MuscleMeat

Schouders bijtrainen

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Hallo,

heb onlangs nieuwe trainingsmaatjes ontmoet waar ik nu altijd mee train. Enkel als we schouders trainen moet ik veel onderdoen voor hun qua kracht, de rest valt goed mee. Hoe kan ik deze het best bijtrainen op kracht? Gewoon 2 keer in de week schouders aanpakken? Of heeft iemand een ander idee?

Hallo,

heb onlangs nieuwe trainingsmaatjes ontmoet waar ik nu altijd mee train. Enkel als we schouders trainen moet ik veel onderdoen voor hun qua kracht, de rest valt goed mee. Hoe kan ik deze het best bijtrainen op kracht? Gewoon 2 keer in de week schouders aanpakken? Of heeft iemand een ander idee?

Zijn ze zwaarder dan jou? Welke oefeningen doe je zoal voor schouders?
Voor kracht zou ik niet boven de 6 herhalingen gaan anders neig je meer naar massa gericht trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Ze wegen ongeveer hetzelfde als mij.
De oefeningen zijn: military press, machine press, side machine raise, front dumbbell raise, en nog een oefening voor de achterkant schouders..

Maar is het goed als ik deze dan bijtrain? D.w.z. dus 2 keer in de week aanpak?

Ze wegen ongeveer hetzelfde als mij.
De oefeningen zijn: military press, machine press, side machine raise, front dumbbell raise, en nog een oefening voor de achterkant schouders..

Maar is het goed als ik deze dan bijtrain? D.w.z. dus 2 keer in de week aanpak?

Kan ik je niet zeggen , zal je zelf moeten testen.

Hoeveel reps doe je?

in principe kan je ze 2x in de week doen, als je ze natuurlijk genoeg rust gunt.

Train je borst en schouders apart? Als je ze apart traint zal ik geen 2x in de week schouders trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Train je borst en schouders apart? Als je ze apart traint zal ik geen 2x in de week schouders trainen.

jup ik train ze apart.. Momenteel is het:
Maandag: borst
Dinsdag: schouders/triceps
Woensdag: rug/biceps
Donderdag: benen
Vrijdag: ???Schouders???

Ik zou je schouders niet de dag trainen na je borst dag die pak je dan ook al redelijk mee. Beter een dagje of 2 ertussen houden. Vroegâh deed ik het zo:
Ma borst+ triceps
di rug + biceps
do schouders + buik
vr benen
Zo hebben je schouders voldoende rust en kan je ze goed aanpakken. En als je 5 x in de week wilt trainen, kan je bijv. woensdag gaan cardioen.

3 oefeningen voor je voorste schouder vind ik enorm veel. zelf doe ik er maar een!

ik zou als je ze 2 x per week wilt gaan trainen op maandag na je borst oefeningen je schouders extra erbij doen en op vrijdag weer ;)

Terug
Naar boven