XXL Nutrition

Nieuws Seedorft bedankt 'voorlopig' voor nationale ploeg

rivelino

Ripped Bodybuilder
Waardering
73
Clarence Seedorf ontbreekt volgende maand tijdens EURO2008. De AC Milan-middenvelder heeft bondscoach Marco van Basten maandagavond telefonisch op de hoogte gesteld, dat hij niet zal ingaan op een eventuele selectie voor het aankomende Europees kampioenschap.

Van Basten: ,,Ik was verrast door zijn mededeling, ik had het niet verwacht. Ik heb Clarence gezegd dat ik veel respect voor hem heb als mens en als voetballer. Maar zijn besluit stond vast."

Na de afmelding van Seedorf telt de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor het Europees kampioenschap in Zwitserland en Oostenrijk nog 29 spelers. Deze groep wordt vrijdag 16 mei - nog voordat spelers en staf dinsdag 20 mei in Noordwijk bijeenkomen voor het eerste gedeelte van de voorbereiding op EURO2008 - verder teruggebracht tot maximaal 26 spelers. De definitieve groep van twintig veldspelers en drie keepers moet vervolgens uiterlijk woensdag 28 mei bij de UEFA worden ingeleverd.

bron: knvb.nl

Einde van zijn interlandcarriere denk ik, heel jammer dat WEER een goede speler niet onder V.Basten wil werken.

Kan iemand trouwens even de titel aanpassen...Seedorf ipv Seedorft:D

fl**ker toch op met die Seedorf joh.

Die gast denkt echt dat ie de nieuwe Pele is, alleen is zijn bek veel groter dan zijn voetballend vermogen.

Laat em alsjeblieft voor eens en altijd oprotten, die kwallebal.

Niemand die hem zal missen.

Jammer, Seedorf zou 1 van de kopstukken zijn. Hij voetbalt laatste tijd erg goed. En gezien het gebrek van decent verdedigers is het een groot verlies op het middenveld

fl**ker toch op met die Seedorf joh.

Die gast denkt echt dat ie de nieuwe Pele is, alleen is zijn bek veel groter dan zijn voetballend vermogen.

Laat em alsjeblieft voor eens en altijd oprotten, die kwallebal.

Niemand die hem zal missen.
Ik heb respect voor hem, het is een tactisch voetballer, denk je dat AC gek is ofzo omdat ze hem niet kwijt willen.
Bovendien heeft hij meer prijzen in de wacht gesleept dan menig nl voetballer, en ik heb hem nooit horen zeiken itt van Bommel/Nistelrooij en die andere flapdrol waar ik nu ff niet op kan komen.

Het enigste wat hij niet kan, is de bal in het doel schieten.:p

Het Ek wordt een grote blamage voor nederland, mark my words

Aan de andere kant, als ze als 1e uit de groep komen, maken ze wel goede kans om europees kampioen te worden.

Dat zou nog eens wat zijn, hoe zou de media reageren op van basten :roflol:

hoe oud is seedorf eigenlijk? in de dertig toch al wel?

Hoe goed je ook bent. Een basisplaats eisen kan natuurlijk niet. Erg jammer dat 'ie niet meegaat.

Jammer dat Van Basten dit EK nog doet.

Anders Van Bommel en Seedorf mee. Misschien zelfs nog wel Davids als motivator voor de rest.

Achterin zijn we erg kwetsbaar tenzij hij e.e.a. goed weet op te stellen.

Onze verdediging is echt waardeloos. Alleen Heitinga is een redelijke topper. Als je dat vergelijkt met de voorhoede/middenveld. De t*ring. Wat een verschil.

1 van de meest gelouterde voetballers van zijn generatie, alleen jammer dat het in Oranje er amper uit kwam. Maar een prutser is het natuurlijk niet :

Erelijst

Individueel

* Nederlands Talent van het Jaar (1993)
* Nederlands Talent van het Jaar (1994)
* Uitverkiezing FIFA 100 (2004)
* Beste Middenvelder UEFA Champions League 2006/07 (AC Milan)
* Zilveren bal bij de FIFA Wereldbeker voor clubteams (2007)

