Fitness Seller

Scholen en universiteiten leiden IT'ers verkeerd op

Ik heb geen enkele leraar waar ik ontevreden over ben.

Helft van leraren haalt naast hun fulltime baan, vrouw en kinderen een PhD.
Mokers ziek

Zelfs als het werk hetzelfde is zou de hbo opgeleide het toch 'beter' moeten doen en dus meer geld verdienen.

Er zijn ook meer mboers die denken dat ze hetzelfde moeten verdienen dan dat er mboers zijn die daadwerkelijk net zo goed werk leveren.
als je gewoon de zelfde projecten krijgt en volgens schemas moet werken van de planning of manager boven je heeft dit "beter" doen geen effect.

ik ga er dan vanuit dat de HBOer dus MBO werk doet.

dus vind dat wat kort door de bocht.

ik vergelijk het even met 2 vuilnis mannen de een iets betere opgeleid dan de andere maar dat heeft voor het werk geen enkele betekenis en zo kan het ook zijn mbt ander werk.

Zelfs als het werk hetzelfde is zou de hbo opgeleide het toch 'beter' moeten doen en dus meer geld verdienen.

Er zijn ook meer mboers die denken dat ze hetzelfde moeten verdienen dan dat er mboers zijn die daadwerkelijk net zo goed werk leveren.

Als je iemand in dienst neemt is dat een meerjarenplan. Het gaat er ook om wat voor groei er in iemand zit. Je kunt dan degene waar meer toekomst in zit meer betalen dan de ander voor hetzelfde werk.

Indien je hem minder zou betalen zou deze persoon ook makkelijker bij je weglopen wat je niet wilt als er potentie in zit.

verder is het niet de opleiding maar de persoon zelf waar je naar moet kijken (zeg ik als MBO-er :D). Een MBO-er met meer ervaring, goede werkmentaliteit en die goed met klanten overweg kan, is in veel gevallen meer waard dan een HBO-er die deze skills niet heeft.

Als je gaat soliciteren, of als starter heb je wel een streepje voor als je een hogere opleiding hebt.

als je gewoon de zelfde projecten krijgt en volgens schemas moet werken van de planning of manager boven je heeft dit "beter" doen geen effect.

ik ga er dan vanuit dat de HBOer dus MBO werk doet.

dus vind dat wat kort door de bocht.

ik vergelijk het even met 2 vuilnis mannen de een iets betere opgeleid dan de andere maar dat heeft voor het werk geen enkele betekenis en zo kan het ook zijn mbt ander werk.
Als HBOer kan ik gewoon uitleggen waar ik meerwaarde bied tegenover een MBOer in dezelfde functie hoor.

vuilnisman a heeft mbo gedaan en doet eigenlijk niet meer dan een beetje achterop de vuilniswagen hangen en de helft van de trips maakt hij veiligheidsovertredingen.

vuilnisman b heeft hbo gedaan en heeft geleerd om ondertussen de chaffeur te helpen navigeren, let constant op vuil dat niet op de aangegeven ophaalpunten ligt, en ondersteund de samenwerking en motivatie van z'n teamgenoten beter. wanneer nodig kan hij ook helpen met roosteren en plannen van de routes.

Dus nee dat vind ik niet te kort door de bocht.

In ICT kan een HBOer als het goed is meer rekening houden met omliggende processen, rapporteren, testen, procesverbetering, metadenken, simpelweg omdat hij hier ook meer materiaal van heeft bestudeerd.

En naast de ruwe kennis kan het een instelling zijn die het ook opleidingsniveau heeft bepaald. Van een MBOer zou ik een ander niveau van denken verwachten, daarom is hij MBO gaan doen. Net als dat ik geen WO denken zou verwachten van een HBOer, anders had hij dat wel kunnen volgen.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen enkele leraar waar ik ontevreden over ben.

Helft van leraren haalt naast hun fulltime baan, vrouw en kinderen een PhD.
Mokers ziek

Al m'n docenten hebben wel een PhD (zijn enkele uitzonderingen), maar sommigen kunnen echt absoluut niet lesgeven en dan spiek ik gewoon bij MIT of Stanford of die ook lectures online hebben van dat vak, daar hebben ze eigenlijk alleen maar goede docenten.

Als HBOer kan ik gewoon uitleggen waar ik meerwaarde bied tegenover een MBOer in dezelfde functie hoor.

vuilnisman a heeft mbo gedaan en doet eigenlijk niet meer dan een beetje achterop de vuilniswagen hangen en de helft van de trips maakt hij veiligheidsovertredingen.

vuilnisman b heeft hbo gedaan en heeft geleerd om ondertussen de chaffeur te helpen navigeren, let constant op vuil dat niet op de aangegeven ophaalpunten ligt, en ondersteund de samenwerking en motivatie van z'n teamgenoten beter. wanneer nodig kan hij ook helpen met roosteren en plannen van de routes.

