- Waardering
- 1.075
- Lengte
- 1m90
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat heeft God nog te vertellen als ie dit universum/deze aarde niet geschapen heeft?
De bijbel rept overigens meerdere malen over god als de schepper van hemel en aarde. Staat zelfs in het onze vader. Hoe moet ik dit zien in het licht van het scheppingsverhaal in 'god's woord'?
De bijbel gaat iig veelal over god. De schepper van...
Hoe had je de schepping overigens anders in gedachten? In 7 dagen? In een fractie van een seconde? In miljoenen jaren?
Wat heeft God nog te vertellen als ie dit universum/deze aarde niet geschapen heeft?
De bijbel rept overigens meerdere malen over god als de schepper van hemel en aarde. Staat zelfs in het onze vader. Hoe moet ik dit zien in het licht van het scheppingsverhaal in 'god's woord'?
De bijbel gaat iig veelal over god. De schepper van...
Hoe had je de schepping overigens anders in gedachten? In 7 dagen? In een fractie van een seconde? In miljoenen jaren?
Het is pas gevaarlijk als we het afschaffen.
We zijn al zo erg van God los,.. of meer van onszelf.
De aarde is gemaakt door ons, wij hebben er aan meegeholpen.
De ene wat meer dan de ander, in feite is de aarde geschapen door gedachten van de hoogste verlichte zielen.
De raad van 7 ..
Wij als mensen bouwen ook niet iets in een fractie van seconde.
Als er (donkere) materie bij komt kijken dan ben je onderhevig aan processen.
Niks is er zomaar, God is geen tovernaar die met zijn toverstafje alles in een seconde kan realiseren.
Alles heeft een begin en een eind en is aan verandering onderhevig.
Er moet aan gewerkt worden, op wat voor een manier dan ook.
De mens heeft kerken en religie nodig om te ondekken wie ze zijn.
Het is pas gevaarlijk als we het afschaffen.
We zijn al zo erg van God los,.. of meer van onszelf.
De aarde is gemaakt door ons, wij hebben er aan meegeholpen.
De ene wat meer dan de ander, in feite is de aarde geschapen door gedachten van de hoogste verlichte zielen.
De raad van 7 ..
Wij als mensen bouwen ook niet iets in een fractie van seconde.
Als er (donkere) materie bij komt kijken dan ben je onderhevig aan processen.
Niks is er zomaar, God is geen tovernaar die met zijn toverstafje alles in een seconde kan realiseren.
Alles heeft een begin en een eind en is aan verandering onderhevig.
Er moet aan gewerkt worden, op wat voor een manier dan ook.
De mens heeft kerken en religie nodig om te ondekken wie ze zijn.

god bestaat niet en god heeft niets te vertellen, zoveel is duidelijk.
Daarentegen heeft de bijbel heel wat universele waarden te bieden.
Hoe heb ik de schepping anders in gedachten? Geen id hoe de aarde is ontstaan. Niemand kan 100% zeggen hoe deze ontstaat en i dont care.
)religie is niet perse gerlateerd tot kerken zoals je hier aangeeft btw.
Of een religie sensu lato nodig is, misschien wel. Dat een kerk nodig is, neen dat denk ik niet, hoewel het volgens mij zoals ik al zei universele waardevole waarden bevat. Een ander gaat geen slechter mens zijn zonder de kerk (kerk=chistendom in jouw zin?)

