AndroidHealthClinic

Show je VUURWERK topic

Het mag wel en het gebeurt ook zeer zeker wel. De grootste (lees: bekendste) groothandel in België doet het alleen niet, en volkomen terecht!

Dat allemaal door het zogenaamde Henk-verhaal!

Henk, 37 jaar, heeft een kantoorbaan bij de Fortis en voelt zich enorm belangrijk met zijn gemiddelde salaris. Hij heeft tevens twee kinderen en een lieftallige vrouw. Henk wil zichzelf bewijzen in de wijk! Als de vuurwerkkrantjes binnenkomen rond de 5e van december, bedenkt Henk zich ineens om vuurwerk in te gaan slaan!

"Ik zal eens even laten zien wie de beste is", denk hij. Met een stationcar vol met blokken en vuurpijlen rijdt hij tevreden de grens over en gaat richting huis, waar hij z'n spullen in de schuur gooit en netjes wacht tot 31 december. Terwijl zijn twee zoons zich op 31 december vermaken met het gebruikelijke Belgische knalvuurwerk en opscheppen over hun vader zijn vuurwerk, maakt Henk zich op voor vanavond!

Terwijl hij zijn 14e biertje achterover gooit, zijn sigaret uitdrukt en zijn vrouw in z'n kont knijpt en verwent met een knipoog, haalt hij zijn mooie 3" blok met 25 schoten van 175 euro uit de verpakking! Tevreden en enigszins wankel loopt Henk naar buiten en klettert zijn blok op de grond.

"Verrek! Kijk nou eens! 3 lonten!" - Terwijl hij van het eerste lont het kapje afhaalt, ziet hij een nogal vreemd lont. Het is breed en plat! "achja, het zal wel goed zijn", denk Henk. Met zijn nieuw aangestoken sigaret kan hij met moeite de richting naar het lont vinden en uiteindelijk krijgt hij het niet eens aangestoken! "Hij wil niet aan!".

Henk is vastberaden en gaat door naar het volgende lont. Weer haalt hij het kapje eraf en ziet een lont verschijnen: "Ah, dit lont ziet er wel normaal uit". Henk pakt de sigaret uit z'n mond, kijkt nog eens goed in de buizen van het blok en besluit zonder twijfel het lont aan te steken. Zeer voldaan denkt hij, terwijl zijn sigaret onderweg is naar het lont: "Ha! Eens kijken of jullie hier tegenop kunnen! Henk is de beste!".

De ogen van henk worden groot als hij ziet hoe snel het lont ontbrandt. Zijn hand is nog niet teruggetrokken als het zwart wordt voor Henk zijn ogen. Het blok is begonnen met schieten, maar in de buurt heerst geen vreugde, maar angst en verderf. Terwijl Henk onthoofd is door de kracht de 3" shell die uit het blok kwam schieten. Tot overmaat van ramp valt het blok op zijn zij. Mensen vluchten naar binnen, naar poorten en rennen voor hun leven terwijl de 25 schoten naar alle kanten schieten en zorgen voor brand, moord en explosies.

Als het geweld is afgelopen, klinkt het geluid van vuurwerk uit andere buurten, gehuil, geschreeuw en sirenes. Politie en brandweer en ambulance zijn op de rampplek aangekomen om te zorgen voor de omstanders. Zij die niet getroffen zijn door as, vuur of explosies, zijn getroffen door verschrikkelijke herinneringen aan zij, die daardoor wel zijn getroffen.

Het ergst getroffen zijn nog wel vrouwlief en twee zoons. Voor hun ogen is vader Henk onthoofd en is er een ravage aangericht waardoor het een hel op Aarde is geworden in hun eigen woonplaats. Terwijl de sirenes vervagen, de mensen naar binnen gaan en de huizen worden gerepareerd, staan zij nog steeds buiten met misschien wel de ergste littekens van allemaal.

ja voor 12 uur moet je gewoon niet veel drinken:D

Het is niet alleen drank. Het is de onverschilligheid, het is de gemakzucht, het is de onwetendheid, naiviteit en complete domheid. Mensen weten niet wat ze inslaan. Ze kijken naar de prijs en luisteren naar de verkoper, die weer een provisie binnensleept bij zijn maandelijkse verkoopaantallen en brengen vervolgens tientallen mensen in gevaar.

