Fitness Seller

Schouders/Biceps

Heb net eindelijk mijn meetlintje gevonden..Heb even koud gemeten en het scheelt een cm..Dus eigenlijk opzich valt dat nog best mee..Voor mijn gevoel en zicht is het meer..Over een tijdje doe ik nog een keer meten..Kijken of het zo blijft (en ook om gelijk te zien wat ik vooruit ben gegaan) ;)
Dat is waarschijnlijk bij 99,99999999% van de mensen zo.

De kant die achterloopt inderdaad wat extra aandacht geven bij het trainen.
Waarschijnlijk is de ene kant ook eerder 'vermoeid' dan de andere kant tijdens het trainen...

• Topic Starter Topic Starter
De kant die achterloopt inderdaad wat extra aandacht geven bij het trainen.
Waarschijnlijk is de ene kant ook eerder 'vermoeid' dan de andere kant tijdens het trainen...

Vraagje..Wat versta je dan onder extra aandacht geven? Misschien stomme vraag hoor..Maar voor mijn gevoel zegt nu de een dit en de ander dat..En weet nu effe niet zo goed hoe verder..Voor mijn gevoel is extra aandacht geven dat ik mijn rechterschouder meer train en ook zwaarder want ik die kant wil ik graag sterker worden..Of zie ik het nu echt helemaal verkeerd en moet ik met gelijke gewichten blijven werken...:dunno:

Vraagje..Wat versta je dan onder extra aandacht geven? Misschien stomme vraag hoor..Maar voor mijn gevoel zegt nu de een dit en de ander dat..En weet nu effe niet zo goed hoe verder..Voor mijn gevoel is extra aandacht geven dat ik mijn rechterschouder meer train en ook zwaarder want ik die kant wil ik graag sterker worden..Of zie ik het nu echt helemaal verkeerd en moet ik met gelijke gewichten blijven werken...:dunno:

Mel,

Stomme vragen bestaan niet...
Ga A.U.B. niet met verschillende gewichten trainen om je mindere kant bij te laten trekken...dat is vragen om blessures!!!:mad:

Je gaf al eerder aan dat het verschil niet eens zo groot was maar dat het eerder de spiegel is dan de maat.

Het is dus meer de scherpte in je spieren, maak je er niet al te sappel om, maak desnoods twee of drie extra reps aan je slechte kant...maar dit is geen garantie voor om die kant scherper te krijgen.

Het gaat 'm echt om meer contact aan die kant te krijgen. zoals ik al eerder zei maak thuis voor de spiegel maar een aantal sets (zonder gewicht, "droogvliegen") met alleen je slechte kant en probeer maar eens een pomp te krijgen....dan maak je contact!!:o

Ik heb na mijn hernia operatie hetzelfde probleem gehad, alleen door veel te flexen kreeg ik het contact in mijn rechter dijbeen weer terug en na een paar maanden begon de scherpte weer toe te nemen.

Suc6;)

Wat ik er mee bedoel is dat je je schouder die achterloopt afzonderlijk train en of je dat zwaarder doet, dat moet je natuurlijk zelf weten, je moet doen wat voor jouw het beste werkt. Gewoon proberen en zien wat er gebeurt :)

Laatst bewerkt:
Wat ik er mee bedoel is dat je je schouder die achterloopt afzonderlijk train en of je dat zwaarder doet, dat moet je natuurlijk zelf weten, je moet doen wat voor jouw het beste werkt. Gewoon proberen en zien wat er gebeurt :)

Ik raad dit ten zeerste af. Niet doen imo. Zie mijn eerdere post, waarin ik uitleg hoe en wat. ;)

Terug
Naar boven