AndroidHealthClinic

Shake momenten

fitnessmeis

Cool Novice
Waardering
0
Moggel!

Vraag: Wat is het beste moment om dextrose te pakken, en wanneer zou je de whey in moeten nemen?

Momenteel neem ik namelijk direct na mijn training een shake van 30 gr. Isobolic (whey/caseine) en 30 gr. dextrose. Tijdens het struinen hier op het forum las ik dat het 'beter' is om de whey voor je training te nemen (ik train altijd rond half 8 's avonds en heb daarvoor al gegeten btw) en de dextrose na je training te nemen, maar las in hetzelfde topic dat iemand de dextrose direct na de training innam, en +- 1 uur later de whey.

Wat is jouw eigen ervaring en wat is aan te raden? Bedankt :D

NB: Zit in de cut.

Zelf neem ik geen dextrose pwo in de cut omdat ik alle suikers wil vermijden en de vetverbranding zo langer voort duurt. Als je geen dextrose wilt gebruiken dan kan je beter voor aminozuren gaan. BCAA's bijvoorbeeld. Deze hebben net als dextrose een cortisolremmend effect. Omdat ik er ook niet helemaal zeker van ben vanaf welke hoeveelheid de Post Work Out-dextrose als vet opgeslagen wordt zijn amino's in dat opzicht beter. Uiteraard nog steeds wel binnen 2 uur na de training de koolhydraten nemen, maar dat kan dan gewoon een laag-glycemische bron zijn als je aan het cutten bent.

Als je de whey shake vóór het trainen neemt, zullen die amino's uit die shake tijdens/na je training vrijkomen en die hebben dan voor dat moment ook een anti-katabool effect. Dan kan je na de training nog wat extra amino's nemen. Na de training eiwit nemen betekent dat ze eerst nog verteerd moeten worden.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt Sava, ben bijna door mijn dextrose heen, zal daarna BCAA bestellen om dat uit te proberen.

Ik mijd momenteel, behalve de dextrose dan, ook bijna elke vorm van suikers/zoetstoffen (ben ook al aan het afkicken van m'n kauwgum verslaving...). Heb zelfs het fruit laten vallen, eet alleen een appeltje per dag en neem ter compensatie (en betere opname van eiwitten) extra vitamine C in.

Als ik het zo lees, dan zou ik dus beter m'n whey/amino voor de training kunnen pakken. Tijdens de training nog wat extra amino's, en 2 uur erna iets van een tomaat ofzo. Voor het slapen neem ik standaard 250 gr. magere kwark.

's morgens en na de training
whey met water (snelle opname)

's avonds : met melk....tragere opname

IK doe het altijd zo :

's morgens : whey shake met water ...

voor training : pre workout (supercharge)
tijdens training : vextrago cx 11 (creatine en aminozuren)
direct na training : liquid amino
half uurtje na training : leangainer met water

voor het slapengaan : wheymaxx pvl met melk

Succes

Laatst bewerkt:
Ik zou toch iets meer eten dan een tomaat. Maak van die tomaat tomatenpurree die je opwarmd met wat water (1 op 2) en eet daar een 50-75gram volkorenpasta bij en wat italiaanse kruiden dan is het goed weg te eten. Vaak zie je vrouwen ook zilvervlies rijstwafels eten.

• Topic Starter Topic Starter
@ Proradost: Ik mijd elke vorm van zuivel omdat ik merk dat ik daar gewoon niet droger mee wordt. Verder gekeken naar jouw supplementen denk ik dat dat niet echt op mij toepasbaar is, maar thanks anyway!

@ Sava: Hm, ik denk niet dat ik dat wegkrijg aangezien ik rond 6 uur 'verplicht' mee moet eten (nadeel van weer thuis wonen, haha!). Maar rijstwafels lijkt me goed te doen, thanks again.

shakes kan je ook nemen met water....snellere opname.

Succes.

Pre workout gebruik ik whey, direct na trainen dextrose+whey

Terug
Naar boven