Sorry, maar het afschaffen van keuzes, op welk gebied dan ook is een ondermijning voor de democratie, niet geloof. Dit zijn pure dreigementen/chantage. Geloof een bedreiging voor democratie en wetenschap? Alleen al de toon die gezet wordt is precies de opdringerige manier die Moslims en Katholieken hanteerden/hanteren.
En nu ook nog liegen over het feit dat geloof is ontstaan uit ontkenning voor evolutie is natuurlijk de grootste leugen die je kan verzinnen. Evolutie is een verzinsel uit de 17e eeuw. Tot die tijd geloofde men in 1 of meerdere goden.
Toch leuk om te zien dat de evolutietheorie meer en meer geloofstrekjes krijgt en zijn ware aard laat zien. Evolutie is een geloof, gelijk aan Islam, Christendom of welke andere vorm ook.
Er is 0,0 bewijs voor een god en dus creationisme. Er is overtuigend bewijs voor evolutie. Dus ja wat wil je geloven of beter wat moet je geloven vanuit doctrines en dogmatiek die al eeuwenoud is.
Wetenschap is geen geloof. Ik kan nog zoveel niet geloven in de zwaartekracht maar dat maakt mij nog niet gewichtloos. Net zo goed als ik stop te geloven in de zwakke en sterke kernkracht ik niet gelijk uit elkaar zal donderen.
Wetenschap kent geen straffen als je er niet in gelooft, daar waar vanuit religies de straffen meestal niet mals zijn als je een afvallige wordt.
)
Zonder god of schepper geen creationisme. De eerste sluit het andere explicitiet uit volgens mij, maar niet andersom. Een god kan ook overgegaan zijn op evolutie en sluit geen creationisme dus niet uit dat er een god zou zijn.

de raad van 7?
well, anyway:
De aarde is iig niet door mij gemaakt, ik maak d'r wel gebruik van en bepaal op die manier een miniem deel van haar toekomst, maar verder... neh.
Verwijzing naar donkere materie in deze is een schot in de loze ruimte bro, waarom heb je het genoemd?
Niks is er idd zomaar, alles heeft kent z'n oorzaak, maar waarom is daar een god voor nodig? De mensheid kan beter afstand nemen van kerk en religie om te ontdekken wie ze is.
Wat kan een geloof/religie nu aan (extra) verheldering brengen over hoe wij in elkaar steken?
De bijbel aanhangen/volgen puur op de ethische gronden er in is nogal absurd naar mijn idee. Daar is helemaal geen bijbel voor nodig. Er is geen door god gegeven moraal. De daarin beschreven waarden en normen zijn, afgezien van de normen en waarden die beslag hebben op god en zijn verering, zijn idd universeel zoals je zegt. Dus ook mensen die niet in de abrahamistische god geloven doen goed of hebben daartoe de mogelijkheid. God is daarvoor echt niet nodig. De moraal is echt zo'n stuk menselijkheid waarop christenen en andere gelovigen denken patent te hebben. (hetgeen de geschiedenis ook wel echt heeft uitgewezen)
Overigens is op bepaalde vlakken de islam een stuk verlichter en vooruitstrevender, dus waarom stappen we niet over op die moraal?
De thread ging echter over creationisme en diens plek in het onderwijs en de maatschappij. God heeft niet de moraal gemaakt. Als we de bijbelverhalen zouden geloven heeft hij eerder de moraal op ontstellende wijze gebroken en vernietigd.
God heeft dus al geen zeggenschap meer, hij bestaat niet en zijn ideën over moraliteit zijn hypocriet en daarnaast niet behouden tot zijn volgelingen/zijn boek. 't Ziet er naar uit dat de bijbel wat dat betreft dus in de prullenmand kan. Enige dat overblijft is belang van bijbelkennis m.b.t. achtergronden van onze cultuur, waarbij ik op het moment niet verder kom dan wat nationale feestdagen, het huwelijk en een diepe worteling in ons taalgebruik.
Ik denk persoonlijk wel dat, mocht morgen het onomstotelijke bewijs worden geleverd dat god niet bestaat, de pl**ris flink uitbreekt. In die zin is god nodig om wat orde te handhaven, voor mensen die de grootsheid van ons bestaan niet kunnen vatten![]()
Wat bedoel je met de 2 eerst vetgedrukte zinnen?
Dat de bijbel in prullenmand mag is miss overdreven, ik ken geen waardevoller boek dan dat.
Zolang mensen de bijbel letterlijk blijven interpreteren is het boek waardeloos...

er is 0,0 bewijs voor creationisme en dus is het hoogstonaannemelijk dat god bestaat. Maar de vraag of god wel of niet bestaat is voorlopig nog onoplosbaar. ('jammergenoeg' zijn er érg weinig zaken die impliceren dat god zou bestaan, tegenover een shitload aan zaken die het godsbeeld op z'n minst heel erg veranderen)
Niet om te zeiken, maar voordat iemand gaat lopen ouwehoeren dat er ook geen bewijs is dat god niet bestaat![]()
99% van dat bewijs wordt geleverd door middel van de koran, het woord van allah swt