Fitness Seller

SL 5x5 (vragen)

tijmenk

Dutch Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m81
Massa
74kg
omdat ik nu al ongeveer 5 maanden een split programma volg (niet veel resultaat) heb ik een tip gekregen dat ik een StrongLift programma moest volgen voor een maand of 4 tot 6. en daarna een split volgen.
nu heb ik het een en ander gelezen dat het per workout dag elke oefening ongeveer 2.5 kilo omhoog gaat.
dus dat leek mij wel goed!

ik heb een stronglift 5x5 programma opgezocht en heb er een paar vragen over:

Workout A
Squat 5×5
Bench Press 5×5
Barbell Rows 5X5

Workout B
Squat 5×5
Overhead Press 5×5
Deadlift 1×5

vraag 1 : moet de indeling van de week zo :
Week 1
-Maandag: A
-Woensdag: B
-Vrijdag: A
Week 2
-Maandag B
-Woensdag A
-Vrijdag B

vraag 2: is dit een goede workout schema?

vraag 3: hoeveel maanden raden jullie mij dit schema aan voordat ik met split kan beginnen?

ALVAST BEDANKT!

omdat ik nu al ongeveer 5 maanden een split programma volg (niet veel resultaat) Hier nog even een vraag, heb je wel een goed voedingsschema dat het niet daar aan kan liggen?heb ik een tip gekregen dat ik een StrongLift programma moest volgen voor een maand of 4 tot 6. en daarna een split volgen.
nu heb ik het een en ander gelezen dat het per workout dag elke oefening ongeveer 2.5 kilo omhoog gaat.
dus dat leek mij wel goed!

ik heb een stronglift 5x5 programma opgezocht en heb er een paar vragen over:

Workout A
Squat 5×5
Bench Press 5×5
Barbell Rows 5X5

Workout B
Squat 5×5
Overhead Press 5×5
Deadlift 1×5

vraag 1 : moet de indeling van de week zo :
Week 1
-Maandag: A
-Woensdag: B
-Vrijdag: A
Week 2
-Maandag B
-Woensdag A
-Vrijdag B
JA

vraag 2: is dit een goede workout schema?
JA, om een goede basis op te bouwen

vraag 3: hoeveel maanden raden jullie mij dit schema aan voordat ik met split kan beginnen?
wanneer jij het wilt, je kan ook dit schema na een tijdje uitbreiden met 1 of 2 extra isolatie oefeningen per dag o.i.d

ALVAST BEDANKT!

lees dikgedrukte.

• Topic Starter Topic Starter

voeding kon nog beter maar daar werk ik nu aan. maar ik denk dat het heel goed is dat ik nu even dit programma ga doen voor een betere basis!

hoe bedoel je met dat je het kan opbouwen met af en toe isolatie tussendoor? kan je dat uitleggen?

voeding kon nog beter maar daar werk ik nu aan. maar ik denk dat het heel goed is dat ik nu even dit programma ga doen voor een betere basis!

hoe bedoel je met dat je het kan opbouwen met af en toe isolatie tussendoor? kan je dat uitleggen?

als je na een tijdje meer oefeningen wilt doen, kan je je meer isoleren op 1 bepaalde spiergroep, b.v barbell curls, rope extensions etc.

Ik heb ook even een vraag i.v.m. SL5x5.
Je moet inderdaad per workout de kilo's 2.5Kilo omhoog gooien, maar nou heb ik twee problemen:

- Bij mijn fitness bestaan er wel 1.25KG gewichten, maar deze passen niet op de barbell? Het gaatje is zeg maar te klein.. Dus ik moet wel omhoog met 5KG p/workout..
- Daarbij vind ik het fijn om naar de fitness te gaan als er bijna niemand is, omdat ik mezelf best snel 'erger' aan bepaalde types.. (van die breeje die met 20 matties komen en alles bezet houden). Maar ik heb dus ook geen spotter met bv. de BP.. Is hier een oplossing voor ?

Sorry dat ik je topic kaap, maar vond het doelloos een nieuw topic hiervoor aan te maken.. Alvast bedankt!

Terug
Naar boven