MuscleMeat

Scholen en universiteiten leiden IT'ers verkeerd op

• Topic Starter Topic Starter
ik doe zelf ook een opleiding game tech. en ik werkte samen aan Ai opdrachten met iemand. polymorphisme/oop etc etc allemaal allang gehad. vraagt me partner; hoe maak ik een object aan en wat betekend dat new overal? en dan beweren dat ze programmeren leuk vindt. ambitie van persoon? werken voor blizzard. not joking.
Ja, die hebben wij dus ook. Maar als dat mijn ambitie zou zijn, zou ik de eisen kennen en eraan werken, weet dus niet of dat van hun ook wel de ambitie is. Gamen ook gewoon tijdens lessen. Maarja, hoe kom je erachter wat je ambitie is als je de rest van je leven ook al gamed. Tenzij je zo goed bent dat je professioneel kunt 'gamen' :)

Ik moet nog C++ halen.
h**ren vak :')

Laatst bewerkt:
Ik heb niet zozeer onderscheid tussen 2e en 3e jaar. Mag alles zelf indelen. Het is in ieder geval wel een niveau 3 vak (hoogste niveau). Doe hem in het 3e jaar, had in 2e jaar andere vakken in verband met gametech.

Voor functioneel moeten we Haskell gebruiken.

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 00:41 ----------

Al programma algebra en automata gehad? ****ing gay, echt zo gay, zo verschrikkelijk gay.

Nope, ik sla nu zo veel mogelijk k*tvakken over en probeer mijn bachelor nu zo makkelijk mogelijk te krijgen. Ben er helemaal klaar mee inmiddels. :o
Dit is waar ik uit kan kiezen: http://www.cs.uu.nl/education/rooster.php

Nope, ik sla nu zo veel mogelijk k*tvakken over en probeer mijn bachelor nu zo makkelijk mogelijk te krijgen. Ben er helemaal klaar mee inmiddels. :o
Dit is waar ik uit kan kiezen: http://www.cs.uu.nl/education/rooster.php

Wow, jullie hebben zowaar serieus geen automata en programma algebra. Wordt hier binnenkort ook afgeschaft begreep ik, het is echt zo extreem retarded.

http://www.cs.uu.nl/education/vak.php?stijl=1&vak=INFOB2WT&jaar=2012
Me jelly, wij hadden een skeer RoR project waarbij we een simpele webshop moesten bouwen.

Wow, jullie hebben zowaar serieus geen automata en programma algebra. Wordt hier binnenkort ook afgeschaft begreep ik, het is echt zo extreem retarded.

http://www.cs.uu.nl/education/vak.php?stijl=1&vak=INFOB2WT&jaar=2012
Me jelly, wij hadden een skeer RoR project waarbij we een simpele webshop moesten bouwen.

Volgens mij zit dat in een ander vak inbegrepen.

Ik moest voor webtech een dating site bouwen met behulp van CodeIgniter. Zeer simpel hehe.
Op middelbare moesten we een webshop maken. Had alles extreem uitgebreid gedaan, complete boekenwinkel e.d. en voila een 10. Hij had nog nooit zoiets gezien (op een positieve manier :p) en zou er zeker later nog eens naar kijken. Een paar jaar later en hij gebruikt het nog steeds als voorbeeld :roflol:

mja leeuwendeel hier zijn gasten die ALLEEN over gamen praten. op een enkeling na. op projectdag: gamen. ga dan lekker een andere studie doen en spaar mij de moeite om keer op keer een crisisgesprek aan te vragen.

Vrij herkenbaar, gelukkig zijn er maar 2 die echt constant gamen of niksen op projectdag (of livestreams bekijken van gamers op die mmo's :o) dus afentoe even roepen: 'Naam, wat ben je aan het doen?' en na een paar keer waren ze al redelijk gewend en zorgden ze dat ze iig wat deden :) Vergt veel moeite (helpen met heel simpele programmeeropdrachten, constant checken en helpen met wat ze moeten doen etc.). Ergste is nog dat eentje ruim 4 jaar ouder is, hoopte juist iets van de oudere personen te leren, niet dat ik als een ****ing kinderjuf moet gaan lopen kijken wat ze aan het doen zijn :( (gelukkig ben ik niet de enige die zich ergert).

What the **** hahaha. Ziet er net zo erg uit als Software testing and verification. Dat was ook zo'n combinatie van Russisch en Chinees.
Heb het destijds met 'n 8.5 afgesloten, en ondanks dat heb ik tot de dag van vandaag nog steeds geen flauw idee waar het vak voor dient.

Heb het destijds met 'n 8.5 afgesloten, en ondanks dat heb ik tot de dag van vandaag nog steeds geen flauw idee waar het vak voor dient.

:roflol:
Dat irriteert mij echt zo. Heb dat het gevoel dat ik mijn tijd maar aan het verdoen ben.

Over tijd gesproken, ik ga de weg naar mijn bed eens vrij maken.

Trouwens, als volgens jullie (en zelfs een leraar?) functioneel programmeren zo nutteloos is, waarom wordt het dan wel aangeleerd?

Leert je op een andere manier kijken en denken of zo. In sommige gevallen is het wel handig, geef ik eerlijk toe. Maar het niveau wat ze van je verwachten in 10 weken is nogal hoog. Zeker omdat het compleet tegen je huidige kennis in gaat (denk aan imperatieve talen).

Trouwens, als volgens jullie (en zelfs een leraar?) functioneel programmeren zo nutteloos is, waarom wordt het dan wel aangeleerd?

over het algemeen dienen dat soort vakken ervoor om je denkwijze en problemsolving skills te verbeteren. maarja ken de ins en out van het vak daar verder niet, dus wie ben ik:D

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 00:58 ----------

gametech hva:)

Laatst bewerkt:

Het heeft z'n toepassingen, veel mathematische modellen zijn er makkelijker in te programmeren.

Kan me ook wat voorstellen bij concurrent programming, maar lijkt me niet dat je alleen voor die reden zo'n taal zou kiezen.

Als ik dus 'n buffe BB'er op het Amstel station zie ben jij het?

Laatst bewerkt:
Zal m'n ogen eens de kost geven. Kom er alleen niet zo vaak, ga alleen naar tentamens. :o

Zal m'n ogen eens de kost geven. Kom er alleen niet zo vaak, ga alleen naar tentamens. :o

ik kom uit den helder, ik reis ook niet 4 uur total voor een janlul hoor of werkcollege als ik die in dezelfde tijd beter thuis bestudeer. heb je ook geen klas met kakelende kippen die minecraft doen om je te irriteren. werkt wel zo prettig. morgen ook hoor college algorithmes en datastructures . dacht t niet......:cool:

ik kom uit den helder, ik reis ook niet 4 uur total voor een janlul hoor of werkcollege als ik die in dezelfde tijd beter thuis bestudeer. heb je ook geen klas met kakelende kippen die minecraft doen om je te irriteren. werkt wel zo prettig. morgen ook hoor college algorithmes en datastructures . dacht t niet......:cool:

Ik heb ook bijna 4 uur reis tijd in totaal (moet na het Amstel station nog naar het Science Park). Maar al zou het 'n half uur zijn zou ik ook niet gaan eerlijk gezegd hehe.

Terug
Naar boven