Dus nee dat vind ik niet te kort door de bocht.

In ICT kan een HBOer als het goed is meer rekening houden met omliggende processen, rapporteren, testen, procesverbetering, metadenken, simpelweg omdat hij hier ook meer materiaal van heeft bestudeerd.

En naast de ruwe kennis kan het een instelling zijn die het ook opleidingsniveau heeft bepaald. Van een MBOer zou ik een ander niveau van denken verwachten, daarom is hij MBO gaan doen. Net als dat ik geen WO denken zou verwachten van een HBOer, anders had hij dat wel kunnen volgen.

Lees post 143 van mij nog even

Mag ik vragen wat voor werk je doet en hoe oud je bent?
2700 als (starter?) bruto is een mooi bedrag.

Mwah, niet belachelijk hoor.

Het verschil in kwaliteit van de opleiding tussen Mbo en Hbo is zo enorm groot.
Het enige wat mij verbaast is dat het verschil nu al zo groot is. Normaal zie je dat pas later.

Beide een jaar of 5-6 ervaring. Beide tegen de 25. Beide dezelfde mbo studie gevolgd en ik ben daarna deeltijd doorgegaan. Echter zijn mijn softskills stukken beter.
We zijn beide inhouse beheerder van netwerk/systeembeheer.

Beide een jaar of 5-6 ervaring. Beide tegen de 25. Beide dezelfde mbo studie gevolgd en ik ben daarna deeltijd doorgegaan. Echter zijn mijn softskills stukken beter.

Onder softskills versta jij ?

:D ik versta daaronder hoe goed je bent met de verschillende besturings system en zo hahah de verschillende software waar je mee werkt.

de 1 is net iets beter dan de andere dus dacht ik dat die software skills bij jou stukken beter waren:D:cool:

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 16:51 ----------

en dan verdien je bijna 1000 euro meer per maand?

---------- Post toegevoegd Wed 17 Oct 2012 om 16:54 ----------

... dat is de post die ik quote en waar ik inhoudelijk op in ga.
ik had het toch duidelijk er over

"als je gewoon de zelfde projecten krijgt en volgens schemas moet werken van de planning of manager boven je heeft dit "beter" doen geen effect."

dacht ik.

er word dus geen verschil gemaakt en het werk zelf bied geen mogelijkheid om je differentiëren van de andere.,

vuilnis man B kan dus niks extra's doen zeg maar en zie dan ook geen reden om op basis van papiertje toch meer betaald te krijgen

Laatst bewerkt:
er word dus geen verschil gemaakt en het werk zelf bied geen mogelijkheid om je differentiëren van de andere.,
Dat is dus in de praktijk niet zo. Simpel voorbeeld, je moet een contact formulier maken met de volgende velden:
Naam, email, bericht.

Naam en email moeten verplicht, design wordt aangeleverd, en het moet mailen naar info@example.com.

Eentje doet een PHP controle, zodat de gebruiker naderhand pas ziet welke velden hij fout heeft ingevuld en z'n form is vatbaar voor header injection.

De ander voegt ook JavaScript controle toe die de gebruiker gelijk informeert wat er fout is ingevuld en zorgt dat de form niet vatbaar is voor header injection.

Weer een ander doet al het bovenstaande, voegt type='email' toe aan het email input veld zodat veel mobiele gebruikers ook gelijk het @'tje in hun keyboard te zien krijgen en vraagt daarnaast ook of er niet toevallig een Captcha moet worden toegevoegd (suggesties doen dus!).

etc.

En daartussenin heb je nog meer (slechte/goeie regex voor de controle, niet werkende/werkende injection protectie, etc.)

Met zoiets simpels kun je je dus al onderscheiden, laat staan bij een degelijk project.

Edit:
Die Indiers weten ook niet van ophouden :roflol:
Hello,

I hope you are doing great!

I would appreciate if you could get back to me with a response.

We could send you a no obligation estimate if you have any requirement.

I look forward to hear from you.

Laatst bewerkt:
Toevoeging op dat voorbeeld: zelfs als de voorkant voor de gebruiker in beide gevallen identiek is, kan de code erachter beter onderhoudbaar gemaakt worden.

Dat is dus in de praktijk niet zo. Simpel voorbeeld, je moet een contact formulier maken met de volgende velden:
Naam, email, bericht.

Naam en email moeten verplicht, design wordt aangeleverd, en het moet mailen naar info@example.com.

Eentje doet een PHP controle, zodat de gebruiker naderhand pas ziet welke velden hij fout heeft ingevuld en z'n form is vatbaar voor header injection.

De ander voegt ook JavaScript controle toe die de gebruiker gelijk informeert wat er fout is ingevuld en zorgt dat de form niet vatbaar is voor header injection.

