Fitness Seller

Slapen

Ik zat even mee te lezen in dit topic en er werd beweerd dat koolhydraten worden opgeslagen als vet als je het eet vlak voor het slapen gaan.

Deze statement is FALSE. Afvallen, op gewicht blijven of aankomen wordt bepaald door de energiebalans als totaal.

de energie die je voor het slapen inneemt, heb je vrijwel niet nodig.
dit wordt dus voor een deel opgeslagen in het lichaam als vet;)

Laatst bewerkt:
dit staat weer haaks op wat ik eerder las op het forum, dat wanneer je teveel koolhydraten voor het slapen gaan eet, het lichaam dit tijdens de slaap juist omzet in vet, omdat je spieren in rust zijn en erg weinig "voeding" nodig hebben....

Dat met Koolhydraten klopt gewoon.

de energie die je voor het slapen inneemt, heb je vrijwel niet nodig.
dit wordt dus voor een deel opgeslagen in het lichaam als vet;)

Hoe komen jullie toch aan die onzin?
Het gaat om de totale energiebalans, het tijdstip dat je maaltijden nuttigt heeft er NIETS mee te maken.
Karma voor manofsteel, eindelijk eens iemand die het wel snapt :thumbs:

Snelle eiwitten voor het slapen. geen koolhydraten -> bouwt vet op.
Spreekt allemaal wel voor zichzelf :) EDIT: ik lees zonet dat koolhydraten niet worden omgezet in vet:O

misschien kan ik hier wat leren hoor, maar na 22:00 wordt het toch niet aangeraden veel carbs naar binnen te werken?
die heb je tijdens je slaap niet nodig omdat je geen energie verbruikt.
eet je wel laat op de avond dan zet je in je slaap (of het nou veel is of niet) vet aan.

niet waar?

of je nou tijdens de gehele dag wel of niet aan je kcal behoefte komt laat ik nu even in het midden.

Laatst bewerkt:
misschien kan ik hier wat leren hoor, maar na 22:00 wordt het toch niet aangeraden veel carbs naar binnen te werken?
die heb je tijdens je slaap niet nodig omdat je geen energie verbruikt.
eet je wel laat op de avond dan zet je in je slaap (of het nou veel is of niet) vet aan.

niet waar?

of je nou tijdens de gehele dag wel of niet aan je kcal behoefte komt laat ik nu even in het midden.
Dit kun je niet in het midden laten. Dat is nou juist de factor die bepaald of je vet aan gaat zetten. Als om 22:00 je calorievebruik hoger is dan je inname, zul je geen vet aanzetten. Anders natuurlijk wel.
Maar dit staat los van de tijdstippen dat je eet.

Dit kun je niet in het midden laten. Dat is nou juist de factor die bepaald of je vet aan gaat zetten. Als om 22:00 je calorievebruik hoger is dan je inname, zul je geen vet aanzetten. Anders natuurlijk wel.
Maar dit staat los van de tijdstippen dat je eet.

Geen vet aanzetten op de dag.. daar is waar.
Eet je voor het slapen nog een half brood (onnodige calorieen), dan kan je lichaam daar toch niets mee?
Energie waar je lichaam niks mee kan, wordt het toch opgeslagen als reserve.

Geen vet aanzetten op de dag.. daar is waar.
Eet je voor het slapen nog een half brood (onnodige calorieen), dan kan je lichaam daar toch niets mee?
Energie waar je lichaam niks mee kan, wordt het toch opgeslagen als reserve.
Waarom zou je lichaam er niets mee kunnen?

omdat je lichaam in rust stand is? dan gebeurd er vrij weinig kwa metobolisme in het lichaam.

voor het slapen is het nuttigen van carbs gewoon niet aan te raden. je hebt er niks aan

zeg jij eens wat positiefs over het nuttigen van carbs voor het slapen???
loop niet zo af te kraken man.
als je iets echt goed onderbouwt vind ik het prima, maar ik ben (nog) niet overtuigd.:(

over eiwitten en vetten zijn we het wel eens denk ik.
maar die carbs moet je gewoon laten staan!

zeg jij eens wat positiefs over het nuttigen van carbs voor het slapen???
loop niet zo af te kraken man.
als je iets echt goed onderbouwt vind ik het prima, maar ik ben (nog) niet overtuigd.:(

over eiwitten en vetten zijn we het wel eens denk ik.
maar die carbs moet je gewoon laten staan!
Ik heb het je al uitgelegd, het gaat om de totale ENERGIEBALANS.
Ook raar dat je zegt dat koolhydraten wel slecht zouden zijn en vetten niet. Alsof vetten niet in vet zouden kunnen worden opgeslagen.

Snelle eiwitten voor het slapen. geen koolhydraten -> bouwt vet op.
Spreekt allemaal wel voor zichzelf :) EDIT: ik lees zonet dat koolhydraten niet worden omgezet in vet:O

Snelle eiwitten? Ja logisch hoor..
omdat je lichaam in rust stand is? dan gebeurd er vrij weinig kwa metobolisme in het lichaam.

voor het slapen is het nuttigen van carbs gewoon niet aan te raden. je hebt er niks aan

Als je maft gebruik je ook gewoon energie + je herstelt dan waar ook energie voor nodig is.

Terug
Naar boven