Club

* Nederlands landskampioen 1993/1994 (Ajax)
* Nederlands landskampioen 1994/1995 (Ajax)
* Nederlandse beker 1992/1993 (Ajax)
* Nederlandse Super Cup 1993 (Ajax)
* Nederlandse Super Cup 1994 (Ajax)
* UEFA Champions League 1994/1995 (Ajax)
* FIFA Wereldbeker voor clubteams 1995 (Ajax)
* Spaans landskampioen 1996/1997 (Real Madrid)
* Spaanse Super Cup 1997 (Real Madrid)
* UEFA Champions League 1997/1998 (Real Madrid)
* FIFA Wereldbeker voor clubteams 1998 (Real Madrid)
* Italiaans landskampioen 2003/2004 (AC Milan)
* Italiaanse beker 2002/2003 (AC Milan)
* Italiaanse Super Cup 2004 (AC Milan)
* UEFA Champions League 2002/2003 (AC Milan)
* UEFA Super Cup 2003 (AC Milan)
* UEFA Super Cup 2007 (AC Milan)
* UEFA Champions League 2006/2007 (AC Milan)
* FIFA Wereldbeker voor clubteams 2007 (AC Milan)

Bij 3 verschillende clubs de Champions League gewonnen en tevens de Wereldbeker. Dat doen weinig hem na, als iemand het hem al nadoet.

Misschien kwam het er bij nederlands elftal niet mooi uit, maar als je hem weghaalt gaat het wel opvallen.

hoe oud is seedorf eigenlijk? in de dertig toch al wel?

Nog altijd maar 32, die jongen gaat al zo lang mee. Maakte volgens mij z'n debuut in 1992.

Ontopic: Ik kan Seedorf wel begrijpen, volgens mij heeft hij weinig zin om hetzelfde mee te maken als Kluivert op het EK van 2004.

Ik zou zeggen Foppe bel Seedorf es op!

• Topic Starter Topic Starter
Nog altijd maar 32, die jongen gaat al zo lang mee. Maakte volgens mij z'n debuut in 1992.

Ontopic: Ik kan Seedorf wel begrijpen, volgens mij heeft hij weinig zin om hetzelfde mee te maken als Kluivert op het EK van 2004.

Ik zou zeggen Foppe bel Seedorf es op!

HELAAS!

Geschreven op dinsdag, 13 mei om 16:36

Clarence Seedorf kan zich gaan opmaken voor een voetbalvrije zomer. De middenvelder van AC Milan, die vandaag liet weten zich niet beschikbaar te stellen voor het EK, zal niet worden opgeroepen voor de Olympische Spelen. Dat zei bondscoach Foppe de Haan tegenover Sportweek.

De Haan mag drie dispensatiespelers meenemen naar Peking maar is niet van plan om Seedorf een van die tickets te geven. “Ik kijk voor mijn dispensatiespelers naar plaatsen waar ik nog krap in de mensen zit en aanvallend ingestelde middenvelders als Clarence heb ik al genoeg”, meent De Haan.

Beter nieuws had De Haan voor Heerenveen-spits Gerald Sibon. De aanvaller heeft inmiddels te horen gekregen dat hij definitief meegaat naar Peking. "Ik vind dat Gerald dit seizoen goed bezig is en denk dat hij echt iets aan ons team kan toevoegen, zowel binnen als buiten het veld. Als hij fit blijft, neem ik hem mee”, beloofde De Haan.

Het tweede ticket lijkt bestemd voor Roy Makaay, waardoor er nog een plek te vergeven is. Rob Wielaert maakt de grootste kans, behalve als die zich met FC Twente plaatst voor de voorronde van de Champions League. De Haan: “Ik vind dat hij heel aardig naar voren toe kan voetballen en verdedigers die dat kunnen, hebben we nog niet echt.”

Haha, jezus: Sibon. Terwijl je Elia en Lens zou kunnen oproepen(samen met makaay voorin). Het OS zal ook geen succes worden denk ik

Jammer!

Ik ben blij als die van basten eindelijk is opgerot!

Onze verdediging is echt waardeloos. Alleen Heitinga is een redelijke topper. Als je dat vergelijkt met de voorhoede/middenveld. De t*ring. Wat een verschil.

Heintinga heeft in Nl elftal nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld volgens mij. Dit jaar speelde hij wel sterk bij Ajax.

De Cler is goede linksback.
En ik ben en blijf fan van de Kanibaal.

Ja het is ontzettend jammer dat Boula niet meer aan de bak komt! Ik weet nog die match tegen Chelsea waar hij Ronaldinho in zijn broekzak had.

Als ik VB was geweest had ik hem wss toch meegenomen, liever een boula zonder matchritme dan die andere zoutzakken.

Terug
Naar boven