MuscleMeat

schema sportschool

Wesleyftw

Advanced Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m85
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik heb een trainingsschema van een sportschool gekregen en nu heb ik een discussie met een vriend van mij of het nou een goed schema is of niet.
Ik zeg dat het een ***schema is.
Het schema is als volgt:

Ma - borst/schouders/triceps/schuine buikspieren
Di - benen/kuiten/rug/biceps/buikspieren
Do - borst/schouders/triceps/schuine buikspieren
Vrij - benen/kuiten/rug/biceps/buikspieren

Voor elke spiergroep 4/5 oefeningen en dan 3 setjes van 4-8 herhalingen op het maximale gewicht dat ik red.

Volgens mij is het veel en veel te veel.
Dit is wachten op een blessure naar mijn mening.

Brand los mensen:)

Als je zelf denkt dat het veel te veel is, moet je het (laten) veranderen.
Ik denk het ook namelijk.

Allereerst ben ik geen voorstander van rug en benen in 1 training. Na quads, hams en calves zou ik niet eens meer fatsoenlijk kunnen blijven staan om traps goed aan te pakken, laat staan de rest.

Schouders en borst lijkt me ook niet echt ideaal. Na bankdrukken voor boven en onderkant borst, kan ik het niet meer opbrengen om te gaan schouderdrukken voor midden, mp's voor voorkant schouders, ed. Facepulls voor achterkant zou nog wel kunnen.

Bij meerdere spiergroepen per keer trainen denk ik dat 2 a 3 setjes voor een spiergroep genoeg is.
Wel voel ik mij prima bij sets van 3-4 x rond de 10 herhalingen.

Hoe lang ben je bezig met een sessie? 3 uur?

Als je zelf denkt dat het veel te veel is, moet je het (laten) veranderen.
Ik denk het ook namelijk.

Allereerst ben ik geen voorstander van rug en benen in 1 training. Na quads, hams en calves zou ik niet eens meer fatsoenlijk kunnen blijven staan om traps goed aan te pakken, laat staan de rest.

Schouders en borst lijkt me ook niet echt ideaal. Na bankdrukken voor boven en onderkant borst, kan ik het niet meer opbrengen om te gaan schouderdrukken voor midden, mp's voor voorkant schouders, ed. Facepulls voor achterkant zou nog wel kunnen.

Bij meerdere spiergroepen per keer trainen denk ik dat 2 a 3 setjes voor een spiergroep genoeg is.
Wel voel ik mij prima bij sets van 3-4 x rond de 10 herhalingen.

Bedoel natuurlijk oefeningen ipv setjes

• Topic Starter Topic Starter
Hoe lang ben je bezig met een sessie? 3 uur?

1,5 uur als ik 1 minuut rust zou houden tussen setjes.
Het is natuurlijk een bullshitschema.
Het is ook geen hardcore-gym.
Maar ik heb me daar ingeschreven omdat ik meteen uit mijn werk langs die sportschool kan gaan.
Zij maken standaard een schema voor je als je daar begint.

Ik wilde het andere mensen ook laten zeggen zodat een vriend van mij ook meningen van anderen kan lezen:)

Volgens mij is deze jongen een beetje bang voor spierpijn...

Kan je er eventueel nog per spier erbij zetten hoeveel oefeningen? Zodat we preceis weten of het 2 of 3 of 4setjes zijn bij die spier;). Het ziet er op het eerste zicht een fullbody schema uit dat gesplits is tot een ABAB schema. De verdeling ivm rust kan. Dus zou iets meer willen weten over de oefeningen per spier dat je opsomde zodat we de overkill kunnen bevestigen;)

Terug
Naar boven