AndroidHealthClinic

Schema voor weinig tijd, graag tips

Freggeltje

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m94
Massa
90kg
Vetpercentage
18%
ik ben een half jaar geleden (weer) begonnen met trainen, eerst 2 maanden full body en sinds daarna een 3daags split schema. Op zich wel aardige resultaten geboekt.

Tot nu toe deed ik:
maandag: borst/biceps/buik
woensdag: benen/schouders
vrijdag: rug/triceps/buik

De laatste tijd heb ik door prive en werk omstandigheden wat minder (of eigenlijk onregelmatiger) tijd om te trainen.
Ik wil minimaal 3 x per week trainen, alleen lukt dat dus niet altijd. Daarom werkt mijn 3daags split niet goed meer, het komt wel eens voor dat ik woensdag of vrijdag niet kan (andere dagen zijn dan ook geen optie) dus dan mis ik een deel van mijn schema.

Ik zit te denken om een A/B schema te maken hiermee kan ik alle spiergroepen 1x-2x per week pakken en gewoon steeds wisselen tussen A en B dan maakt het missen van een training mijn inziens minder uit.
Fullbody heb ik ook aan gedacht, maar het gebeurd ook regelmatig dat ik twee avonden achter elkaar ga, dan lijkt dat me niet verstandig.

A: Rug/biceps/borst
B: Benen/schouders/triceps

Graag jullie tips en advies hierover.

Als je soms twee dagen achter elkaar gaat is het ook niet prettig om de dag na je borst, je schouders en triceps te pakken.
Vermoeide benen/core door deadlift bij je squat is ook minder leuk

Dus toch zou ik kiezen voor 2x fullbody en dan ervoor kiezen om niet 2 dagen achter elkaar te gaan..

• Topic Starter Topic Starter
Als ik ervoor kies om niet twee dagen achter elkaar te gaan komt het voor dat ik maar 1x per week de mogelijkheid om om te gaan, vandaar deze verdeling. 1x per week vind ik echt te weinig.

Op zich is schouders/triceps de dag na borst goed te doen, hooguit iets lager gewicht/iets minder reps, maar over het algemeen goed haalbaar.

Meestal zit er wel een dag tussen hoor.

Oja vergat ik te melden deadlift doe (voorlopig nog) niet vanwege een rug blessure

Fullbody zo vaak als je maar kan. Opeenvolgende dagen wennen wel, en bedenk per training wat je wil oefenen dan varieer je daar een beetje in.

Waarom pak je niet een UB/LB schema? Dan kan je ook makkelijk 2 of meer dagen achter elkaar trainen mocht dat voorkomen.

• Topic Starter Topic Starter
UB/LB ook aan zitten denken, maar zoals ik aangeef komt het ook wel voor dat ik dus maar 2x per week kan. Kan ik dan wel alles meepakken?

Terug
Naar boven