Weer een ander doet al het bovenstaande, voegt type='email' toe aan het email input veld zodat veel mobiele gebruikers ook gelijk het @'tje in hun keyboard te zien krijgen en vraagt daarnaast ook of er niet toevallig een Captcha moet worden toegevoegd (suggesties doen dus!).

etc.

En daartussenin heb je nog meer (slechte/goeie regex voor de controle, niet werkende/werkende injection protectie, etc.)

Met zoiets simpels kun je je dus al onderscheiden, laat staan bij een degelijk project.

Edit:
Die Indiers weten ook niet van ophouden :roflol:
ik ben blijkbaar niet duidelijk zo :p:eek:

ik geef toch duidelijk aan dat er niet anders gewerkt kan worden

dus in mijn voorbeeld bestaat de keuze niet om voor JavaScript controle of PHP controle of wat voor combinaties dan ook.

vooraf word vastgesteld op welke platvormen men gaat werken en van welke tools men gebruik mag maken bijvoorbeeld.

als iemand beter kan programmeren ( bijvoorbeeld ) dan de andere "verdiend" hij natuurlijk een hoger salaris maar daar heb ik het toch niet over:o;):p

ik geef aan als er geen verschil kan worden gemaakt in het werk.
beide doen het even goed en verschil is er niet ( bijvoorbeeld MBOer heeft door werkervaring net zo veel kennis ) behalve dat papiertje.

Dat bestaat in de praktijk simpelweg niet.

Toevoeging op dat voorbeeld: zelfs als de voorkant voor de gebruiker in beide gevallen identiek is, kan de code erachter beter onderhoudbaar gemaakt worden.

Jep anders krijg je dit soort shit;
PHP:
if ($article_id2 != "" && $article_sub_id2 == NULL && $article_subber_id2 == "") {
    $query4 = mysql_query("SELECT * FROM  menu_hoofd WHERE m_h_titel = '$article_id2'");
    while (list($m_h_id, $m_h_titel, $m_h_tekst, $m_h_sort, $m_h_onoff, $m_h_discription, $m_h_keywords, $m_h_titel_site) = mysql_fetch_row($query4)) {
        // Veel onzin hier
    }
}

Een index.php file waarin met if statements op pagina IDs wordt gechecked, niks zeggende database structuur + benamingen, submenu's die worden gehardcode met sub, subber, subst, etc. Dit is afkomstig van iemand die het al 5+ jaar deed. En ja, daar staat inderdaad discription.

Laatst bewerkt:
ik heb nog geen vuilnis man zien doen als voorbeeld vuilnis manB

:P

dat bestaat zeker.
maar je moet het even los zien van dat programmeren

ik had het dan ook over MCITP etc ;-)

Dat bestaat in de praktijk simpelweg niet.

Jep anders krijg je dit soort shit;
PHP:
if ($article_id2 != "" && $article_sub_id2 == NULL && $article_subber_id2 == "") {
    $query4 = mysql_query("SELECT * FROM  menu_hoofd WHERE m_h_titel = '$article_id2'");
    while (list($m_h_id, $m_h_titel, $m_h_tekst, $m_h_sort, $m_h_onoff, $m_h_discription, $m_h_keywords, $m_h_titel_site) = mysql_fetch_row($query4)) {
        // Veel onzin hier
    }
}
Een index.php file waarin met if statements op pagina IDs wordt gechecked, niks zeggende database structuur + benamingen, submenu's die worden gehardcode met sub, subber, subst, etc. Dit is afkomstig van iemand die het al 5+ jaar deed. En ja, daar staat inderdaad discription.

Dafuq I just read :o
Bij ons hebben ze 9/10 keer ook van die irritante namen voor variabelen.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben blijkbaar niet duidelijk zo :p:eek:

ik geef toch duidelijk aan dat er niet anders gewerkt kan worden

dus in mijn voorbeeld bestaat de keuze niet om voor JavaScript controle of PHP controle of wat voor combinaties dan ook.

vooraf word vastgesteld op welke platvormen men gaat werken en van welke tools men gebruik mag maken bijvoorbeeld.

als iemand beter kan programmeren ( bijvoorbeeld ) dan de andere "verdiend" hij natuurlijk een hoger salaris maar daar heb ik het toch niet over:o;):p

ik geef aan als er geen verschil kan worden gemaakt in het werk.
beide doen het even goed en verschil is er niet ( bijvoorbeeld MBOer heeft door werkervaring net zo veel kennis ) behalve dat papiertje.
Je bent wel duidelijk maar in jouw stelling is het ook oneerlijk. Maar zoals al meerdere keren gezegd dat dat in de praktijk niet voorkomt, als je denkt van wel, noem een voorbeeld waarin je de gehele werksituatie kent.

Iemand bekend met de Master System and Networking Engineering op de UVA?

klinkt interessant om na TI te doen.

Terug
Naar boven