XXL Nutrition

Schouder - slijmbeurs.

wazzup

Gargantuan Beast
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.446
Lengte
1m89
F*ck :mad:

Mijn schouder doet zeer... eerst mijn hand al donderdag en nu mijn schouder... de zware gewichten (nou ja voor mijn gestel dan) beginnen hun tol te eisen... voelt aan als OF een peesontsteking of een slijmbeursontsteking (ik denk het laatste).

Iemand een goede tip naast rust voor de schouder en ibuprofen ?

Het is nog beginnend, naar een arts gaan zal niet helpen, die schrijft op dit moment toch alleen maar rust voor (en ibuprofen).

W.

Good old schouderblessures :p

Kzou het ni weten jo , ik heb er ook last van , spuit er een stevige dosis reflex spray op en rammen maar.
Achteraf heb ik er toch geen last van

• Topic Starter Topic Starter
"reflex spray" ? Ah een warmte spray... hmm... ken ik niet, maar bedankt voor de tip. Ik zal het morgen proberen (voorzichtig).

W.

wazzup zei:

........ de zware gewichten ...............

mij is altijd verteld dat je je schouders niet zwaar moet trainen.....
maar licht en veel reps

ik zou persoonlijk met alles ff wat stappen in gewicht terug gaan.

bedankt.. was met mijn 5RM+ week bezig... dus zwaar was het inderdaad.. ga nu terug naar 12-reps voordat ik mijn rustweek tegemoet ga (mijn PL-programma voor mijn benen heeft nog 2 PR's in het vooruitzicht :-))

dat hoge reps voor schouders, geldt dat alleen voor schouders, of zijn er meer spieren voor wie die hoge reps beter werken ?

W.

Mark NL; meestal is een schouderblessure rond je voorste schouderkop. Je ontkomt er niet aan om deze licht te trainen, of je wil bankdrukken ook licht uit gaan voeren. Ik heb er ook ontzettend last van, komt eens in de 1 a 2 maanden heel erg opzetten (kan soms mijn arm nauwelijks omhoog brengen) en dat extreme is meestal na een paar dagen weer geminderd. ik blijf lekker zwaar doortrainen

Ik loop er nu al een jaar mee en kan niet meer trainen door mijn schouder. Sinds 1,5 week train ik onder begeleiding van een fisio. Wees voorzichtig met die schouder.

wazzup zei:

Mijn schouder doet zeer... eerst mijn hand al donderdag en nu mijn schouder... de zware gewichten (nou ja voor mijn gestel dan) beginnen hun tol te eisen... voelt aan als OF een peesontsteking of een slijmbeursontsteking (ik denk het laatste).

Iemand een goede tip naast rust voor de schouder en ibuprofen ?

Het is nog beginnend, naar een arts gaan zal niet helpen, die schrijft op dit moment toch alleen maar rust voor (en ibuprofen).

W.

Zware gewichten maar wel juist techniek hoop ik.
Ik denk eerder dat het momenteel een onsteking is aan een kapsel of aanhechting, en nog niet aan je slijmbeurs. Dat laatste ontstaat normaal gezien niet zomaar, maar sluipt erin gedurende langere tijd doortrainen met een blessure.

Een goede tip? Zeg maar een GOUDEN tip. Vitamine B (12) injecteren! En voorzichtig met die ibu. Kans is groot dat je daardoor te veel gaat doen omdat je geen pijn meer voelt (of iig minder pijn).

Ik heb 1 keer ibu voor de training genomen, maar vond dat achteraf gezien een slecht plan... als ik idd minder voel ga ik meer doen. Verder heeft het verlagen van het gewicht en het opvoeren van het aantal reps een goede uitwerking gehad.. schouders iets rustiger aan belast en goed (nog meer dan normaal) op techniek gelet. Wel regelmatig smeren met midalgan en SLR gelei. Pijn ging na 3 dagen weg en is niet meer terug gekomen. (nu een week algehele rust, dus dat komt ook wel goed uit)

hmm.. injecties met Vit B12 ... bedankt, ik zal het onthouden. Ik geloof dat op zich de B12 redelijk hoog ligt, aangezien het nogal voorkomt in eieren, zuivel, vis en lever (de laatste ik echter niet).

W.

Terug
Naar boven