MuscleMeat

Serieus beginnen!

JonasDMD

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
75kg
Hallo iedereen,

Ik ben vrij nieuw op het gebied van bodybuilding.
Daarom dacht ik een account te maken op dit forum om enkele onbeantwoorde vragen opgelost zien te krijgen!

Sinds ik een sportkaart heb van school probeer ik 3 dagen in de week te trainen.
Ik zou graag een voedingsschema opstellen maar ik zou graag wat hulp hierbij krijgen! Gewoon enkele kleine hints met wat ik zou starten om stilletjes aan massa op te bouwen!
Ik weeg 71kg en ben 1,87m groot, mijn vet % weet ik eerlijk gezegd niet!
De dagenlijkse behoefte aan calorieën had ik ook even uitgerekend en kwam rond de 1850 Kcal uit, kan dit?

Ik heb voor mezelf een indeling gemaakt wat ik op de 3 dagen kan trainen

Dag 1: Borst, triceps, buik.
Dag 2: Schouders, nek.
Dag 3: Rug, biceps.

Voeding:
Tot zover heb ik nog niet op mijn voeding gelet, maar zou hier graag verandering in brengen.
Vooral om spiermassa aan te komen.
Ik denk niet van in het begin extra supplementen in te nemen maar gewoon op mijn voeding te letten.
Later denk ik eventueel wel shake's te nemen.

Zouden jullie een mening kunnen geven op wat ik zou moeten eten?
Het hoeft echt niet tot in detail te gaan!
Gewoon zoals ik op andere posts soms zie, rond de 5 maaltijden per dag?
En de goede dingen zoals: Kip, aardappelen, etc?

Ik hoop dat jullie mij op gang kunnen brengen met intensief te trainen!
Bedankt

Laatst bewerkt:
Je titel is "Serieus beginnen" en in je schema staan geen benen.

Oke....

Waar zijn de beentjes in het schema? die zijn heel belangrijk om te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Benen, is dat dan algemeen of wordt hier ook op verschillende dagen iets anders getraint?
Zoals bijvoorbeeld kuiten?

als je 3 dagen traint zou ik
1 borst + triceps
2 Rug + biceps
3 Benen + schouders
doen.

Als je 4 dagen kan trainen benen op een aparte dag doen.

1850kcal is wel vrij laag, neem aan dat je niet veel uitvoert op een dag?

Maak een voedingsschema van 3000kcal waarvan ongeveer 200gr/800kcal aan eiwitten. Verdeel dit over 5-6 maaltijden. Niet te overdreven doorslaan in alleen gezond/clean voedsel willen eten, als beginner is het belangrijker dat je in elk geval genoeg binnenkrijgt. Wat je gaat eten kunnen wij onmogelijk zeggen want dat ligt aan wat je lekker vindt, schooltijden, werktijden, enz.

Tips om aan de eiwitten te komen: kwark (bijna onmisbaar vanwege 50gr eiwit per pot), kip, vlees, vis, whey-shakes, eieren, melk.

Waarom niet gewoon beginnen met 3x in de week een full-body workout?

1850kcal is wel vrij laag, neem aan dat je niet veel uitvoert op een dag?

Maak een voedingsschema van 3000kcal waarvan ongeveer 200gr/800kcal aan eiwitten. Verdeel dit over 5-6 maaltijden. Niet te overdreven doorslaan in alleen gezond/clean voedsel willen eten, als beginner is het belangrijker dat je in elk geval genoeg binnenkrijgt. Wat je gaat eten kunnen wij onmogelijk zeggen want dat ligt aan wat je lekker vindt, schooltijden, werktijden, enz.

Tips om aan de eiwitten te komen: kwark (bijna onmisbaar vanwege 50gr eiwit per pot), kip, vlees, vis, whey-shakes, eieren, melk.

Bedankt, ik zal het eens bekijken!

Waarom niet gewoon beginnen met 3x in de week een full-body workout?

Ik heb nog geen ervaring, dus weet het ook niet echt!
Zijn die trainingen dan niet veel langer?
Of is dat dan gewoon minder op 1 groep focussen en gewoon op alles maar enkele oefenigen?

Borst: Bankdrukken
Rug: Bent-over-row
Benen: Squat
Onderrug: Deadlift
Schouders: Military press

Baseer hier je schema op. Bij een full body workout (ik zou beginnen met 2x per week) doe je bijvoorbeeld bovenstaande oefeningen met een licht gewicht zodat je vertrouwd raakt met deze oefeningen en deze perfect kan uitvoeren. Vraag je instructeur dus de oren van het hoofd en laat je oefeningen door hem bekijken.

En wij hebben in dit leeftijdsstadium veel voedsel nodig, aangeraden word sowieso 3300 calorieën dus als je gaat bulken ongeveer 3700-3900.

Borst: Bankdrukken
Rug: Bent-over-row
Benen: Squat
Onderrug: Deadlift
Schouders: Military press

Baseer hier je schema op. Bij een full body workout (ik zou beginnen met 2x per week) doe je bijvoorbeeld bovenstaande oefeningen met een licht gewicht zodat je vertrouwd raakt met deze oefeningen en deze perfect kan uitvoeren. Vraag je instructeur dus de oren van het hoofd en laat je oefeningen door hem bekijken.

En wij hebben in dit leeftijdsstadium veel voedsel nodig, aangeraden word sowieso 3300 calorieën dus als je gaat bulken ongeveer 3700-3900.

De Squat en Deadlift zijn nieuw voor mij maar ik zal ze eens proberen!
Met de Deadlift ga ik wel zachtjes opbouwen want mijn rug voelt soms niet goed aan bij zulke oefeningen!

De Squat en Deadlift zijn nieuw voor mij maar ik zal ze eens proberen!
Met de Deadlift ga ik wel zachtjes opbouwen want mijn rug voelt soms niet goed aan bij zulke oefeningen!

Vraag gewoon elke keer dat je hem doet of een instructeur wilt meekijken, daar zijn ze voor. Het laatste wat je wilt is een hernia. Begin met weinig gewicht, dus stang en 2x5 kg schijven erop. Zorg dat je de oefening volledig beheerst voor je veel gewicht gaat gebruiken. Ik heb zelf 2 maanden gewacht daarmee.

Is het beter melk te drinken dan fruitsap 's ochtends?

1 liter melk en 2 stuks fruit is een goed begin van de dag (het eten daargelaten).

Voeding:
Tot zover heb ik nog niet op mijn voeding gelet, maar zou hier graag verandering in brengen.
Vooral om spiermassa aan te komen.
Ik denk niet van in het begin extra supplementen in te nemen maar gewoon op mijn voeding te letten.
Later denk ik eventueel wel shake's te nemen.

Ik hoor dit steeds vaker. Hou er nou eens mee op. 'Shake's nemen'. Het is geen tijdelijke kuur waar je aan begint. Gewoon een doodnormale aanvulling op je voeding.

Toch ongezonder denk ik voor je lever dan het proberen op te lossen met natuurlijke voeding?

Ja maar toch belastend voor je nieren dacht ik?

gast
-.-

DUDE? Shake's en eiwitten zijn niet slecht voor je nieren.. 1x in de week een spuit in je bil rammen DAT is SLECHT voor je nieren, maar nee kom op als je wat meer hier hand rond gelezen wist je dit ook wel.;)

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 23:06 ----------

Alles wat je doet is belastend. Niet zo zeuren man :rolleyes:
+1!!!!:D piepertje ;p

Terug
Naar boven