omdat ik geen kokos lust :p dus dan neem ik altijd een stuk fruit.

Afvallen is namelijk mijn eerste doel :) daarna pas leaner worden.

Alvast bedankt voor de comments/tips!! ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bijna onmogelijk te zeggen voor ons omdat we geen kcal en eiwit/carb/vet verhoudingen en aantallen kunnen zien.
Ook weten we je kcal behoefte niet, hoeveel je sport, etc.

Maar je hebt het laten samenstellen door iemand, vertrouw je diegene maar half? ;P

Het ziet er uit alsof je er mee afvalt want het is niet heel veel eten..

dit schema heeft iemand voor je gemaakt? Ben je gewogen? Is je vetprecentage gemeten?

Dit lijkt me namelijk een beetje een schot in het donker. Er staan geen calorische waardes in dus hoe weet je of je boven of onder onderhoud eet? Is er uberhaupt uitgerekend wat je kcal behoefte is?

Blijft me verbazen hoe het blijkbaar nog steeds een mysterie is voor sommige "voedinsgdeskundigen" hoe je effectief vet kan verliezen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat is ook een beetje mijn punt na het lezen van de topics hier. Zij heeft van mij alleen een vragenlijst met wat vragen maar geen waardes (alleen lengte, gewicht, hoeveelheid activiteit). Ik heb zelf mijn behoefte uitgerekend hoe het hier ook staat en ik kom op 1963 kcal uit om af te vallen.

Haha ik vertrouw diegene wel, maar ik ben gewoon gaan twijfelen na hier me te hebben verdiept in een aantal dingen (en sticky's te hebben gelezen :p)

Is het verstandiger zelf een nieuwe te maken met behulp van de schema's hier :)?

vraag eerst aan degene die je schema gemaakt heeft wat de waardes zijn?
De meeste mensen die willen afvallen met een dieetje hoeven deze niet te weten en misschien heb je ze daarom er niet bij gehad.

Op het eerste oog is dit schema geen 1963 kcal.
Het lijkt zelfs maar 1000 of even meer ofzo.. beetje eng weinig (ofwel crashdieet)

Bounty quinoa.. Klinkt interessant
Maar wat hierboven ook al word vermeld, geloof niet dat je hier 1900kcal mee haalt

ziet er naar mijn ogen ook niet echt goed uit, idk ben niet echt voorstander van honing s'avonds mede omdat je wilt afvallen..ham/komkommer/augurken vind k niet echt een eiwitten snack, maar lijkt me meer een schema die gewoon geplakt is zo van hier hebje schema .. maar per persoon moet een schema verschillend zijn omdat elk persoon anders is etc etc denk dat je beter zelf wat kan gaan maken..Je kan eventueel wat overnemen uit het schema, zelf zou ik wel meer toevoegen vind dit ook wel schokkend weinig..

Je kan wel je dag beginnen met een smoothie, dan zou ik wel iedere dag eindigen met kwark of griekse yoghurt zou misschien ook nog kunnen weet niet of het ideaal is omdat je wilt afvallen zitten wat koolhydraten in.

Mijn conclusie: Beter zelf schema maken naar je eigen persoonlijke stats, je weet je behoefte al dan kan je daar een schema naar toe gaan maken.

Grappig, is diegene een Yvonne Lemmers aanhanger? Lijkt bijna een kopie van haar "eet 1x per dag een koolhydraten maaltijd" de rest vet+eiwit.

Grappig, is diegene een Yvonne Lemmers aanhanger? Lijkt bijna een kopie van haar "eet 1x per dag een koolhydraten maaltijd" de rest vet+eiwit.

Ik heb geen flauw idee :p

kukipushup: thanks, ga ik zeker doen. Heb nu een excel bestand waarin ik dagelijks kan invoeren en alles wordt berekend qua KVE en progress. En ik eet het liefst kwark - mag ik de optimel/lidl kwark (0% vet) nog eten of beter 'echte' kwark?

Het wordt me wel duidelijk dat ik relatief gezien veel geld heb betaald voor een schema wat meer op een crashdieet lijkt dan op een goede weg naar een betere levensstijl en lichaam... :(:( Ik zou dus de smoothies s ochtends wel kunnen blijven doen?

En magere franse kwark met wat kaneel, fruit of calorievrije siroop erin? Of vind je dat ook niet lekker.
Ik zou in iedergeval bij je ontbijt ook wat koolhydraten eten..

Zijn redelijk weinig kcal als ik het een beetje probeer te schatten of niet?

@thebutcher: haha nee, dat lust ik! Dus nog koolhydraten erbij, oke :)

@pleurklaat: ja wat ik nu hoor wel. Ik ga er ook vanaf stappen, ben nu bezig met een eigen voedingsschema te maken.

Is het verstandig om 50-30-20 aan te houden of beter een andere verhouding? Ik heb overigens ook bij B&F een bestelling gedaan met oa afslank eiwit - wordt 2x een maaltijd vervanger las ik of beter naast de voeding gebruiken?

Ik heb geen flauw idee :p

kukipushup: thanks, ga ik zeker doen. Heb nu een excel bestand waarin ik dagelijks kan invoeren en alles wordt berekend qua KVE en progress. En ik eet het liefst kwark - mag ik de optimel/lidl kwark (0% vet) nog eten of beter 'echte' kwark?

Het wordt me wel duidelijk dat ik relatief gezien veel geld heb betaald voor een schema wat meer op een crashdieet lijkt dan op een goede weg naar een betere levensstijl en lichaam... :(:( Ik zou dus de smoothies s ochtends wel kunnen blijven doen?

Wat heb je hier voor betaald als ik vragen mag?

Als de stats die je hebt ingevuld kloppen:
b06569c81830695470adb0afe792f356.png

Volgens Harris–Benedict equation

Als ik de TDEE calculator op iifym pak kom ik op 1632 BMR en 2244 TDEE, dus loopt bijna gelijk met jouw berekening @ Pleurklaat. Ik ben docent dus licht actief, maar wil 3 a 4x per week naar sportschool gaan dus zal tussen light en moderate inkomen te zitten gok ik. Alleen welk getal moet ik nou aanhouden? I'm lost... :(

@zerotohero: ergens tussen de €50 en €60 geloof ik... CORRECTIE: €75 zelfs. Daar zat dan een boodschappenlijst, dit schema en extra recepten bij.

Als ik de TDEE calculator op iifym pak kom ik op 1632 BMR en 2244 TDEE, dus loopt bijna gelijk met jouw berekening @ Pleurklaat. Ik ben docent dus licht actief, maar wil 3 a 4x per week naar sportschool gaan dus zal tussen light en moderate inkomen te zitten gok ik. Alleen welk getal moet ik nou aanhouden? I'm lost... :(

@zerotohero: ergens tussen de €50 en €60 geloof ik...

welke je ook kiest, je zal er (waarschijnlijk) niet in 1x goed op zitten.
Ik zou de laagste pakken en vanaf daar (twee)wekelijks kijken of er wat bij of af moet.

welke je ook kiest, je zal er (waarschijnlijk) niet in 1x goed op zitten.
Ik zou de laagste pakken en vanaf daar (twee)wekelijks kijken of er wat bij of af moet.

Oke, top, ga ik doen! Maar moet ik nu BMR aanhouden of TDEE? Of sowieso een ander getal? Ik lees nu teveel dingen door elkaar in andere topics/sticky's :D

Terug
Naar boven