Het is niet alleen drank. Het is de onverschilligheid, het is de gemakzucht, het is de onwetendheid, naiviteit en complete domheid. Mensen weten niet wat ze inslaan. Ze kijken naar de prijs en luisteren naar de verkoper, die weer een provisie binnensleept bij zijn maandelijkse verkoopaantallen en brengen vervolgens tientallen mensen in gevaar.

ja oke is wel zo daarom worden mortieren gelukkig niet meer in belgie verkocht (met uitzondering aan profesionals) wat als je niet weet hoe je die moet afsteken en je staat daar met een 6 " dan gebeuren er toch hele gevaarlijke dingen zeker in een woonwijk:( als ik ook aan 3 " kan komen denk ik er niet aan om ze door te verkopen. als hij er mee stunt komen ze mooi naar mij toe

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een aantal jaren geleden een ongelukje gehad met mortieren, kleintjes uit Tsjechie. Ik vond die lonten zo verrekte snel gaan maar ik was sneller.

Tot de derde in de lanceerbuis ging en ik die gebogen over de buis aanstak. In 1/10 van een seconde zat ie al in de buis en lanceerde de mortier.
De mortier ging op een haar na langs m'n neus en spatte in de lucht uit elkaar.

Ik was eventjes goed doof en confuus.

Ik heb weleens bijna een vuurbal recht in mijn gezicht gehad. Door een zelfgemaakte bom. In plaats van dat deze explodeerde, schoot er ineens een rode vuurbal uit, ook recht langs mijn neus.

die ariane ga ik over een maand of 2 halen dan kosten ze nie zo duur, die zijn echt zo geweldadig

:roflol:

t*ring! :eek:

Iemand een picca van een Ariane ding?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Arianne250_pijlen.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Wat kosten die en wat doen ze? En waarom zijn ze uit de handel?

Ikzelf samen met wat vrienden hadden voor ruim 400 euro's aan illegaal vuurwerk (2x 100.000 klappers, 4 flowerboksen, paar dikke pijlen, knallers). Foto's moet ik nog krijgen.

Hier de foto's van een bekende van me (die gozert spoort niet helemaal)
Legaal

10x sweet coconut (enkel schots mortier 2")
5x matrix
1x supertronix
4x sier paketten
2x pakjes hobbits
1x ninja 2
1x blizzardball
1x triple x (staat er niet op)
1x samurai pijlen koker
1x v-shock
3x wenspijlen (PER PIJL GAAT ER 1 EURO NAAR "DOE EEN WENS" STICHTING!!!)
1x kungfu knal pakket

Illegaal

11x thunderboy
10x trueno ricassa nr 4 3,0 gram
13x spanish cracker (bonbridge) 0,8 gram
1x spanish cracker special (bonbridge) 2,0 gram
7x supervlinders (BSC) 15 gram
1x "op de leggen" supervlinders 4,5 gram
1x nitraten (weet niet welke)
1x nitrate thunder 2,0 gram (de oude dus)
2x widow makers
2x black boy
6x chainthunder 500
1x chainthunder 100
10x 3K matten
1x 20K rol
6x 10K rollen
18x 5K rollen
1x 5 thunder rockets
2x grand crackling
3x picadilly
2x thunder
2x stepdance
1x bonbridge 19 shot golden peony
6x whistling thunder 120s
10x whistling mouse

Rollen

1x 20K rol
6x 10K rollen
18x 5K rollen

Zijn vlinders.

potten en pannen

DE blokken van zijn achterneef waar hij om 12 uur was
(ik weet niet welke blokken of welke efecten.weet iemand het?)
samen waren ze 200 euro

Dit alles voor het schamele bedrag van 1300 euries!

Tja het ziet er echt heerlijk uit, 500 euro zal ik dit jaar ook wel weer uitgeven, met gemak.
Alleen jammer van die ariane, kheb begrepen dat ze onder de 1.3g vallen en hier heeft Alpeco geen vergunning meer voor. Dat word dus shells inslaan.

Losse shells worden daar ook niet meer verkocht. Ik zou zeggen, zoek het eens aan de andere kant van België - meer richting Lanaken ;)

Terug
Naar boven