Fitness Seller

Schema? NIEUWELING.

JDB

Novice
Waardering
0
Graag stel ik mijzelf eerst even voor.

Ik ben Joey en ben 21 jaar. Ik wil al een hele poos krachttraining doen, maar ben wel van plan om het serieus aan te pakken. Daarom probeer ik zoveel mogelijk te lezen in dit forum.

Ik ben 1,90 lang en weeg op dit moment zonder iets aan 84 kilo. Nu is het probleem dat dit eigenlijk vrijwel geen spier is. Er zit een behoorlijke bierbuik op mijn lichaam.
Mijn doel is om geleidelijk op techniek meer kracht en massa te trainen.

Nu heb ik gelezen dat Full Body goed is voor beginners. Ik was dan ook van plan om dit zon 3 maanden te gaan doen, met na 6/7 weken een week rust in te lassen en na de 3 maanden weer een week rust. Vervolgens wil ik gaan splitten.
  • Hoelang je traint
    Nog helemaal niet. Begin nu dus met trainen.
  • Wat je doel is
    Mijn doel is om zoveel mogelijk massa te trainen, in combinatie met zoveel mogelijk kracht
  • Waar je prioriteiten liggen
    elk gedeelte van mijn lichaam heeft zijn prioriteit, zowel upper als lower body
  • Beschikbare apparatuur
    Alle apparatuur beschikbaar
  • Beschikbare tijd
    Ik kan in principe altijd van maandag tot en met vrijdag trainen, eventueel om de week zaterdags.
Nu was ik van plan om dit 3 dagen per week te gaan doen. Ook op advies van een topic wat ik hier gelezen heb, i.v.m. genoeg rust. Graag wil ik upper als lower body evenveel trainen, zodat alles geleidelijk groeit.

Een voedingsschema ben ik momenteel aan het samenstellen voor mezelf.

Mijn vraag is... Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken, i.v.m. oefeningen?

ik zou gaan voor 3x per week fullbody:)
eerste maanden veel herhalingen(20-15-12-8 bv.) om je spieren te laten wennen en een geheugen te geven. en compound oefeningen doen:)
succes!

• Topic Starter Topic Starter
Iemand misschien nog meer tips voor mij?

Ik heb me zojuist ingeschreven bij Basic-Fit, een sportschool zonder douches etc., je betaald alleen voor de fitness.

wat hebben ze qua dumbbells, barbells, benches etc?

ik zou gaan voor 3x per week fullbody:)
eerste maanden veel herhalingen(20-15-12-8 bv.) om je spieren te laten wennen en een geheugen te geven. en compound oefeningen doen:)
succes!
Jup, sinds ik een hoog aantal reps doe, kunnen mijn biceps hele woordenboeken onthouden.

Serieus kerel, "veel herhalingen om je spieren te laten wennen en een geheugen te geven", veel succes met dat te onderbouwen.
Ik ben benieuwd.

wat hebben ze qua dumbbells, barbells, benches etc?

Ze hebben alles wat je van een sportschool hoort te verlangen. Teminste geen mensen die showen om wie het mooiste outfitje aan heeft.

Ze hebben gewoon een Squatreck etc., Benches zijn volop aanwezig.

Losse gewichten gaan niet tot extreem hoge niveau's, maar goed ik ben een beginner, en heb dat voorlopig nog niet nodig. Mocht ik dat niveau ontgroeien, kan ik nog altijd een andere sportschool opzoeken.

Shame on me ik ben nog steeds niet begonnen.

Anyway, ik zit een beetje te tobben tussen 2 gedachtes.
Ik heb nu een vrij hoog vet percentage. Denk 20%+.
Het is niet heel erg storend, maar mag behoorlijk wat af.

Kan ik nou beter beginnen met Cardio en eerst tot een wat lager vet percentage komen, aangezien je voor krachttraining redelijk moet gaan bulken. En verneuk je niet je beginprogressie als je dan met krachttraining begint?

Of kan ik beter meteen met kracht beginnen en later een flink lange cut gaan doen?

Graag jullie mening.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven