XXL Nutrition

Slaap problemen (nachtdiensten)

Vizar

Novice
Waardering
0
Ik werk in ploegendiensten en elke maand is het weer raak, de nachtdiensten komen eraan de eerste 2 nachtdiensten zijn altijd het ergst daarna gaat het wel, vooral problemen ermee dat ik erg kort slaap.
Werk van 00:00 uur tot 08:00 uur en als ik thuis kom ga ik gelijk me bed in en slaap dan rond 09:00/09:30 uur maar wordt klaar wakker om 13:00/14:00 uur wat erg vervelend is en kan dan niet verder kan slapen, s'avond probeer ik dan weer even te slapen om toch voldoende rust te krijgen maar dat lukt niet waardoor je gefrustreerd in in je bed blijft liggen draaien... dit breekt erg op en merk het ook altijd met me trainingen tijdens de nachten, nu vroeg ik mezelf af of er mensen zijn die zich in dit verhaal herkennen en hier eventueel iets voor gebruiken ? gaba, L-Tryptofaan of noem maar op.

Ik heb dit ook gehad toen ik voltijds werkte tijdens mijn studies. Ik werkte toen ook vaak in nachtdiensten. Ik heb al heel mijn leven slaapproblemen en slaap nu nog steeds maar maximum 4 a 5 uur per nacht.
OIk raad je aan een halve stillnoct te nemen, de eerste ochtend na je eerste nacht. Je lichaam zal dan goed slapen, een ritme vinden en het zou best kunnen dat je dan geen half pilletje nodig hebt de volgende dag.
Een slaappil, dat zal je nogal radicaal lijken maar ik weet uit ervaring dat al die andere troep toch niet werkt.
Probeer eerst eens de tips van andere leden maar als die niks uithalen zou ik dit toch eens proberen.

Gaba werkt niet, komt de bloed hersen barriere niet door. Tryptofaan helpt maar ik wen er nogal snel aan. Melatonine werkt beter en in jou geval time released nemen omdat je problemen hebt met doorslapen. Ik kan goed slapen op 1.5 mg zelfs beter op 1.5 dan op 3mg.

Ik heb veel baat gehad bij Melatonine.

Neem er zelf geen medicatie voor, maar ga wel trainen vlak na mijn nachtdienst. Dat lijkt ook wel te helpen om beter te slapen.

En de ene training zuigt dan anus, terwijl ik de andere dag met mijn energie geen blijf weet...

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal, ik ga eens kijken wat Melatonine voor mij kan doen.

Je gaat ook te snel slapen na je werk. Kom eerst nog even tot rust, kijk 2uurtjes tv of ga een boek lezen ofzo.

Zou zeker Melatonine eens proberen. En dan niet de tabletjes met 0,1mg in de Nederlandse drogisterijen maar de 1 tot 3 mg tabletten (via internet te bestellen).

Je gaat ook te snel slapen na je werk. Kom eerst nog even tot rust, kijk 2uurtjes tv of ga een boek lezen ofzo.

Dit ^. Ik ga ook altijd nog even tv kijken, achter computer zitten whatever.

Daarbij klinkt het misschien heel dom, maar ga je ook nog naar de WC voor het slapen gaan? 9/10 word ik vroeg wakker omdat ik moet pissen en kan dan vaak niet meer in slaap komen :D. Eet ook wat voordat je gaat slapen, ik werd voorheen altijd rond een uur of 2 wakker met een rammelgevoel.

Ik heb ook oordoppen laten aanmeten bij een winkel waar ze ook gehoorapparaten aanmeten. Je krijgt dan watjes met touwtjes en een soort spul in je oren. Ze zijn zacht, dus je voelt ze niet. Ik merk toch dat ik onrustig slaap wanneer ik ze niet in heb.

Verder kan ik je ervaringen niet delen ik werk maar 1 of 2 nachtdiensten (3 max).

Terug
Naar boven