MuscleMeat

Show je VUURWERK topic

4x_italiaansebom.jpg

zijn ook wel leuke dingetjes :p ( niet van mij )

Deze heb ik inderdaad ook gehad. Ze zorgden ervoor dat de straatstenen een niveautje naar beneden gingen. Er zitten aardig wat weigeraars bij, maar als ze het doen (het grootste deel): topdingen!

Je hebt de vlinders wel erg duur in gekocht DBC:D
Hier in de buurt waren ze voor 15 euro te krijgen:)

• Topic Starter Topic Starter
Ik had 4 aanbiedingen liggen van mensen die mij wel even wat zouden bezorgen.
Uiteraard ging dat allemaal niet door.

De vlinders heb ik bij toeval kunnen bemachtigen, gisteren.
De rest is voor een mooie prijs ingekocht, binnen 24 uur na de afspraak, geregeld door iemand die zich zoals altijd keurig aan z'n afspraken houdt. :heart:

ik vind die prijs helemaal niet zo duur hoor. Het is hartstikke laat in het jaar. Dan is het logisch dat de prijzen stijgen. Niks mis mee. DBC01 heeft gewoon een lekkere collectie.

Heb je nog een duidelijkere foto van die grote fan-shaped pot van je, DBC01?

Die zal ik even erop zetten. Maar wat is ermee aan de hand dan, is die gevaarlijk?
Er staat namelijk op dat je paaltjes en ijzerdraad moet gebruiken bij dat ding en dat afsteken bij wind gevaarlijk is......:devil:

Dongen-Vaart - De politie ontdekte 700 kilo ’extreem zwaar’ vuurwerk in Dongen-Vaart. Genoeg voor een lokale aardverschuiving.

De vuurwerkvangst in een bedrijfspand aan de Gemeentenweg in Dongen-Vaart. Een deel bleek over de houdbaarsheidsdatum.

Bij de deur van het bedrijfspand aan de Gemeentenweg in Dongen-Vaart staat een grote stapel platte dozen klaar voor verzending. Elke doos bevat een grote rol Chinees vuurwerk. Een ontploffing van die partij zou ongetwijfeld al goed zijn voor een kleine lokale aardbeving. Een bezoek aan de zolder van het pand biedt een nog onthutsender en angstaanjagender aanblik. Er staan dozen en onderdelen voor Romeinse kaarsen, ’mortieren’, zogenaamde ’flowerbeds’, ’cakeboxen’, Chinese vlinders en lawinepijlen. Het vuurwerk is in Nederland strikt verboden. Op een andere tafel liggen zogenaamde zonnewielen en draaicirkels, voorzien van grote vuurwerkgranaten, klaar voor verzending. Dozen en opschriften melden als herkomst onder andere China en Polen.
Volgens een expert van de vuurwerkrecherche van de politie in Oosterhout zijn veel van de gevonden projectielen ’potentieel dodelijk’ bij het afsteken. Bovendien kan veel vuurwerk alleen electronisch, op grote afstand worden afgestoken. Andere projectielen zijn uitgerust met een zogenaamd snelbrand-lont. Een deel van de partij vuurwerk bleek ook over de houdbaarheidsdatum (2003) te zijn. De 38-jarige verdachte verklaarde dat het met zijn handel ging ’om een uit de hand gelopen hobby’.

Ja, als ik het goed zie is het een 1,5inch blok met 49 schoten (volgens mij van het merk Broekhoff). Het volgende klinkt misschien betweterig, zeker als zo'n jong pikkie als ik het zeg tegen een oude opa, maar ik bedoel het goed. Misschien dat je het ook allemaal al wist:

Goed vastzetten! Het liefst met ijzeren palen in de grond en spanband erom heen! Dan is hij ook gewoon voor de deur af te steken. Anders is het verschrikkelijk onverantwoord. Er komt een enorme kracht vanaf en als zoiets omvalt.. dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.

Ik zou hem trouwens wel op een enigszins open stuk afsteken! Het is namelijk een fanshaped pot en die schoten gaan dus ook opzij. Het zou jammer zijn als zo'n shot tegen een huis aanknalt, of als het boeket achter een huis openklapt, zodat je er niets van ziet.

Veel plezier vanavond DBC01!

Wow, nu ik die potten zie van DBC heb ik ook wel zin in lomp vuurwerk... Pff volgend jaar ga ik bestellen hiero! Hoe heet dat ding DBC?

Een fan shaped nog wat. Maar lees eerst de gebruiksaanwijzing van Tractor!

Ja, als ik het goed zie is het een 1,5inch blok met 49 schoten (volgens mij van het merk Broekhoff). Het volgende klinkt misschien betweterig, zeker als zo'n jong pikkie als ik het zeg tegen een oude opa, maar ik bedoel het goed. Misschien dat je het ook allemaal al wist:

Goed vastzetten! Het liefst met ijzeren palen in de grond en spanband erom heen! Dan is hij ook gewoon voor de deur af te steken. Anders is het verschrikkelijk onverantwoord. Er komt een enorme kracht vanaf en als zoiets omvalt.. dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.

