Fitness Seller

Shrugs maar onderarmen houden het niet

GroundZero

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
115kg
Vetpercentage
19%
Beste,

ik gebruik momenteel een grote stang (halterstang) met daarop 70KG, dit is natuurlijk niks voor shrugs maar mijn probleem is dat mijn onderarmen het niet "trekken". Mijn handen houden het opzicht wel maar mijn onderarmen zijn bij de 3e set of zo echt helemaal kapot en dan voornamelijk het gedeelte halve wegen de onderarm tot bijna aan de elleboog om het zo maar even te zeggen.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? zijn er goede oefeningen om je onderarm wat sterker te maken zodat dit makkelijker word? want een fatsoenlijke schrug dan moet ik toch wel aan 120 a 150 kg denken toch?

Hoop dat jullie mij wat tips of suggesties kunnen geven want 70KG is niks maar ik zou niet weten hoe mijn onderarmen de 120KG + moeten kunnen houden haha, denk dat ze dan afbreken :P

Shrugs hoeven niet per sé met 150kg ofz te zijn. Dat moet je gwn zelf aanvoelen. Wrs trek je teveel op je onderarmen, probeer meer te focussen op je traps zelf. Je kan ook losse dumbells of straps gebruiken.

Ik gebruik ook boven de 60kg straps, dan hoef je ook niet zo ontzettend te knijpen in de stang waardoor je dus niet die extreme verzuring in je onderarmen krijgt

Laatst bewerkt door een moderator:
+1

Gewicht op zich is natuurlijk relatief, maar traps vragen echt wel maximaal (voor de gekozen rep range) gewicht om te groeien.

wat is dan een goeie reprange voor traps? ik voel ze al burnen bij 60kg shrugs hoor..

• Topic Starter Topic Starter
Om eerlijk te zijn vind ik 70KG niet veel voorstellen, ik doe meestal 10 x 5 herhalingen en elke keer 5 seconde lang een stop op het hoogste punt zeg maar.

De verzuring in de onder armen kan inderdaad komen omdat ik te veel kracht moet zetten met mijn handen, al probeer ik niet te veel kracht te zetten en doe ik dat voor mijn gevoel ook niet maar goed, misschien onbewust toch nog steeds te veel :P

Kan je ergens dumbels krijgen voor een leuk prijsje met een wat hoger gewicht? heb hier en daar gezocht daar dumbels van 35KG en hoger maar dan krijg je belachelijke prijzen te zien haha :P

Dank zo ver voor jullie reacties

Gewoon doorgaan! :)
Telkens als je de stang dreigt te laten vallen proberen vol te houden. Daar worden je onderarmen nl. ook sterker van.. :)

Armen volledig gestrekt houden. Het enige dat waarbij ik me dan nog kan voorstellen dat je last krijgt in je onderarmen zijn je aanhechtingen (en dat went wel).

Minder hard knijpen ?

Ik weet het klinkt controversieel, maar ik merk bij mezelf dat als ik niet zo hard knijp, maar mijn handen zie als haken waar het gewicht in hangt dan kan ik meer reps maken voordat mijn onderarmen ermee op houden. Natuurlijk moet ik nog steeds knijpen, want ik moet natuurlijk nog steeds het gewicht vasthouden. Ik probeer mijn warmup-sets te doen zonder, maar tijdens mijn werk-sets wil ik niet failen op grip en gebruik ik straps. Eventueel is rest-pause een optie. Even de handen losschudden, en weer verder met een paar reps.

Zou gewoon met 60 kg 20 herhalingen doen net zo lang tot dat je makkelijk afgaat qua grip en weer verhogen

Zie totaal het nut er niet van in 20 reps te doen. Mischien dat je op die manier het uithoudingsvermogen van je hwnde traint, maar ze worden er niet sterker van waarddi het probleem blijft zodra je weer op zwaardere gewichten overstap om je traps fatsoenlijk te trainen.

Idd zo zwaar mogelijk doen. Ik deed vroeger wel eens supersets deadlift/shrugs (met straps) met hetzelfde gewicht. Gewicht bij deadlift is nu iets te zwaar daarvoor maar groeiden toen als kool. Reps gingen zelden boven de 8.

Wil je grotere en sterkere onderarmen, train ze dan eens een dag gericht apart.

Klein vraagje over de rom,
Grootste rom is normaal gezien het best, maar als ik dat doe kom ik tot ong 130kg, terwijl als ik een stuk zwaarder ga is me rom een stukje kleiner maar pak ik hem veel zwaarder.
Wat is de ervaring van mensen mbt traps trainen?

Mijn ervaring met straps zíjn prima!( anders zou ik het niet aanraden) maar raad wel gelijkertijdaan gerichte gripkracht oefeningen te doen.

Wat de rom betreft, ik zou er voor kiezen het gros van de reps met grote rom te doen maar een deel met beperkte rom is OK.(wordt gecompenseerd door gewicht)

Klein vraagje over de rom,
Grootste rom is normaal gezien het best, maar als ik dat doe kom ik tot ong 130kg, terwijl als ik een stuk zwaarder ga is me rom een stukje kleiner maar pak ik hem veel zwaarder.
Wat is de ervaring van mensen mbt traps trainen?

Koop een setje farmers, ga je srs reuzentraps mee kweken.
Ik doe mijn shrugs zo zwaar mogelijk, full rom.

Terug
Naar boven