Fitness Seller

Scherp krachtverlies tijdens cut

FON

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
(Scherp dus zoals in: Sterker krachtverlies dan wat ik normaal zou achten)

Hey iedereen,

Ik ben op het moment bezig met scherptrainen omdat ik de komende maanden toch geen tijd ga hebben om verder te bulken. Het is nu mijn derde week dieet maar ik vind dat ik wel heel snel kracht aan het verliezen ben, wat mij nogal verontrust. Stats volgen (ik doe SS)

Ben 1m73, 76kg (78,5 op het einde van mijn bulk)

Alles is 5X3
DL: 155kg
SQ: 130kg
BP: 91,5kg
PR: 66,75kg

Had vandaag een heel slechte dag waar ik maar 2-2-F kon squatten, op de meeste lifts haal ik de laatste tijd maar 1-3 reps per set en dan alleen omdat ik mijn halve ziel in die rep stak :(. Het is ook niet dat ik teveel cardio doe want ik doe 2 HIIT-sessies van 30min buiten het gewichtheffen, dan twee rustdagen, wat mij redelijk lijkt.

Ik cut op 1900kcal/dag, lowcarb. Macro's zijn 160gr protein/30-50gr carb (meer carbs op gewichthefdagen)/ 80gr vetten. Eet ik te weinig voor mijn grootte en gewicht? Toen ik nog 70 woog cutte ik op 1800kcal, heb er 100kcal bijgedaan voor mijn nieuw gewicht.

Wat denken jullie ervan?

massa = kracht. Een lichte terugval is logisch, gezien je een tekort aan voedingsstoffen creert. Als het voor je idee echt te hard gaat, kun je kcals wat omhoog trappen.

• Topic Starter Topic Starter
Mhm, ik zal wss een increment naar beneden moeten gaan, anders krijg ik straks de stang niet meer omhoog(*ween*), gelukkig komt mijn BF goed naar beneden dus ik doe nog twee weken cut en dan ga ik eens deftig deloaden/refeeden/rebulken/whatever.

Ik merk ook dat ik een kleine melkverslaving heb opgedaan, ik moet echt zenuwen van staal hebben om mij in de buurt van melk te begeven zonder het op te drinken. Bulken is zoveel leuker dan cut :(

Merkte in de cut ook een groot kracht verlies aangezien je inderdaad minder binnen krijgt dan je lichaam nodig heeft.
maar ik kan niet wachten tot me volgende cut volgend jaar! ;)

Bij mij hielp het om smiddags een wat grotere maaltijd te nuttigen omdat ik om 17:00 ging trainen. savonds wat minder eten maar dan lig ik toch op de bank te zappen.

probeer intermittent fasting eens zou ik zeggen :p goede manier om droog te trainen en toch je kracht te behouden / sterker te worden.

www.leangains.com

probeer paleo/caveman een keer

• Topic Starter Topic Starter
probeer paleo/caveman een keer

Mijn voeding is zowiezo gebaseerd op clean eating, dus ik zit vrij dicht bij paleo, zeker op een cut. Een dag lowcarb cut ziet er ongeveer zo uit:

Ontbijt: Platte kaas, appel, melk, koffie
Middag: Tonijn of kalkoen met groenten
Tweeurtje: Noten, sporadisch kaas
Pretraining: Kip of noten
Na training: Als ik zin heb een shake, anders noten
Avond: Kip en groenten
Prebed: Noten (Keep it simple :p)

Ik denk dat 1900 gewoon iets te weinig is voor mijn huidig gewicht. De krachtverliezen lijken zich nu wel te stabiliseren (ik doe deze week 3-2-3 op mijn 5X3s dus dat valt mee).

Ik doe deze cut nog een week uit, sta al scherp genoeg nu (2X HIIT in de week doet wonderen :eek:), misschien ga ik voor volgende cuts idd intermittent fasting of misschien helemaal ketogeen, er zijn hier een paar zware jongens die daar snel mee cutten herinner ik mij.

In elk geval, bedankt mannen!

Terug
Naar boven