Fitness Seller

Schieten (voetbal)

Vooral quadriceps en heupbuigers volgens mij.

Het is een beweging waar je gehele lichaam deel van uitmaakt vooral je benen spelen een belangrijke rol (duh) je standbeen gebruikt echter andere spieren als het been waarmee je schiet. Je standbeen stabiliseert ook je "core" is daarin belangrijk voor effect en dergelijke.

een harder schot begint bij sterkere bilspieren, dan je quadriceps maar ook de kracht in je enkel is van belang: vooral de 'stijfheid', de capaciteit om de kracht over te brengen op de bal. (De rede dat je met je wreef en punt harder schiet als met je binnenkant voet.)

Je hamstrings moet je niet onderwaarderen zijn heel belangrijk voor sprinten en kunnen nog al eens in het verdom hoekje raken als je gaat trainen specifiek voor voetbal, om blessure vrij te blijven is het van belang ze in kracht in verhouding te houden met de quadriceps.

Je hamstrings moet je niet onderwaarderen zijn heel belangrijk voor sprinten en kunnen nog al eens in het verdom hoekje raken als je gaat trainen specifiek voor voetbal, om blessure vrij te blijven is het van belang ze in kracht in verhouding te houden met de quadriceps.

En zorg dat ze op lengte blijven, door krachttraining en sprinten hebben ze de nijging tot verkorten. Voor blessure vrij trainen en een lange paslengte is echter een lange sterke en krachtige hamstrings nodig. Dit geld voor alle spieren maar hamstring verkorting is nogal berucht bij lopers en ik kan me zo voorstellen ook bij voetballers.

&Vergeet je kuiten ook niet ;)

En zorg dat ze op lengte blijven, door krachttraining en sprinten hebben ze de nijging tot verkorten. Voor blessure vrij trainen en een lange paslengte is echter een lange sterke en krachtige hamstrings nodig. Dit geld voor alle spieren maar hamstring verkorting is nogal berucht bij lopers en ik kan me zo voorstellen ook bij voetballers.

:thumbup: door ze met krachttraining in de volledige ROM (range of motion/'bewegingsruimte') zullen ze niet snel verkorte. Het ligt vaak aan het feit dat ze in onvolledige ROM gebruikt worden en daarnaast vaak meer oefeningen die quad dominant zijn gedaan worden.

:thumbup: door ze met krachttraining in de volledige ROM (range of motion/'bewegingsruimte') zullen ze niet snel verkorte. Het ligt vaak aan het feit dat ze in onvolledige ROM gebruikt worden en daarnaast vaak meer oefeningen die quad dominant zijn gedaan worden.

Straight leg deadlift op een verhoging zodat mijn ROM verder kan dan het horizontale vlak. Maar ik ga OT, voetbal was de discussie. Ik zou ook eens zoeken onder plyometrisch trainen. oa kikkersprongen dus.

Straight leg deadlift op een verhoging zodat mijn ROM verder kan dan het horizontale vlak. Maar ik ga OT, voetbal was de discussie. Ik zou ook eens zoeken onder plyometrisch trainen. oa kikkersprongen dus.

Dat betekent dus ook gewoon buikspieren met gewicht trainen. Ook deze zijn erg belangrijk bij het schieten van een voetbal. Niet honderd herhalingen, maar echt gewoon setjes van 5, 8 of wat er ook in je schema zit, maken.

• Topic Starter Topic Starter
Weet iemand een site ofzo met plyometrische oefeningen?

Op google kan ik niet echt oefeningen vinden...

ok, zal ik doen

Buikspieren!

Net voor je de bal raakt, maak je een hevige opspanning in je buik, en op het moment dat je de bal raakt, laad je de spanning af!

Was mijn doeltrap geheim waarmee ik makkelijk tot over de middencirkel geraakte vorig jaar toen ik nog speelde

Train ook je onderrug wat, speelt een kleine rol erin.
Quads en kuiten is voor als je laag hard wil leren trappen. dan doe je hetzelfde als bij dat van de abs, maar leg je de spanningsnadruk op de quads (kuiten bij het raken van de bal)

Even belangrijk is net als bij bb dat je eerst diep inademt, en op het moment dat je de ba raakt, en de spanning laat aflossen ook uitademt.

Succes ermee bro, ga even oefenen op een veldje waar de opvangnetten hoog genoeg zijn

Ik heb vandaag eindelijk een mooi trainingsschematje opgesteld en daarin zitten uiteraard ook deze spiergroepen.

Zal morgen eens kijken hoever ik kom. Dat post ik hier en dan post ik over een maand nog eens hoever ik dan kom.

Ik spendeerde vroeger uren per dag op het veldje om de hoek;)

Niet om te smoren ofzo, of om de meiden af te likken, maar om te trainen.

Best is een preminiemenveldje (belgisch) te nemen.

Je legt je bal in het midden, je trapt en richt naar de lat.
Ondertussen loop je naar de andere kant in sprint, en je trekt je snelheid enkel door knie en armbewegingen (in geen enkele andere spiergroep spanningen!) je keert relaxed terug naar het midden, en vanaf het middel als je je bal gaat halen in het doel (of ernaast:p) dan trek je weer een sprintje, je gaat al skippend terug naar het midden, en herhaalt.

De eerste buur die erom lacht, geef je een goeie knie in zijn gezicht, geen enkele andere buur zal ooit nog lachen;)

Ik vat het niet helemaal.....

Het heeft deels te maken met spierkracht, maar ook met een goede traptechniek, je been goed stijf houden, je voet mooi gestrekt houden, juist effect en zo...

Ik had een van de beste -14 trap van de nationalen in belgie;)

zowel van doeltrap (was keeper), als vrijschop.

Kom een week op stage bij mij, en ik leer je elke bal in de haak zetten;)

Ik zal een vriend eens vragen het te bevestigen als je wil:)
Tweede maand van de zomervakantie trap ik er alles in

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven