Fitness Seller

Schoenen of riem?

KarelAkker

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
85kg
Ik ben redelijk arm maar ben toch van plan te investeren in ofwel adidas powerlift 2.0 schoenen (80€) of de powerlift riem van goodlift.cz(60€).
Wat zou de slimste aankoop zijn? De riem is 20€ goedkoper en kan ik hem gebruiken bij andere oefeningen dan squats maar ik weet niet zeker of ik die al wel nodig heb.

Mijn lifts zijn 150kg squat, 100kg bench en 190kg deadlift. Wat zouden jullie kopen, de riem of de schoenen?

Schoenen

Ik zou de riem kopen. Ik train al jaren met zo'n riem en heb nog nooit zulke schoenen gehad. Maarja ik heb dan ook waardeloze stats voor 17 jaar fitnessen.

Riem heb je voor een tientje op mp

Schoenen.

maja, dan de vraag, zijn die schoenen de moeite waard?

ik heb me laten vertellen dat die zool vrij zacht is, en dus niet zo veel verhoogd als op het eerste gezicht lijkt

maja, dan de vraag, zijn die schoenen de moeite waard?

ik heb me laten vertellen dat die zool vrij zacht is, en dus niet zo veel verhoogd als op het eerste gezicht lijkt

Zachte zool lijkt me beetje broodje aap verhaal en de zool is wel lager dan andere oly schoenen 0,5 inch t.o.v. 0,75 inch

Had een van die gasten bij ons gelezen in een paar van die reviews man.

Ik heb zelf ook al zitten zoeken, want in deze prijsklasse heb je eigenlijk die power perfects 2 en de powerlift 2, waar de eerste 10 - 20 euro duurder is.

Vraag me nog steeds af of dat het waard is ja of nee. Ben zelf toch eigenlijk ook wel op zoek naar een goed paar schoenen, maar omdat ze alleen te bestellen vind ik het lastig om te bepalen welke nou geschikt voor mij zijn.

Nike Air Force zijn ook goede schoenen om mee te liften vind ik. Knalharde zool, wel vlak.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ik ga sparen voor de adipowers, liever de eerste keer iets deftig kopen dan 2x te moeten kopen. Dan zal het de riem worden, weet iemand of ze de stock snel aanvullen bij goodlift? Mijn middel is 87cm en die maat is overal uitverkocht.

Wat is nou beter aan de riem die TS posten, dan aan deze van de boardsponsor voor 25 euro?
www.fitness-seller.nl/iron-force-powerlifting-belt/

1cm dik 10cm hoog.
Het mag 1,3 dik toch, is dit beter/fijner?

Excuses voor topic hijack.

Bvd

Materiaal. Volgens mij heeft FortiusFitness daar een artikel over geschreven.
Hoe goedkoper de riem, hoe meer stof ipv leer volgens mij. Bij Titan Nederland hebben we ook bijv. 2 soorten riemen, 1 van 50 euro en 1 van 80 en die van 80 is echt veel beter afgewerkt en meer leer.

Die goedkope riemen werken heus wel, maar comfortabel zijn ze niet en ook niet echt duurzaam. Een echte top riem gaat gewoon een leven mee.

Had een van die gasten bij ons gelezen in een paar van die reviews man.

Ik heb zelf ook al zitten zoeken, want in deze prijsklasse heb je eigenlijk die power perfects 2 en de powerlift 2, waar de eerste 10 - 20 euro duurder is.

Vraag me nog steeds af of dat het waard is ja of nee. Ben zelf toch eigenlijk ook wel op zoek naar een goed paar schoenen, maar omdat ze alleen te bestellen vind ik het lastig om te bepalen welke nou geschikt voor mij zijn.

Volgens mij kun je standaard Adidas sneakers passen bij een winkel en dan schoenen bestellen in die maat.

Materiaal. Volgens mij heeft FortiusFitness daar een artikel over geschreven.
Hoe goedkoper de riem, hoe meer stof ipv leer volgens mij. Bij Titan Nederland hebben we ook bijv. 2 soorten riemen, 1 van 50 euro en 1 van 80 en die van 80 is echt veel beter afgewerkt en meer leer.

Die goedkope riemen werken heus wel, maar comfortabel zijn ze niet en ook niet echt duurzaam. Een echte top riem gaat gewoon een leven mee.

Het artikel, waar Eddine het over heeft, staat hier: http://www.fortiusfitness.nl/artikelen/producten/hoe-kies-je-een-goede-powerlifting-riem

De dikte van de riem is ook een belangrijke eigenschap inderdaad. 13mm is de maximale toegestane dikte inderdaad.

Thanks!
Die riem die ik linkte is inderdaad van suede, oftewel splitleder, oftewel minder goede kwaliteit leer.
Als ik dan toch aan het vragen ben, hoe zit het met schoenen?
Wat is aangeraden om op te trainen, met als doel zo sterk mogelijk worden in deadlift, squat en benchpress.
Een platte schoen; converse all stars, ed.
Een olympische schoen als Adipowers?

Ik train nu op nike schoenen, gewoon platte zool.

Ik vind op DBB alleen maar topics met welke van de volgende schoenen het beste is, niet welke soort schoenen in het algemeen het beste is.

Geen dank!

Met 1 paar schoenen schoenen zou ik gaan voor platte zolen. Met een hak deadlift en bencht niet fijn vind ik.

Met hak kun je wat enkel flexibiliteit issues omzeilen als je niet diep genoeg komt met squatte en gebruik je iets meer quadriceps.

Terug
Naar boven