Fitness Seller

Schema voor conditie en kracht

Echo Whiskey

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
72kg
Vetpercentage
16%
Hey mannen, en dames,

Zal mezelf eerst even voorstellen.
Erik, 22 jaar, duaal student werktuigbouwkunde en de laatste tijd lekker met sport bezig.
Verder hou ik van prutsen aan m'n auto. :)

Nu ben ik bezig met het trainen voor militaire pentathlon, dit houdt qua fysieke dingen in:

- Oriënteren (met kaart en kompas een afstand tussen de 10 en 15 km lopen door terrein)
Hindernisbaan (500 meter, 20 hindernissen, streeftijd onder de 3 minuten)
Hindernisbaan water (zwemmen, 50 meter, 4 hindernissen, streeftijd rond de 30 seconden)
Werpen (granaat, afstand- en precisiewerpen)

Nu wil ik ook graag wat meer spier opbouwen, maar dan wel op zo'n manier dat het niet zozeer meer massa wordt maar meer de atletische kant op.
Weeg nu 72 kg en wil graag naar de 80 toe, maar, zonder (teveel) aan conditie in te leveren.
Eigenlijk wil ik het puur ter ondersteuning van m'n sport doen met de toename in gewicht als bijeffect.

Het plan is om totaal 3 keer per week te gaan zwemmen of hardlopen, dus bijvoorbeeld de ene week 2x zwemmen en 1x hardlopen en de volgende week vice versa.
Dan hou ik 3 dagen over voor krachttraining.

Momenteel heb ik daar dit schema voor, is op Rippetoe gebaseerd maar aangepast.

Dag 1:
Squat
Bench press
Bent over barbell row
Chin-up

Dag 2:
Deadlift
Overhead press
Barbell upright row
Pull-up

Het plan is om het zo in te delen:
Madag: KT
Didag: zwemmen
Wodag:KT
Dodag: zwemmen/hardlopen
Vrdag: KT
Zadag/zodag: hardlopen

Hoor graag van jullie of jullie dit schema geschikt vinden voor mijn doelen en wat er aan verbeterd kan worden. :)

Thanks!

Laatst bewerkt:
Van 72 naar 80? Dan ben je nog een tijdje bezig

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt mij wel een reëel streven hoor.

Ik doe qua herhalingen trouwens dit:

20 x 8 x 2
35 x 6
50 x 6
65 x 6
75 x 6 x 3

Iedere keer doe ik er een herhaling bij, lukt het bovenstaande lijstje dan doe ik er 5 kg bij en begin ik met alles drie herhalingen, de training erna 4, etc.

• Topic Starter Topic Starter
Schopje.

Terug
Naar boven