AndroidHealthClinic

Schema ?

Spierbal24

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben 14 jaar en word over 1 maandje 15.

Train ongeveer maandje of 6 nu, in de vakantie 6 weken stil gezet. Dus train nu weer sinds 3 weken.

Train voor massa, kan 2 x in de week, max 3 in de week naar de sportschool gaan. Daarnaast 2/3 x in de week waterpolo.

Ik vind de Biceps/Triceps het mooiste. Alles gaat aardig goed (naar mijn idee) alleen is mijn buik een (groot) probleem..
In de sportschool zijn het vooral apparaten maar er zijn uiteraard ook dummbells.

Ik train 3 x in de week alle spiergroepen.

Rug : 2 x 12 - 70 kg.
Borst : 2 x 12 - 40 kg.
Bankdrukken : 3 x 8 - max 65 kg.
Schouders : 2 x 12 - 40/45 kg.
Buik : 2 x 20/25 - 12,5/15 kg.
Biceps : 2 x 12 - 18 kg
Triceps : 2 x 12 - 15 / 17 kg.

Is dit aardig, of stelt dit helemaal niks voor?

Graag wil ik wat tips hoe ik me het beste kan ontwikkelen, wat ik hard moet verbeteren etc. Ook wil ik een voedingsschema gaan maken maar hier moet ik voor in een ander topic zijn :)

Hoop op positieve reacties, ook al vind je het niks en heb je alleen maar negatieve dingen te zeggen. Heb ik liever dat je of gewoon normaal reageert of niet.

Grt Spierbal24:D

Eerlijk vind ik 14 en zelfs 15 te jong om te beginnen trainen. Via een ex-bodybuilder ben ik te weten gekomen dat je spieren nog zoveel moeten groeien, en dat het tot 16 ten minste duurt tegen dat je iets of wat fatsoenlijk kan trainen.

Neem mij dus niet op mijn woord, maar zelfs zou ik dit ook zeggen :)

Maar allesinds succes.

Eerlijk vind ik 14 en zelfs 15 te jong om te beginnen trainen. Via een ex-bodybuilder ben ik te weten gekomen dat je spieren nog zoveel moeten groeien, en dat het tot 16 ten minste duurt tegen dat je iets of wat fatsoenlijk kan trainen.

Neem mij dus niet op mijn woord, maar zelfs zou ik dit ook zeggen :)

Maar allesinds succes.

Bullshit. 15 is een prima leeftijd om te beginnen.

OT: Heb je de sticky's al gelezen?

Is dat niet wat overdreven ?

zal wel wat over dreven zijn ja maar als jij er dan mee zit is het te laat.
der is nog niks volgroeid dus da kan niet gezond zijn.
je kan wel al pusch ups en sit ups doen
en mss wat boxen op boxzak enzo en trainen met je gewoon b.w.
dan heb je binnen een jaar of 2 a 3 al een goede basich en kan het echte werk beginnen.;)

alvast succes

Gewoon beginnen met rustig trainen en lage gewichten. Zorgen dat je een goede techniek ontwikkeld. Als je buik een probleem is kun je wel best al wat cardio gaan doen.

Als je dan een jaar of 17 bent begin je langzaamaan wat zwaarder te trainen.

Terug
Naar boven