Fitness Seller

Scholen en universiteiten leiden IT'ers verkeerd op

Ongeveer, zelfde aantal jaar ervaring.

Belachelijk zeg ik vind dat salaris móet gelijk zijn aan werkzaamheden en leeftijd niet als je zelfde werk doet meer krijgen.

Ongeveer, zelfde aantal jaar ervaring.
Mag ik vragen wat voor werk je doet en hoe oud je bent?
2700 als (starter?) bruto is een mooi bedrag.
Belachelijk zeg ik vind dat salaris móet gelijk zijn aan werkzaamheden en leeftijd niet als je zelfde werk doet meer krijgen.
Mwah, niet belachelijk hoor.

Het verschil in kwaliteit van de opleiding tussen Mbo en Hbo is zo enorm groot.
Het enige wat mij verbaast is dat het verschil nu al zo groot is. Normaal zie je dat pas later.

• Topic Starter Topic Starter
je bent 1e jaars? zijn vanaf dit jaar begonnen met myprogramminglab. voorheen had je gewoon wat simpele opdrachtjes die je in een echte ide moet maken. afijn, dat was dus ook te moeilijk. :rolleyes:

Klopt, 1ejaars. Wij hebben 2 assignments die we in Netbeans moesten maken. Vrij easy maar vond die tweede opdracht nog wel kunnen voor absolute beginners, alleen ik vind het gewoon niet kunnen dat de opleiding aan de leerlingen aangepast wordt en niet andersom.

Klopt, 1ejaars. Wij hebben 2 assignments die we in Netbeans moesten maken. Vrij easy maar vond die tweede opdracht nog wel kunnen voor absolute beginners, alleen ik vind het gewoon niet kunnen dat de opleiding aan de leerlingen aangepast wordt en niet andersom.

mee eens. hoe gaat expo?:D

Mag ik vragen wat voor werk je doet en hoe oud je bent?
2700 als (starter?) bruto is een mooi bedrag.

Mwah, niet belachelijk hoor.

Het verschil in kwaliteit van de opleiding tussen Mbo en Hbo is zo enorm groot.
Het enige wat mij verbaast is dat het verschil nu al zo groot is. Normaal zie je dat pas later.
als ze beide het zelfde werk doen ( ik lees dat het niet helemaal zelfde is maar ga even met mij mee hierin ) maakt de kwaliteit van opleiding niks uit.

en dit vershil is wel erg groot ja.
je ziet dat pas later omdat die HBOer makkelijker kan doorgroeien maar als je in het begin precies het zelfde werk doet is er geen reden om meer te verdienen alleen omdat je toevallig iets verder doorgeleerd hebt.
dit is pas later van pas of omdat je breder in te zetten bent en dat ook gedaan word.

als ze beide het zelfde werk doen ( ik lees dat het niet helemaal zelfde is maar ga even met mij mee hierin ) maakt de kwaliteit van opleiding niks uit.

en dit vershil is wel erg groot ja.
je ziet dat pas later omdat die HBOer makkelijker kan doorgroeien maar als je in het begin precies het zelfde werk doet is er geen reden om meer te verdienen alleen omdat je toevallig iets verder doorgeleerd hebt.
dit is pas later van pas of omdat je breder in te zetten bent en dat ook gedaan word.

Mwah, deels ben ik het er mee eens.
Maar kennis mag/moet beloond worden, dat het bedrijf geen gebruik maakt van die extra kennis is een 2de.

Net zoals dat een master of PhD meer betaalt, al is het salaris verschil tussen master en HBO veel kleiner.

als een medewerker binnen het bedrijf beter werk aflevert dus sneller en klanten zijn meer tevreden mag deze iets meer verdienen ( zeg paar 100 )
en vaak komt dit dan ook omdat die persoon wat meer papieren heeft gehaald of wel aantoonbaar hogere opleiding.
maar bij voorbaat al meer betalen omdat er meer kennis is waar niks mee word gedaan ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Aardig :) Morgen moet de projectdocumentatie ingeleverd worden.

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 14:02 ----------

als een medewerker binnen het bedrijf beter werk aflevert dus sneller en klanten zijn meer tevreden mag deze iets meer verdienen ( zeg paar 100 )
en vaak komt dit dan ook omdat die persoon wat meer papieren heeft gehaald of wel aantoonbaar hogere opleiding.
maar bij voorbaat al meer betalen omdat er meer kennis is waar niks mee word gedaan ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Hoef je het niet mee eens te zijn, als het bedrijf zo stom is om een HBO'er/WO'er het normale salaris te betalen en MBO-werk te laten doen dan is dat toch hun probleem :D

niet voor mezelf sprekende maar wel als jij die MBO bent die zelfde werk doet maar aanzienlijk minder verdiend.

Leerling uit andere klas gesproken, beweert dat het aan de leraar ligt en dat MyProgrammingLab gewoon faalt. Slecht excuus. Ben het daar niet mee eens, zou als opleidingsmanager gewoon de mensen eraf kicken en geen **** bijstellen aan de eisen. Maarja ben de opleidingsmanager niet :(

Als die nu al niet eens de basis kunnen begrijpen hoe willen ze hun opleiding dan afmaken straks..

