Fitness Seller

Schouders/Biceps

Mel74

Advanced Bodybuilder
Waardering
88
Lengte
1m64
Massa
64kg
Vetpercentage
22%
Als ik in de spiegel kijk en ook voel aan mijn schouders en Biceps..zie ik verschil..Tuurlijk weet ik dat iedereen een goeie kant heeft en een slechte kant en dat er iets wat verschil kan zijn maar toch..

Ik ben zelf rechts..dus je zou dan ook denken dat mijn rechterkant er ook beter uit ziet,maar dat is niet.. Links vind ik duidelijk mooier! Ik heb een tijdje gesukkeld met een linker schouder blessure dus je zou denken dat die juist minder zou moeten zijn..Ook mijn biceps aan de rechterkant voelt duidelijk anders.. Na de training is links is hard en rechts gewoon een stuk minder..

Moet ik nu de rechterkant meer aanpakken of?

Gr Mel..

Als jij een verschil in symetrie ziet dan kan je idd de ene kant proberen op te trekken naar het niveau van de andere kant. Het blijft echter moeilijk want iedereen is nu eenmaal rechts of links en gebruikt die kant dus ook meer.
Zou zeggen probeer het eens een tijd en kijk dan of het werkt.

Als jij een verschil in symetrie ziet dan kan je idd de ene kant proberen op te trekken naar het niveau van de andere kant. Het blijft echter moeilijk want iedereen is nu eenmaal rechts of links en gebruikt die kant dus ook meer.

Mee eens!

• Topic Starter Topic Starter

Ik gaat er mee aan de slag..Thx voor je reactie!

Heb je ook meer spierpijn aan de ene kant?Ik wel,best gaar.

Heb je ook meer spierpijn aan de ene kant?Ik wel,best gaar.

Ja..Heb vandaag schouders getraind en mijn linkerschouder is duidelijk meer aanwezig..mmm nu ik het zo opschrijf is het eigenlijk best logisch dat mijn andere arm dan achter blijft..Ik zal rechts is zwaarder moeten gaan trainen om het zelfde effect te krijgen..;)

Als ik in de spiegel kijk en ook voel aan mijn schouders en Biceps..zie ik verschil..Tuurlijk weet ik dat iedereen een goeie kant heeft en een slechte kant en dat er iets wat verschil kan zijn maar toch..

Ik ben zelf rechts..dus je zou dan ook denken dat mijn rechterkant er ook beter uit ziet,maar dat is niet.. Links vind ik duidelijk mooier! Ik heb een tijdje gesukkeld met een linker schouder blessure dus je zou denken dat die juist minder zou moeten zijn..Ook mijn biceps aan de rechterkant voelt duidelijk anders.. Na de training is links is hard en rechts gewoon een stuk minder..

Moet ik nu de rechterkant meer aanpakken of?

Gr Mel..

Dat is best logisch. Vooral met halterwerk waarmee je beide armen tegelijk gebruikt. De sterkste arm krijgt de minste prikkel, de zwakke moet meer werk verzetten en zal dus ook harder groeien.
Mijn advies is, nooit de ene kant minder belasten of verschil maken. Gebruik een tijdje dumbbells van gelijk gewicht.

Je niet dominante kant krijgt veel meer rust na een training, en kan dus beter herstellen.
Je zal veel meer handelingen verrichten met je dominante kant, vandaar.
Als je niet dominante kant groter is/beter/mooier ontwikkeld is, is je dominante kant dus overtraind! :D
Go figure! ;)

Mijn advies is, nooit de ene kant minder belasten of verschil maken. Gebruik een tijdje dumbbells van gelijk gewicht.

Misschien dan een domme vraag, gelijke gewicht zeg je..maar om dan de rechterkant mee te laten gaan met de linkerkant moet ik rechts zwaarder gaan pakken als normaal..dus voor links nog moeilijker te doen en zal ik waarschijnlijk die sets niet afkunnen maken..Of zie ik het verkeerd..?

Misschien dan een domme vraag, gelijke gewicht zeg je..maar om dan de rechterkant mee te laten gaan met de linkerkant moet ik rechts zwaarder gaan pakken als normaal..dus voor links nog moeilijker te doen en zal ik waarschijnlijk die sets niet afkunnen maken..Of zie ik het verkeerd..?
Lees de post boven deze, en denk er maar eens goed over na. ;)

Nee, stel je drukt met 14kg dumbbells. Je zult met je goede arm wat makkelijker drukken en met de andere moeilijker, maar hou het aantal herhalingen aan wat de mindere arm net aankan.
Doe met je goede dus niet meer. Zo ook geen verschil in gewichten pakken dus niet de ene arm een 14kg dumbbell en de ander 16kg, nee gewoon gelijk houden.
En dit doe je met meerdere oefeningen zo, dan zie je na een tijdje dat het verschil minder wordt.

Nee, stel je drukt met 14kg dumbbells. Je zult met je goede arm wat makkelijker drukken en met de andere moeilijker, maar hou het aantal herhalingen aan wat de mindere arm net aankan.
Doe met je goede dus niet meer. Zo ook geen verschil in gewichten pakken dus niet de ene arm een 14kg dumbbell en de ander 16kg, nee gewoon gelijk houden.
En dit doe je met meerdere oefeningen zo, dan zie je na een tijdje dat het verschil minder wordt.

Ik snap hem..Dank je wel Mike!:thumb:

Ja..Heb vandaag schouders getraind en mijn linkerschouder is duidelijk meer aanwezig..mmm nu ik het zo opschrijf is het eigenlijk best logisch dat mijn andere arm dan achter blijft..Ik zal rechts is zwaarder moeten gaan trainen om het zelfde effect te krijgen..;)

Je linker schouder is dus gewoon wat scherper...die andere trekt ook wel bij als je gaat cutten. Daarnaast goed blijven focussen tijdens je oefening zodat je in beide armen/schouders hetzelfde contact krijgt. Overigens is dat laatste het moeilijkste:eek:

Suc6 met trainen....you'll get there;)

Meer concentreren op je rechterkant

Hetzelfde wat MadCow zegt dus

Dat is raar, maar idd meer concentreren op rechts dan. Is het verschil ook echt te zien? of voel je het alleen maar

Dat is raar, maar idd meer concentreren op rechts dan. Is het verschil ook echt te zien? of voel je het alleen maar

Je zal merken dat meer focus op een kant ook leidt tot een grotere pomp, dit geldt voor iedere spiergroep.
Om meer focus te krijgen kun je ook droogvliegen:D ...de oefening uitvoeren zonder gewicht dus puur de beweging maken in opperste concentratie.

Dit leid soms tot vreemde snuitjes ??? in de sportschool van mensen die je als een kudde koeien dom aan staan te kijken :eek: maar je zal zien dat het werkt.

Laatst bewerkt:
Is het verschil ook echt te zien? of voel je het alleen maar

Ja je ziet duidelijk verschil..Ik heb net effe naar mijn meetlint lopen zoeken,maar mijn kids hebben die weer meester gemaakt volgens mij..effe zoeken en dan zal ik eens meten en kijken wat het verschil is..

Thx iedereen voor de tips..:thumb:

Heb net eindelijk mijn meetlintje gevonden..Heb even koud gemeten en het scheelt een cm..Dus eigenlijk opzich valt dat nog best mee..Voor mijn gevoel en zicht is het meer..Over een tijdje doe ik nog een keer meten..Kijken of het zo blijft (en ook om gelijk te zien wat ik vooruit ben gegaan) ;)

Terug
Naar boven