Ik zou hem trouwens wel op een enigszins open stuk afsteken! Het is namelijk een fanshaped pot en die schoten gaan dus ook opzij. Het zou jammer zijn als zo'n shot tegen een huis aanknalt, of als het boeket achter een huis openklapt, zodat je er niets van ziet.

Veel plezier vanavond DBC01!

Leeftijd speelt geen rol als je een goeie tip geeft kerel.
Ik zal meteen iemand anders even bellen die dezelfde bak heeft gekocht! :thumbs:

Fijne jaarwisseling en ben benieuwd naar je ervaringen!

Ik had 4 aanbiedingen liggen van mensen die mij wel even wat zouden bezorgen.
Uiteraard ging dat allemaal niet door.

De vlinders heb ik bij toeval kunnen bemachtigen, gisteren.
De rest is voor een mooie prijs ingekocht, binnen 24 uur na de afspraak, geregeld door iemand die zich zoals altijd keurig aan z'n afspraken houdt. :heart:

Dat is idd het nadeel als ze het af laten weten.
Ik moet zometeen nog een paar pakken vlinders ophalen
Het is laat geworden de levering dit jaar, 1 liet het afweten dus heb bij de ander nog wat bij besteld :o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Let op de gigadikke vlinders op de voorgrond en die bak links is het pronkstukje; 12kg plezier :D

zijn niet gigadikke vlinders want het zijn supervlinders en zeker geen giga vlinders. Ik heb trouwens betere vlinders ik heb BSC in de zwarte doos:rolleyes:

De visco witte doos
Beoordeling:***
(zeer goed)
De visco zwarte doos (BSC)
Beoordeling:****
(Uitstekend)

het is binnen foto's ga ik nu ff maken
het pakket met doos weegt 16 KILO

mijn bestelling :
1 x Cuckoo Cuckoo € 1.75
1 x Bang Shooter € 2.50
1 x Aflevering van uw bestelling € 11.90
1 x Paket-Cracker € 4.95
1 x Big Spider € 6.95
4 x Corsair Midi € 3.00 ( 1 pakje meer )
1 x Kometenhagel € 2.50
1 x Power House € 14.95
1 x Speed metal € ???? ( kreeg ik waarschijnlijk van de btw )
3 x Goldrausch € 20.85
1 x Riesen Vulkan € 2.50
1 x Achillles € 6.95
1 x Pan € 8.95
1 x Apache € 9.95
1 x Poseidon € 8.95
1 x Las Vegas € 14.95
1 x Spanish Night € 3.95
1 x Street dance € 7.95 ( kreeg ik waarschijnlijk van de btw )
1 x Rookballen € 1.95
1 x scorpion €????? ( kreeg ik waarschijnlijk van de btw )
Sub-Totaal: € 127.50

foto's :

en nog een stuks of 20 3" shells dus ik zit wel goed

Dacht dat die supervlinders niet meer te krijgen waren MMM?

Waarom niet gelijk een karton gekocht, MMN? Ben je een stuk goedkoper uit! Dan kun je ook dat geld gebruiken om meerdere buizen te kopen.

Een eigen 3" rekje.. ahh heerlijk. Zes buizen kopen, in een rek zetten, in elke buis een mooie shell en doorlonten die handel. Ik heb nu al zin in volgend jaar :D

Die prijs die ik opnoemde was idd wel wat eerder in december:)

Potverdomme, heb net even twee 6" shells getest. Wat een beesten! In al m'n opwinding ben ik vergeten een filmpje te maken, maar dat komt wel om 0.00!

Kom maar op met die filmpjes mannen!

@ DBC waren die pijlen nog een succes? Heb je al je vingertjes nog?
Ik heb vernomen dat dit de imitatatieversie is (staat X-treEm ipv X-trem op). Zou slecht en gevaarlijk zijn. Enige goede bestemming volgens vuurwerkfreaks:
[Link niet meer beschikbaar].

Ik was helaas ziek en had niet echt een indrukwekkende collectie. Standaard wat vlinders en nitraten. En voor het eerst kennisgemaakt met de supervlinder. Nu maar hopen dat ik die volgend jaar in grotere aantallen kan regelen.

31/12 nog even de grens over gegaan voor wat potten, setje pijlen en een mat. Dit soort spul, kreeg alleen in alle hectiekniet de potten van mijn keuze mee bleek bij thuiskomst. Zijn niet mijn filmpjes.
Flash Rocket: blazuhhh - Google Video
[Z05B] Red Palmtree - Google Video

Als ik andere mensen mag geloven is die ExtrEEm-lawinepijl inderdaad niet al te best. Er zit wel een fluit bij, wat dan weer errug gaaf is.

Mijn filmpjes komen later deze dag nog :D

Terug
Naar boven