MuscleMeat

Simpel vraagje over voeding

Kymbox

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen,

Ik ben nu al twee weken aan het cutten en hou me dus ook aan een voedingsschema. Nu heb ik een heel simpel vraagje. Ik had een voedingsschema aangevraagd bij muslemeat.nl. Deze site verkoopt btw hele goede voeding voor jullie allemaal. Maar nu heb ik daar dus een voedingsschema aangevraagd, maar dat doet Anthony Oosterlaag, een A klasse bodybuilder. Hij heeft mij doorgestuurd wat ik precies moet eten op een dag.

Nu heb ik een mailtje teruggestuurd om te vragen of ik dit ELKE dag moet eten. Hij zegt van wel, ik dacht echter dat ik elke dag verschillend moet eten. Maar volgens hem kan ik dus elkedag precies hetzelfde eten. Klopt dit??? Ik maakte in het verleden namelijk zelf mijn voedingsschema en dan deed ik elke dag varieren. Maar dit kostte mij zoveel tijd dat ik toch maar eentje wilde kopen. Het zou mij dus heel veel moeite besparen als ik maar eenmalig een dagje hoefde te bedenken en deze elke dag uit te voeren ipv elke avond opnieuw producten liggen te verzinnen..

Wat is jouw vraag precies?

Het verhaal is heel simpel is dat als je wilt cutten onder je onderhoud gaat eten, er bestaat geen beste voedingsschema ofzo. Lees het topic door van Metabolisme aankomen en afvallen en wat andere topics waar je veel wijzer van word dan Anthony Oosterlaag, ben trouwens wel benieuwd naar zijn eetschema.

Ehm... Wat bedoel je exact met "hetzelfde"? Dus... Hoe gedetailleerd is het schema? Hebben we het over elke dag zoveel gram vlees/vis en zoveel gram groente of elke dag zoveel gram broccoli en zoveel gram kip (en dus geen andere groenten en vlees/vis)?

Ik zou ook het voedingsschema wel willen zien. Er is in principe niets mis met elke dag hetzelfde eten, als je maar aan je E/K/V komt om in je onderhoud te voorzien. Ik heb zelf een voedingsschema gemaakt (op basis van een die ik hier gevonden heb) met een 4 wekelijkse cyclus. Zo eet ik ook een hele week praktisch hetzelfde, maar heb ik per maand 4 weekcycli. Dan zit er nog redelijk afwisseling in en houd ik het goed vol.

Hoi KymBox. ik heb je mail conversatie er even bij gepakt met Anthony. Deze heb ik hieronder voor de geïnteresseerde in de spoiler geplaatst.

Hoi ****,

Dit schema kan je inderdaad gewoon elke dag eten. Een dieet is zelden met elke dag iets anders.

Tuurlijk kan je de bronnen wel eens wisselen. Zo heb ik verschillende kipsoorten opgegeven in de tips en kan je ook heus wel keer vis(schone soort) of biefstuk eten ipv kip. Maar in grote lijnen werkt je lichaam beter als de input elke dag gelijk is. Zodoende kan je de variabelen ook beter manipuleren.

Hopelijk is het duidelijk zo.

Succes nogmaals.

Mvg,

Anthony

Ik sta achter dit antwoord. Kijkend naar je voedingsschema heb je 6 maaltijden gekregen. Elke maaltijd is anders, behalve de koolhydraten. Bij drie maaltijden wordt als bron gegeven; basmati rijst. Kijk je bij de tips, dan staat hier waar je dat ook mee mag vervangen wanneer je hier geen trek meer in hebt. Hetzelfde geld voor het vlees, bij de tips staan 4 andere kip bronnen. Dus nee, je hoeft niet elke dag hetzelfde te eten, maar de bedoeling is dat je zo stabiel mogelijk blijft en dus je macro's haalt. Eet je zo keurig mogelijk volgens het schema, dan is het na die weken wanneer je stagneert ook weer makkelijker het voedingsschema aan te passen voor een nieuw doel, omdat de variabelen weinig tot niet hebben geschommeld. Dit is ook plezieriger voor jezelf, denk aan het inkopen van alle voeding (verschillende soorten) en het op stock houden hiervan in je vriezer/koelkast als je niet elke dag/week een ander voedingsschema hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Hoi KymBox. ik heb je mail conversatie er even bij gepakt met Anthony. Deze heb ik hieronder voor de geïnteresseerde in de spoiler geplaatst.

