MuscleMeat

Schema Thorian

Thorian

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb dit schema nu 6 weken. Ik heb alleen 2 apparaten vervangen door gewichten,..op aanraden van mensen hier. Mijn doel van dit schema is om wat vet kwijt te raken en mijn lichaam wat aan krachttraining gewend te laten raken. Ik wil binnen binnen en nu en 3 maanden wel spieren gaan kweken. Maar eerst wat lager in bf zitten.

Ik hoor graag aan- of opmerkingen (zolang ze opbouwend zijn ;) )

Maandag

Rug:

Lat pull-down
4x 10x45 kilo

Dumbbell Bent-over Row
4x 10x9 kilo

Rugbankje
4x 12

Biceps:

Barbell Curls
4x 10x25 kilo

Machine Curl
4x 10x28 kilo

Dumbbell Curl
4x 10x10 kilo (per arm)

Woensdag

Borst:

Barbell Bench Press
4x 10x50 kilo

Dumbbell Flyes
4x 10x8 kilo

Peck deck
4x 10x50 kilo

Triceps:

Barbell Lying Triceps Extension
4x 10x7 kilo (per arm)

Bench dips
4x 10

Cable pull (naar beneden trekken)
4x10x23 kilo

Vrijdag

Buik:

Crunch
4x20

Twisted crunch
4x20

Schouders:

Barbell Shoulder Press
4x10x55 kilo

Dumbbell Lateral Raise
4x10x7 kilo (per arm)

Dumbbell Upright Row
4x10x8 kilo (per arm)

Zaterdag

Mountainbiken 65 km

Zondag

Mountainbiken 65 km

ps: Benen:
Even alleen met mtben...herstel van blessure

Lekkere weekendtrainingen. Schema op zich is goed, alleen zou ik zelf gaan voor 10-8-6-5 reps, maar weet niet of je bedoeling is om massa te kweken of supergespierd te worden. :Doopsie gespierd dus zag ik.

kom op hé! zo'n grote vent en dan van die minigewichtjes?
dumbbellrow met 9 kilo? en dan spierballuh willen?

• Topic Starter Topic Starter
Lekkere weekendtrainingen. Schema op zich is goed, alleen zou ik zelf gaan voor 10-8-6-5 reps, maar weet niet of je bedoeling is om massa te kweken of supergespierd te worden. oopsie gespierd dus zag ik.

NEEE geen massa. Ik ben nu al 110 kilo en 1,96 meter. Ik zie er al als een grizzley uit (grizzley zonder spieren :D)

Nee lager in bf en ik wil wat spieren kweken.

Bedoel je met 10-8-6-5 reps dat ik steeds minder reps moet doen en dan wel hoger in gewicht?

kom op hé! zo'n grote vent en dan van die minigewichtjes?
dumbbellrow met 9 kilo? en dan spierballuh willen?

Hahaha ik kan niet meer van de grond krijgen. Ben pas 3 maanden aan het trainen waarvan 6 weken pas voor het echhie.
Ik kan wel meer gaan tillen (en daardoor blessure krijgen) ...maar ik probeer mijn spieren te trainen,...niet mn ego.

Hahaha ik kan niet meer van de grond krijgen. Ben pas 3 maanden aan het trainen waarvan 6 weken pas voor het echhie.
Ik kan wel meer gaan tillen (en daardoor blessure krijgen) ...maar ik probeer mijn spieren te trainen,...niet mn ego.

ego belangrijker :P
trainen chubby

NEEE geen massa. Ik ben nu al 110 kilo en 1,96 meter. Ik zie er al als een grizzley uit (grizzley zonder spieren :D)

Nee lager in bf en ik wil wat spieren kweken.

Bedoel je met 10-8-6-5 reps dat ik steeds minder reps moet doen en dan wel hoger in gewicht?

