- Waardering
- 15
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 80kg
Hangt van je ervaring en (soft)skills af. Een maat van mij is mbo opgeleid en verdient 1600-1800 voor 40u. Ik ben hbo opgeleid en maak 2700.
En jullie doen beide het zelfde?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hangt van je ervaring en (soft)skills af. Een maat van mij is mbo opgeleid en verdient 1600-1800 voor 40u. Ik ben hbo opgeleid en maak 2700.
Mag ik vragen wat voor werk je doet en hoe oud je bent?
Mwah, niet belachelijk hoor.Belachelijk zeg ik vind dat salaris móet gelijk zijn aan werkzaamheden en leeftijd niet als je zelfde werk doet meer krijgen.
je bent 1e jaars? zijn vanaf dit jaar begonnen met myprogramminglab. voorheen had je gewoon wat simpele opdrachtjes die je in een echte ide moet maken. afijn, dat was dus ook te moeilijk.![]()
Klopt, 1ejaars. Wij hebben 2 assignments die we in Netbeans moesten maken. Vrij easy maar vond die tweede opdracht nog wel kunnen voor absolute beginners, alleen ik vind het gewoon niet kunnen dat de opleiding aan de leerlingen aangepast wordt en niet andersom.

als ze beide het zelfde werk doen ( ik lees dat het niet helemaal zelfde is maar ga even met mij mee hierin ) maakt de kwaliteit van opleiding niks uit.Mag ik vragen wat voor werk je doet en hoe oud je bent?
2700 als (starter?) bruto is een mooi bedrag.
Mwah, niet belachelijk hoor.
Het verschil in kwaliteit van de opleiding tussen Mbo en Hbo is zo enorm groot.
Het enige wat mij verbaast is dat het verschil nu al zo groot is. Normaal zie je dat pas later.
als ze beide het zelfde werk doen ( ik lees dat het niet helemaal zelfde is maar ga even met mij mee hierin ) maakt de kwaliteit van opleiding niks uit.
en dit vershil is wel erg groot ja.
je ziet dat pas later omdat die HBOer makkelijker kan doorgroeien maar als je in het begin precies het zelfde werk doet is er geen reden om meer te verdienen alleen omdat je toevallig iets verder doorgeleerd hebt.
dit is pas later van pas of omdat je breder in te zetten bent en dat ook gedaan word.
Morgen moet de projectdocumentatie ingeleverd worden.als een medewerker binnen het bedrijf beter werk aflevert dus sneller en klanten zijn meer tevreden mag deze iets meer verdienen ( zeg paar 100 )
en vaak komt dit dan ook omdat die persoon wat meer papieren heeft gehaald of wel aantoonbaar hogere opleiding.
maar bij voorbaat al meer betalen omdat er meer kennis is waar niks mee word gedaan ben ik het dus helemaal niet mee eens.

wel als jij die MBO bent die zelfde werk doet maar aanzienlijk minder verdiend.

leerlingen eraf = minder inkomsten voor school toch![]()
Als die nu al niet eens de basis kunnen begrijpen hoe willen ze hun opleiding dan afmaken straks..
nou vind het eerder niet stom maar oneerlijk.Leerling uit andere klas gesproken, beweert dat het aan de leraar ligt en dat MyProgrammingLab gewoon faalt. Slecht excuus. Ben het daar niet mee eens, zou als opleidingsmanager gewoon de mensen eraf kicken en geen **** bijstellen aan de eisen. Maarja ben de opleidingsmanager niet
Als die nu al niet eens de basis kunnen begrijpen hoe willen ze hun opleiding dan afmaken straks..
---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 14:05 ----------
Dan kun je uit kwaadheid weggaan bij het bedrijf of het aankaarten. In dit geval is het bedrijf gewoon stom als ze de HBO'er meer betalen voor hetzelfde werk, wat wil je daar aan doen, een wet opstellen dat dat niet mag?![]()

Zelfs als het werk hetzelfde is zou de hbo opgeleide het toch 'beter' moeten doen en dus meer geld verdienen.niet voor mezelf sprekende maar wel als jij die MBO bent die zelfde werk doet maar aanzienlijk minder verdiend.
Moet zeggen dat je weinig kunt doen als je een beetje iets interessants wil maken voor EXPO als je alleen PP hebt gehad en verder niks doet.
Zit op het moment een discussie te voeren met iemand die vind dat het niet goed uitgelegd wordt, en dat de mensen uit zijn klas die zichzelf programmeurs noemen het gewoon van filmpjes hebben geleerd.
Zie al voor me hoe 'thenewboston' op het scherm geprojecteerd wordt vanaf YouTube, das dan 1800 euro graag![]()