Hoi ****,

Dit schema kan je inderdaad gewoon elke dag eten. Een dieet is zelden met elke dag iets anders.

Tuurlijk kan je de bronnen wel eens wisselen. Zo heb ik verschillende kipsoorten opgegeven in de tips en kan je ook heus wel keer vis(schone soort) of biefstuk eten ipv kip. Maar in grote lijnen werkt je lichaam beter als de input elke dag gelijk is. Zodoende kan je de variabelen ook beter manipuleren.

Hopelijk is het duidelijk zo.

Succes nogmaals.

Mvg,

Anthony

Ik sta achter dit antwoord. Kijkend naar je voedingsschema heb je 6 maaltijden gekregen. Elke maaltijd is anders, behalve de koolhydraten. Bij drie maaltijden wordt als bron gegeven; basmati rijst. Kijk je bij de tips, dan staat hier waar je dat ook mee mag vervangen wanneer je hier geen trek meer in hebt. Hetzelfde geld voor het vlees, bij de tips staan 4 andere kip bronnen. Dus nee, je hoeft niet elke dag hetzelfde te eten, maar de bedoeling is dat je zo stabiel mogelijk blijft en dus je macro's haalt. Eet je zo keurig mogelijk volgens het schema, dan is het na die weken wanneer je stagneert ook weer makkelijker het voedingsschema aan te passen voor een nieuw doel, omdat de variabelen weinig tot niet hebben geschommeld. Dit is ook plezieriger voor jezelf, denk aan het inkopen van alle voeding (verschillende soorten) en het op stock houden hiervan in je vriezer/koelkast als je niet elke dag/week een ander voedingsschema hebt.

Bedankt voor je antwoord! Ik zou het schema dus elke dag opnieuw kunnen blijven uitvoeren tot op een bepaald moment, klopt dat? Ik dacht namelijk dat als je bijvoorbeeld de eerste ochtend havermout at. Dat je de volgende ochtend dan bijvoorbeeld brinta moest pakken. En dit met alle maaltijden, Steeds elke dag iets anders. Maar dit is dus helemaal niet noodzakelijk? Je kan in principe gewoon ELKE dag dit schema blijven eten?

Aah daarom kostte het mij in het verleden zoveel werk.. Ik was elkedag opnieuw maaltijden samen aan het stellen en aan het zorgen dat mijnn EKV verhoudingen van die dag dan weer opnieuw klopte.

Maar ik kan het schema wat ik heb gekregen dus ELKE dag opnieuw eten?

• Topic Starter Topic Starter
Ehm... Wat bedoel je exact met "hetzelfde"? Dus... Hoe gedetailleerd is het schema? Hebben we het over elke dag zoveel gram vlees/vis en zoveel gram groente of elke dag zoveel gram broccoli en zoveel gram kip (en dus geen andere groenten en vlees/vis)?

Hij geeft aan dit ik elkedag dezelfde producten kan eten. Dus in de ochtend havermout, dan middag rijst, avond pasta etc etc. En dat dan gewoon bijvoorbeeld twee weken lang. elke dag weer, totdat ik gewoon een nieuw voedingsschema nodig heb.

Ik dacht dat je juist elke dag moest varieren, een ochtend havermout, een ochtend brinta, een ochtend volkorenbrood etc.

Hij geeft aan dit ik elkedag dezelfde producten kan eten. Dus in de ochtend havermout, dan middag rijst, avond pasta etc etc. En dat dan gewoon bijvoorbeeld twee weken lang. elke dag weer, totdat ik gewoon een nieuw voedingsschema nodig heb.

Ik dacht dat je juist elke dag moest varieren, een ochtend havermout, een ochtend brinta, een ochtend volkorenbrood etc.
Nee dat is niet nodig, je varieert door de dag heen toch genoeg? Je MAG best ene dag brinta de andere havermout, maar als je daar geen zin in hebt hoeft het niet

Terug
Naar boven