Ja, gewicht verhogen: bijv: 10x10kg/8x13/6x15/5x16;)

hahahahhaa geweldig woord "chubby"...

maar heb je ook een echte tip? Of zit ik met dit schema voor de eerste 3 maanden wel in de buurt? Heb iig proberen alle stickies hier goed te lezen

had et woordje eigenlijk gereserveerd voor klusmier maar past hier ook wel
tis wel decent schema om mee te beginnen maar misschien toch beter om de intensiteit omhoog te gooien ipv 4 X 10 naar 3 X 10 of 3 X 8

dat moet ook wel gewoon te doen zijn maar is effectiever voor zowel vet verbranding als optimaliseren

wat een flutschema, en zoals eerder gezegd, dat zijn toch geen "gewichten" voor een beer van 110 kg, gewoon buffelen met heavy weights, progressief trainen. en waar zijn de squats en deadlifts? dikke compounds die veel calorieen verbranden laten het vet het makkelijkst wegsmelten, of train je je benen misschien al genoeg met mountain biken :rolleyes:

wat een flutschema, en zoals eerder gezegd, dat zijn toch geen "gewichten" voor een beer van 110 kg, gewoon buffelen met heavy weights, progressief trainen. en waar zijn de squats en deadlifts? dikke compounds die veel calorieen verbranden laten het vet het makkelijkst wegsmelten, of train je je benen misschien al genoeg met mountain biken :rolleyes:

buffelen met heavy weights? Ik kan niet meer tillen.....moet ik 10 kilo erbij doen dan en vragen of de begeleider meetilt?
Geef goede tips of zeg niks aub.

Ik zet erbij dat ik net herstellende ben van een blessure....daarom geen squats. Deadlifts vind ik echt niks. Sowieso niet voor iemand die net een blauwe maandag bezig is.

Wat heb je nu voor blessure dan? Vind ook dat je veel zwaarder moet trainen, als je last van je rug krijgt met DB-rows kan je ze met een bankje onder je buik doen en omhoog halen.
Kan je ook geen cleans doen?

Wat heb je nu voor blessure dan? Vind ook dat je veel zwaarder moet trainen, als je last van je rug krijgt met DB-rows kan je ze met een bankje onder je buik doen en omhoog halen.
Kan je ook geen cleans doen?

Ik heb last gehad van een jumpersknee. Is nog steed niet super. Daarnaast vind ik mijn benen ook niet het belangrijkst. Die zijn echt al redelijk gespierd door 10000 kms mtben.
Maar wat bedoel je zwaarder trainen adonis? Ik krijg gewoon niet meer omhoog?? Ik ben 3 maanden geleden begonnen bij schouders met 6 kilo omhoog te tillen met side raises. nu 9 kilo;....gaat al beter.

Hij bedoelt waarschijnlijk dat het meer het soort gewichten is waar kleine meisjes mee spelen :D
MAar zou je echt niet meer kunnen houdt het op...voorlopig dan het zou snel vooruit moeten kunnen gaan toch.(Desnoods schrijf je jezelf dingen voor - wie weet is het nog gerechtvaardigd ook!:eek:)

Als die blessure niet te ernstig is om 65 km te kunnen fietsen kan je ook squatten. Desnoods met babygewichten om alvast een goede techniek en stabiliteit te krijgen en als je geen last meer hebt ga je zwaarder.

Die shoulder press is trouwens nog relatief zwaar tov de rest, en zwaarder dan je bench??? of is het soms met een of ander gaar apparaat/ 10 cm ROM ??

Hij bedoelt waarschijnlijk dat het meer het soort gewichten is waar kleine meisjes mee spelen :D
MAar zou je echt niet meer kunnen houdt het op...voorlopig dan het zou snel vooruit moeten kunnen gaan toch.(Desnoods schrijf je jezelf dingen voor - wie weet is het nog gerechtvaardigd ook!:eek:)

Als die blessure niet te ernstig is om 65 km te kunnen fietsen kan je ook squatten. Desnoods met babygewichten om alvast een goede techniek en stabiliteit te krijgen en als je geen last meer hebt ga je zwaarder.

Die shoulder press is trouwens nog relatief zwaar tov de rest, en zwaarder dan je bench??? of is het soms met een of ander gaar apparaat/ 10 cm ROM ??

