Fitness Seller

Show je VUURWERK topic

Kom maar op met die filmpjes mannen!

@ DBC waren die pijlen nog een succes? Heb je al je vingertjes nog?
Ik heb vernomen dat dit de imitatatieversie is (staat X-treEm ipv X-trem op). Zou slecht en gevaarlijk zijn. Enige goede bestemming volgens vuurwerkfreaks:
[Link niet meer beschikbaar].

Ik was helaas ziek en had niet echt een indrukwekkende collectie. Standaard wat vlinders en nitraten. En voor het eerst kennisgemaakt met de supervlinder. Nu maar hopen dat ik die volgend jaar in grotere aantallen kan regelen.

31/12 nog even de grens over gegaan voor wat potten, setje pijlen en een mat. Dit soort spul, kreeg alleen in alle hectiekniet de potten van mijn keuze mee bleek bij thuiskomst. Zijn niet mijn filmpjes.
Flash Rocket: blazuhhh - Google Video
[Z05B] Red Palmtree - Google Video

:orly:

OT: Het was erg leuk, veel geknald met mooie klassiekers...Carbidschieten was wel het meest wreed, niet normaal die knallen...Ik woon gewoon in Zuid-Holland dus de reacties waren verdeeld:D Wat een luchtverplaatsing...Daar kan geen vuurwerk tegenop:eek:

Wat minder leuk was dat in de keuken een zak vuurwerk is afgegaan, ik was de redder in nood en trapte alles naar buiten:eek: Een dude had zn aansteeklont niet goed uitgemaakt ofzo...Damn...Dat was schrikken...Best wat schade:mad: Verzekeringswerk..

De eerste filmpjes staan online! De mooie blokken komen later. Jammer van die k*twind en ik moet echt eens leren om vuurwerk te filmen, want het is een kunst om dat ding scherp te houden. Toch zijn ze wel aardig gelukt.

Boller A:
www.samir.speedxs.nl/bollera.mpg

Signalrakete 901 op de grond:
www.samir.speedxs.nl/lp.mpg

Signalrakete 901 met 5 liter wasbenzine:
www.samir.speedxs.nl/wasbenlp.mpg

6" Red Brocade to Crown (onscherp, maar geeft een impressie):
www.samir.speedxs.nl/redbrocadetocrown.mpg

Da bint ze!!!!

:orly:

OT: Het was erg leuk, veel geknald met mooie klassiekers...Carbidschieten was wel het meest wreed, niet normaal die knallen...Ik woon gewoon in Zuid-Holland dus de reacties waren verdeeld:D Wat een luchtverplaatsing...Daar kan geen vuurwerk tegenop:eek:

..

Hebben wij gister ook voor het eerst gedaan. Wat een gekte man. Nog een paar mooie filmpjes gemaakt :D

Carbid kan idd geen 'knalvuurwerk' tegenop

Ja man!! Ik had laatst een V2 raket!! die was hard gek!! daar kon geen "knalvuurwerk" of "carbid" tegenop!!!11

Wat een schitterend topic dit, had het nog niet gelezen, maar was leuk om nog even na te genieten van gister avond.

Bij mij was het leuk, maar heb de mortieren gemist dit jaar. Heb wel genoten van 5 100k rollen, wat van die blauwe nitraten (soft helaas) en een aardige hoeveelheid flowerbeds.

Volgend jaar ben ik er eerder bij en ga ik voor die opgevoerde lawine pijlen en nitraat matten :D

Illegaal Vuurwerk - AVP 2006 - 2007

Voor als je volgend jaar nog iets wilt weten voor je besteld. Ik zag dat ze die supervlinders niet meer mochten verkopen in Belgie. Wel jammer k zou er ook wel een paar willen :angstig:

• Topic Starter Topic Starter
Kom maar op met die filmpjes mannen!

@ DBC waren die pijlen nog een succes? Heb je al je vingertjes nog?
Ik heb vernomen dat dit de imitatatieversie is (staat X-treEm ipv X-trem op). Zou slecht en gevaarlijk zijn. Enige goede bestemming volgens vuurwerkfreaks:
[Link niet meer beschikbaar].

Ik was helaas ziek en had niet echt een indrukwekkende collectie. Standaard wat vlinders en nitraten. En voor het eerst kennisgemaakt met de supervlinder. Nu maar hopen dat ik die volgend jaar in grotere aantallen kan regelen.

