XXL Nutrition

Shake

tombeez

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
74kg
hey guys (en girls)
ik fitness nu ongeveer een half jaar en wil echt serieus verder,
daarom wilde ik graag eiwitshakes gaan gebruiken maar ik weet niet precies of ik dat al moet doen, wanneer en hoe vaak drinken (min max), op welk tijdstip, hoe vaak ik per week min max moet fitnessen voor goed resultaat en welke shakes jullie aanraden die goed zijn qua prijs en qualiteit.
verder wat info over mij: ben een jongen van 18, 1m90 en ongeveer 72 kg (echte ecto dus denk ik).
gr. tom

eet gewoon vis/vlees en gebruik die shakes als aanvulling of voor snelle eiwitjes 's ochtends en voor je training

Kan totaal geen kwaad.
Maar zorg wel dat je voeding en trainingsschema goed is.
Onthoud goed dat het een "aanvulling" is en geen maaltijd vervanger o.i.d.

Zelf heb ik deze : Whey Perfection. Prima Whey en nog lekker ook. :D

waste of money met je huidige stats. Lekker gainen tot bv 80kg en dan supplementen gaan gebruiken ( whey, creatine, ...)

• Topic Starter Topic Starter
klinkt misschien wel als een goed plan.
denk overigens niet dat aankomen zo heel snel zal gaan

klinkt misschien wel als een goed plan.
denk overigens niet dat aankomen zo heel snel zal gaan
het kan veel sneller gaan dan je denkt!
Wat eet je op een dag? Een goede richtlijn is 1-2kg per maand aankomen bij jouw gewicht. Dat is zeker mogelijk, maar dan moet je wel juist eten

Je moet gewoon dagelijks je eiwitten binnen krijgen.. met of zonder shake:cool:

bullshit, als je een eiwitrijke maaltijd voor en na je training hebt zit je goed hoor.
Alsof je als beginner niet kan groeien zonder whey shakes... grapjoker

Dat zeg ik niet, whey shakes zijn voor mij een goede vervanger voor de 'normale' eiwitten. Omdat je die snelle nou eenmaal nodig hebt voor en/of na de training. Zodat je lichaam weer voldoende bouwstenen heeft om te groeien, samen met de andere voeding natuurlijk ;)

Het is een goede aanvoeging, zeker weten. Maar het is zeker niet onmisbaar ;)

hoe lang doe je uberhaupt met zo'n pot van 1kg? xD

hahaha ja dat snap ik ook wel, nee maar zag dat het vrij duur is en vroeg me af hoe vaak de meeste mensen al weer een nieuwe pot nodig zouden hebben

ligt er ook maar aan waar je het koopt en met hoeveel. bijv. bij XXL Nutrition ben je met Basic Bulk Whey relatief goedkoop uit, maar inderdaad als je zorgt dat je genoeg eiwitrijke voeding eet heb je het in principe niet nodig.
altijd goed als aanvulling maar als je teveel eiwit binnen krijgt word het gewoon weer uit je lichaam verwijderd en heb je er dus niks aan... maar mocht je toch wat willen proberen kun je ook iets anders zoals bijv. Amino Zuren, heeft hetzelfde effect.
ikzelf eet na fitness altijd wel iets van yoghurt of kwark en dan meestal met wat muesli voor vezels. kwark heeft langzame eiwitten en ik train meestal 's avonds dus dan kan dat 's nachts rustig herstellen. maar je moet zelf maar kijken hoe je het doet;)

Miccelar caseine is ook geen slechte keuze. Dat zijn trage eiwitten waar je gedurende een dagdeel wat aan hebt. Zelf neem ik altijd gelijk na het wakker worden, en bij de training 7gram BCAA's. En sochtends voordat ik weg ga, en voor het slapen een caseine shake. De superior mic caseine van B&F is trouwens erg goed, en prima betaalbaar. Choco wel de lekkerste smaak imo. Vind de cookies moeilijk weg te krijgen.

Terug
Naar boven