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 14:05 ----------

wel als jij die MBO bent die zelfde werk doet maar aanzienlijk minder verdiend.

Dan kun je uit kwaadheid weggaan bij het bedrijf of het aankaarten. In dit geval is het bedrijf gewoon stom als ze de HBO'er meer betalen voor hetzelfde werk, wat wil je daar aan doen, een wet opstellen dat dat niet mag? :o

leerlingen eraf = minder inkomsten voor school toch :P

Als die nu al niet eens de basis kunnen begrijpen hoe willen ze hun opleiding dan afmaken straks..

ik zie dat gewoon gebeuren he. ik miste zelf 3 studiepunten voor mn P omdat ik mn prio naar het project schoof. wat 12 punten missen zou betekenen als dat mis ging(laatst project). alleen omdat teamleden weinig deden en PP niet beheersten. wel haalden die gewoon hun P door een leuk praatje op de techno te houden en zo alle 60 punten "verdienden".

zie het dus zo gebeuren dat ze dat een hele opleiding klaarspelen. ernstig genoeg.

Leerling uit andere klas gesproken, beweert dat het aan de leraar ligt en dat MyProgrammingLab gewoon faalt. Slecht excuus. Ben het daar niet mee eens, zou als opleidingsmanager gewoon de mensen eraf kicken en geen **** bijstellen aan de eisen. Maarja ben de opleidingsmanager niet :(

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 14:05 ----------

Dan kun je uit kwaadheid weggaan bij het bedrijf of het aankaarten. In dit geval is het bedrijf gewoon stom als ze de HBO'er meer betalen voor hetzelfde werk, wat wil je daar aan doen, een wet opstellen dat dat niet mag? :o
nou vind het eerder niet stom maar oneerlijk.

zie dit veel meer hoor.
is niet omdat het stom is ze maken makkelijk gebruik van de crisis.

jonge HBO school verlaters die ze MBO werk laten doen voor iets meer dan wat die MBOer normaal heeft waardoor ze nog verschil "voelen".

en die MBOer komt vervolgens minder makkelijk aan het werk of moet zelfs met nog minder aan de bak.

ze maken dan ook gebruik van de crisis om net te doen alsof die HBOer blij moet zijn dat hij die baan nog heeft kunnen krijgen.

ondertussen vloeien ze binnen het bedrijf naar een hogere functie maar blijven ze structureel lager zitten in salaris.

eind resultaat is ( en salaris is flinke hap uit kosten van bedrijf ) een grotere winst voor het bedrijf en de zakken vullers aan de top.

dus ja, eigenlijk zou ik graag een wet willen zien tegen zakkenvullers:D

Moet zeggen dat je weinig kunt doen als je een beetje iets interessants wil maken voor EXPO als je alleen PP hebt gehad en verder niks doet.
Zit op het moment een discussie te voeren met iemand die vind dat het niet goed uitgelegd wordt, en dat de mensen uit zijn klas die zichzelf programmeurs noemen het gewoon van filmpjes hebben geleerd.
Zie al voor me hoe 'thenewboston' op het scherm geprojecteerd wordt vanaf YouTube, das dan 1800 euro graag :o

niet voor mezelf sprekende maar wel als jij die MBO bent die zelfde werk doet maar aanzienlijk minder verdiend.
Zelfs als het werk hetzelfde is zou de hbo opgeleide het toch 'beter' moeten doen en dus meer geld verdienen.

Er zijn ook meer mboers die denken dat ze hetzelfde moeten verdienen dan dat er mboers zijn die daadwerkelijk net zo goed werk leveren.

Moet zeggen dat je weinig kunt doen als je een beetje iets interessants wil maken voor EXPO als je alleen PP hebt gehad en verder niks doet.
Zit op het moment een discussie te voeren met iemand die vind dat het niet goed uitgelegd wordt, en dat de mensen uit zijn klas die zichzelf programmeurs noemen het gewoon van filmpjes hebben geleerd.
Zie al voor me hoe 'thenewboston' op het scherm geprojecteerd wordt vanaf YouTube, das dan 1800 euro graag :o

herkenbaar. we hebben voor dit jaar het vak game design 2, en daar moet je telkens nieuwe prototypes pitchen waarin je thema's verwerkt die in de les behandeld worden. meerdere malen te horen gehad dat het niet goed was en of je de les wel hebt gelezen. waarop ik vriendelijk ja antwoord en citaten uit het boek aanhaal die wel degelijk bewijzen dat ik het bij het juiste eind heb. en dus alsnog mn volle punten krijg.

daarnaast krijgen we ook vaak gebrekkige uitleg en als je dingen vraag krijg je vaak te horen; ja zo ongeveer want ik weet het ook niet helemaal. vervolgens is het wel de persoon die je erop beoordeeld.....

je eigen lesstof die je moet geven niet begrijpen.....maar wel centjes vangen.....
van veel leraren kun je idd niks leren..

Moet zeggen dat we voor PP wel een goede leraar hebben, kan begrijpen dat je veel mist als de leraar niet goed is maar vind dat sommige zich te snel aanstellen en de schuld bij anderen leggen.

Terug
Naar boven