31/12 nog even de grens over gegaan voor wat potten, setje pijlen en een mat. Dit soort spul, kreeg alleen in alle hectiekniet de potten van mijn keuze mee bleek bij thuiskomst. Zijn niet mijn filmpjes.
Flash Rocket: blazuhhh - Google Video
[Z05B] Red Palmtree - Google Video

Nou dan zal ik de neppers hebben gehad?? Geen idee maar ze deden het prima.

Hert en ik hebben genoten. We stonden op het Museumplein, genoeg ruimte en om 5 over 12 hield het op met regenen.
We waren daarvoor wel bezig om een lange tocht met 60kg vuurwerk over straat te volbrengen, door regen en wind, gekkenhuis!

De klapper was natuurlijk de fan-shaped box maar de mat van 100k waar we mee begonnen was helemáál te gek zo hadr! :)
De potten waren ook harstikke mooi, eentje weigerde vanwege vocht, zelfs een vuurtol/reuzegrondbloem erop leggen bracht geen uitkomst .

...Maar toen.....een half uur later, toen de fan shaped box was afgegaan...zagen we ineens op de plek waar we de potten hadden afgestoken een enorme flits met ballen en sierstroken door de lucht gaan: Bleek dat na een half uur alsnog die ene pot afging!! :thumbs:

De lawinepijlen waren af en toe echt gevaarlijk met zoveel wind, eentje bleef in de fles steken en de kop knalde dus iets boven de champagnefles uit elkaar.
Nou denk je natuurlijk 'dat zal een aardig glas-inferno zijn geworden' maar de fles bleef nog heel ook!

We gingen na een uurtje afsteken op pad, op zoek naar een taxi en die kregen we zó snel dat we vergaten om nog wat reuzen grondbloemen af te steken dus die hebben de portiers van het feest bij binnenkomst gekregen :D

De eerste filmpjes staan online! De mooie blokken komen later. Jammer van die k*twind en ik moet echt eens leren om vuurwerk te filmen, want het is een kunst om dat ding scherp te houden. Toch zijn ze wel aardig gelukt.

Boller A:
www.samir.speedxs.nl/bollera.mpg

Signalrakete 901 op de grond:
www.samir.speedxs.nl/lp.mpg

Signalrakete 901 met 5 liter wasbenzine:
www.samir.speedxs.nl/wasbenlp.mpg

6" Red Brocade to Crown (onscherp, maar geeft een impressie):
www.samir.speedxs.nl/redbrocadetocrown.mpg

haha vet man :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Carbid-kanon. Meer: SGM Knalpiepe

@ Tractor: Volgend oudjaar bij jou vieren? :devil:

Damn lomp kanon! Das toch echt een boers gebeuren of niet? Carbid schieten?

tis meer dat alleen wij het doen, carbid schieten is iets dat iedereen zou kunnen doen die een melkbus heeft ;)..

Nou hier de beloofde resterende filmpjes. Niet alles is perfect gelukt, maar ach.

Het eerste filmpje wilde(durfde) ik in eerste instantie niet te filmen, maar ben om een muurtje gaan staan met mijn camera om het muurtje heen. Daarom is het ook nogal een schokkerig filmpje..
Bij de rest stond de autofocus aan en dat is funest voor je vuurwerkfilmpjes. Ook stond ik veel te dichtbij, waardoor ik de fan shaped blokken niet goed kon filmen (op de palm beach na!). Beetje jammer! Maar volgend jaar gaan we perfecte filmpjes afleveren (heb me eindelijk ingelezen over het filmen van vuurwerk :roflol:)

5 haarlakbussen met een lawinepijl:
www.samir.speedxs.nl/gassig.mpg

Crackling Palmtree 36 shots (Bonbridge):
www.samir.speedxs.nl/cracklingpalmtree36shots.mpg

Flower Exhibition 88 shots (Bonbridge)
www.samir.speedxs.nl/flowerexhibition88shots.mpg

Palmtree with Crackling & Glittering 60 shots (Bonbridge):
www.samir.speedxs.nl/palmtreewcracklingaglitter60sh..mpg

W-shaped blok met mixed effecten (naam weet ik niet meer):
www.samir.speedxs.nl/wshapemixed.mpg

En de klapper van de avond: Palm Beach!
www.samir.speedxs.nl/palmbeach.mpg

Laatst bewerkt:
zo die waren wel mooi vooral die palmbeach had ik ook wel gewild dus

Wat een effecten en wat een plezier Tractortje...

