huntelaar
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 0
Welke spiergroepen gebruik je als je schiet...(bij voetbal)
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je hamstrings moet je niet onderwaarderen zijn heel belangrijk voor sprinten en kunnen nog al eens in het verdom hoekje raken als je gaat trainen specifiek voor voetbal, om blessure vrij te blijven is het van belang ze in kracht in verhouding te houden met de quadriceps.
En zorg dat ze op lengte blijven, door krachttraining en sprinten hebben ze de nijging tot verkorten. Voor blessure vrij trainen en een lange paslengte is echter een lange sterke en krachtige hamstrings nodig. Dit geld voor alle spieren maar hamstring verkorting is nogal berucht bij lopers en ik kan me zo voorstellen ook bij voetballers.
door ze met krachttraining in de volledige ROM (range of motion/'bewegingsruimte') zullen ze niet snel verkorte. Het ligt vaak aan het feit dat ze in onvolledige ROM gebruikt worden en daarnaast vaak meer oefeningen die quad dominant zijn gedaan worden.
Straight leg deadlift op een verhoging zodat mijn ROM verder kan dan het horizontale vlak. Maar ik ga OT, voetbal was de discussie. Ik zou ook eens zoeken onder plyometrisch trainen. oa kikkersprongen dus.

) dan trek je weer een sprintje, je gaat al skippend terug naar het midden, en herhaalt.
+1