er wordt hier aangehaald om ongeveer 2-2,5 graal eiwit per Kg lichaamsgewicht binnen te krijgen, voor mij komt dit uit op zon 200-250 gram...
hoe geraak je in godsnaam aan zo een aantal? stel dat ik standaard 70 gram eiwit kan halen uit mijn voeding ( ruwe schatting) zelfs dan nog zou ik 6 proteïne shakes per dag moeten consumeren? uitgaande van ongeveer 22g eiwit per portie.
Overigens, zijn proteïne shakes echt noodzakelijk? ik ben hier ietwat terughouden over ( heb verhalen gehoord over mensen die er net van bijkwamen in vetmassa) en ook is het redelijk prijzig voor een studentenbudget ( ik moet rond zien te komen met zon 50 euries in de week).
en stel dat ik dan toch proteïne shakes zou gaan gebruiken, gebruik ik die voor of na mijn training? ook als ik enkel cardio doe? en wat op rustdagen?
Minstens 1 liter melk, 5 hele eieren, 200g+ vlees, bak kwark + rest voeding en je zit al goed. Simpel.
50 gram vet in de vorm van meervoudig onverzadigd lijkt mij prima en meer dan voldoende. Waarom zou je meer willen?
Nee, nee, nee, nee, nee, nee, en nog is nee.
Als jij denkt dat 50 gram meervoudig onverzadigd vet goed voor je is, heb je echt geen flauw idee waar je over praat.
Goede vetten voor hormoon-, specifiek testosteronproductie zijn verzadigde vetten. Volvette zuivel is een fantastische bron van vet, zitten zo'n 400 verschillende vetzuren in. Verder zijn eieren, vlees, roomboter, kokosolie, extra vierge olijfolie, avocado's en nootjes goede bronnen. En OP, wees aub niet in de veronderstelling, zoals zoveel dbb-leden, dat pindakaas en pinda's goede bronnen van vet zijn.
En wat betreft de hoeveelheid, zorg dat je minstens de 1g per kg lichaamsgewicht passeert. Wat betreft essentiele vetten (ArA en DHA) heb je aan een aantal eieren genoeg, 5+ per dag moet volstaan. Hoef je ook geen visolie supplement te nemen.
Een teveel aan eiwit wordt omgezet in glucose en een teveel aan glucose wordt omgezet in vet.
Eiwit wordt niet in zinvolle hoeveelheden omgezet naar vet.