Mijn V-shaped blok was ook fantastisch..echt super.

klopt ze worden geimporteerd uit china in belgie mogen ze ook niet verkocht worden

Het mag wel en het gebeurt ook zeer zeker wel. De grootste (lees: bekendste) groothandel in België doet het alleen niet, en volkomen terecht!

Dat allemaal door het zogenaamde Henk-verhaal!

Henk, 37 jaar, heeft een kantoorbaan bij de Fortis en voelt zich enorm belangrijk met zijn gemiddelde salaris. Hij heeft tevens twee kinderen en een lieftallige vrouw. Henk wil zichzelf bewijzen in de wijk! Als de vuurwerkkrantjes binnenkomen rond de 5e van december, bedenkt Henk zich ineens om vuurwerk in te gaan slaan!

"Ik zal eens even laten zien wie de beste is", denk hij. Met een stationcar vol met blokken en vuurpijlen rijdt hij tevreden de grens over en gaat richting huis, waar hij z'n spullen in de schuur gooit en netjes wacht tot 31 december. Terwijl zijn twee zoons zich op 31 december vermaken met het gebruikelijke Belgische knalvuurwerk en opscheppen over hun vader zijn vuurwerk, maakt Henk zich op voor vanavond!

Terwijl hij zijn 14e biertje achterover gooit, zijn sigaret uitdrukt en zijn vrouw in z'n kont knijpt en verwent met een knipoog, haalt hij zijn mooie 3" blok met 25 schoten van 175 euro uit de verpakking! Tevreden en enigszins wankel loopt Henk naar buiten en klettert zijn blok op de grond.

"Verrek! Kijk nou eens! 3 lonten!" - Terwijl hij van het eerste lont het kapje afhaalt, ziet hij een nogal vreemd lont. Het is breed en plat! "achja, het zal wel goed zijn", denk Henk. Met zijn nieuw aangestoken sigaret kan hij met moeite de richting naar het lont vinden en uiteindelijk krijgt hij het niet eens aangestoken! "Hij wil niet aan!".

Henk is vastberaden en gaat door naar het volgende lont. Weer haalt hij het kapje eraf en ziet een lont verschijnen: "Ah, dit lont ziet er wel normaal uit". Henk pakt de sigaret uit z'n mond, kijkt nog eens goed in de buizen van het blok en besluit zonder twijfel het lont aan te steken. Zeer voldaan denkt hij, terwijl zijn sigaret onderweg is naar het lont: "Ha! Eens kijken of jullie hier tegenop kunnen! Henk is de beste!".

De ogen van henk worden groot als hij ziet hoe snel het lont ontbrandt. Zijn hand is nog niet teruggetrokken als het zwart wordt voor Henk zijn ogen. Het blok is begonnen met schieten, maar in de buurt heerst geen vreugde, maar angst en verderf. Terwijl Henk onthoofd is door de kracht de 3" shell die uit het blok kwam schieten. Tot overmaat van ramp valt het blok op zijn zij. Mensen vluchten naar binnen, naar poorten en rennen voor hun leven terwijl de 25 schoten naar alle kanten schieten en zorgen voor brand, moord en explosies.

Als het geweld is afgelopen, klinkt het geluid van vuurwerk uit andere buurten, gehuil, geschreeuw en sirenes. Politie en brandweer en ambulance zijn op de rampplek aangekomen om te zorgen voor de omstanders. Zij die niet getroffen zijn door as, vuur of explosies, zijn getroffen door verschrikkelijke herinneringen aan zij, die daardoor wel zijn getroffen.

Het ergst getroffen zijn nog wel vrouwlief en twee zoons. Voor hun ogen is vader Henk onthoofd en is er een ravage aangericht waardoor het een hel op Aarde is geworden in hun eigen woonplaats. Terwijl de sirenes vervagen, de mensen naar binnen gaan en de huizen worden gerepareerd, staan zij nog steeds buiten met misschien wel de ergste littekens van allemaal.

Terug
Naar boven