Ik heb sterke schouders

en fietsen is juist onbelast bewegen voor je knie. Fietsen kan je al herstellende van een gescheurde kruisband. mensen met knieproblemen kunnen niet joggen, tennisen of zwemmen,...maar fietsen kunnen ze als geen ander.

Maar dat jullie zo vallen of de kilo's die ik til. Het gaat er toch om dat ik groei? Als ik dat met 2 kilo kan doen is toch ook goed? Als ik de oefenign maar erg langzaam doe. Of zeg ik dat verkeerd?

Ik heb sterke schouders

en fietsen is juist onbelast bewegen voor je knie. Fietsen kan je al herstellende van een gescheurde kruisband. mensen met knieproblemen kunnen niet joggen, tennisen of zwemmen,...maar fietsen kunnen ze als geen ander.

Maar dat jullie zo vallen of de kilo's die ik til. Het gaat er toch om dat ik groei? Als ik dat met 2 kilo kan doen is toch ook goed? Als ik de oefenign maar erg langzaam doe. Of zeg ik dat verkeerd?

met erg langzame reps spreek je minder spiervezels aan en stimuleer je minder groei en kracht.

beter is gecontroleerd laten zaken tell of 2-3 meestal en dan gewoon explosief omhoog zolang je dat maar niet verward met cheaten.

Als ik jou was zou ik die 3 isolatie oefeningen van biceps en triceps beperken tot 1 isolatieoefening. Verder zou ik ipv 4 sets van elke oefening, 3 sets nemen en proberen wat extra gewicht te nemen (hoeft niet heel veel te zijn, je zal wel vanzelf sterker worden met verloop van tijd)
En uhm benen, ik zou deze bij de dag van je schouders zetten, ik weet dat je nog hersteld van een blessure, maar gebruik anders van die fitnesstoestellen in de gym, zo'n legpress bijvoorbeeld (en als er nog andere machines staan, gebruik die dan ook), dan krijg je toch een redelijk goede training met niet zoveel belasting, aangezien zo'n machine praktisch ontwikkeld zijn tegen blessures.

succes en ik hoop dat je je doelen bereikt.

Als ik jou was zou ik die 3 isolatie oefeningen van biceps en triceps beperken tot 1 isolatieoefening. Verder zou ik ipv 4 sets van elke oefening, 3 sets nemen en proberen wat extra gewicht te nemen (hoeft niet heel veel te zijn, je zal wel vanzelf sterker worden met verloop van tijd)
En uhm benen, ik zou deze bij de dag van je schouders zetten, ik weet dat je nog hersteld van een blessure, maar gebruik anders van die fitnesstoestellen in de gym, zo'n legpress bijvoorbeeld (en als er nog andere machines staan, gebruik die dan ook), dan krijg je toch een redelijk goede training met niet zoveel belasting, aangezien zo'n machine praktisch ontwikkeld zijn tegen blessures.

succes en ik hoop dat je je doelen bereikt.

Dank je wel angelus. Erg bruikbaar reply.

Bent over row is wel erg weinig hoor.. Daar hebben ze wel gelijk in. Ik ben een klein menneke, redelijke beginner en ik doe al 55 kg. 9 kg per arm is echt te weinig, daar bereik je nix mee. Heeft ongeveer hetzelfde effect als je broek aantrekken.:rolleyes:

Doe gewoon 3x krachttraining zoals iedere andere beginner hier. Het enige wat jij erbij zal moeten doen is 3x cardio van een uur in de vroege morgen. 2x per week sauna en massaal drinken en geen onnodige vetten of suikers.

Gegarandeerd dat je dan zowel afvalt als spiermassa kweekt. Geef het ongeveer een jaar de tijd en zie het resultaat.

Bent over row is wel erg weinig hoor.. Daar hebben ze wel gelijk in. Ik ben een klein menneke, redelijke beginner en ik doe al 55 kg. 9 kg per arm is echt te weinig, daar bereik je nix mee. Heeft ongeveer hetzelfde effect als je broek aantrekken..

Ik begin te denken dat ik het over een andere oefening heb.

en thx CD.

Terug
Naar boven