Oké, je zit tegen intermediate niveau aan dus, net als ik (tenzij je 60 kg weegt ofzo

). Heb je het idee dat je nog snel veel vooruitgang kan boeken (wekelijks ophogen)? Zo ja, dan is Madcow een goede om te doen tot je vastloopt. Nadeel: weinig variatie (is variant 5x5).
Heb je meer tijd nodig om je maxes omhoog te tillen (maandelijks), dan lijkt Wendler me een goede optie. Iets meer variatie want je doet iedere week een verschillend aantal reps (3x5, 3x3, 5-3-1). Ik doe het nu een klein half jaar en ik vind het erg goed.
Pure Kracht is een klassiek geperiodiseerd schema dat ongetwijfeld ook heel goed is, maar na twee maanden ermee kappen is wel een beetje zonde. Dus doen en afmaken of helemaal niet. Lijkt me wel leuk, al die verschillende periodes.
Er zijn meer opties en in alle eerlijkheid maakt het op 'ons' niveau nog niet erg veel uit. Als je maar traint en eet, dan komt het wel. Wel is overtrainen een gevaar. Hou daar rekening mee: op kracht trainen belast je zenuwstelsel meer dan BB-training. Dus meer rusten/deloaden en alert zijn op signalen. Overstappen op kracht is meer dan alleen het aantal reps naar beneden doen. (Er zijn hier waarschijnlijk zat mensen te vinden die het hier niet mee eens zijn en een stuk sterker dan ik zijn, maar ik denk dat die gewoon supergenen hebben)