AndroidHealthClinic

Serious Request

Bezoekers in dit topic

Daar moet ik je ook weer gelijk ingeven. Ik heb alleen persoonlijk slechte ervaringen met een aantal goede doelen en heb daardoor mijn vertrouwen in hun allemaal verloren.
 
Daar moet ik je ook weer gelijk ingeven. Ik heb alleen persoonlijk slechte ervaringen met een aantal goede doelen en heb daardoor mijn vertrouwen in hun allemaal verloren.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je daarom het vertrouwen bent verloren... Ik zou er persoonlijk ook nog kritischer door worden.
 
Ik heb geld gegeven aan een man die altijd buiten bij de jumbo zit. En geld gegeven aan het alzheimer fonds. Het is een begin.

Ik heb ook een keer een euro aan de man bij de jumbo gegeven. Die dag won ik flink met online wedden. Nu ben ik bang dat als ik hem geen euro geef, ik niet meer win. Dus het is eigenlijk bijgeloof voor mijn eigen goede doel. :D
 
De klassieke manier van ontwikkelingswerk is/lijkt achterhaald en werkt onvoldoende. Er zijn maar weinig organisaties die transparent en niet verrot zijn. Kijkend naar het aandeel dat grote bedrijven (lees o.a. vluchtelingenorganiaties) hebben gehad in de migrantenstroom afgelopen jaren is het bovenal politieke en intellectuele luiheid dat de boventoon voert.

Ik ben ansich niet tegen hulp bieden en/ of het geven van geld. De meeste mensen werkzaam in deze branche hebben gerust het hart op de juiste plek. Maar er moet serieus gekeken en nagedacht worden over een andere manier van 'hulp bieden'.

Bij Oxfam gaat nu echt een beerput open. De vraag is hoe de organisatie zich hieruit gaat redden

Oxfam staat hierin niet alleen overigens.
 
GadSaad heeft dikwijls zinnige opinies. Wat mij stoort aan veel van die Oxfam organisaties is dat ze zichzelf in stand houden. Daar is een hele industrie omheen gebouwd.

Gad Saad (@GadSaad) on Twitter
 
WhatsApp-Image-2018-02-09-at-11.58.29-611x328.jpg

Foto: Dolf Jansen (BNNVARA), een Oxfam-propagandist en linkse zedenprediker die in Nederland opereert onder de naam ‘cabaretier’.
 
Can anyone name one country, where its poorest people, have been dragged out of extreme poverty, due to billions of pounds of foreign aid..
 
WhatsApp-Image-2018-02-09-at-11.58.29-611x328.jpg

Foto: Dolf Jansen (BNNVARA), een Oxfam-propagandist en linkse zedenprediker die in Nederland opereert onder de naam ‘cabaretier’.


hij heeft eigenlijk ook wel zo'n pedo / machtsmisbruiker gezicht :o
 
Back
Naar boven