AndroidHealthClinic

slechte adem

Bezoekers in dit topic

Het ijzer klaagt niet over een stinkende mond.

Hardcore 4 life.
 
Halita en Gingidex ken ik niet, maar als ze je tanden zwart maken :eek: zou ik er inderdaad bij uit de buurt blijven. Spoelen met zuurstofwater kan wel helpen omdat de slechte ademgeur, als ze afkomstig is van bacterien, door anaerobe bacterien geproduceerd word. Bij sommige indicaties kan ook spoelen met hextril of iets dergelijk verbetering bieden.

Waarom de dokter? Bij een slechte ademgeur is de tandarts de aangewezen persoon om je bij te staan. Tenzij uiteraard in die 3% van de gevallen waarbij je naar amoniak meurt omdat je nieren aan het falen zijn of iets dergelijks. Maar dan zijn er ook andere symptomen en een enigzins aandachtige tandarts zal je dan ook doorverwijzen naar de dokter als dat nodig mocht zijn.

Nooit van gehoord, iets homeopatisch? Als het werkt tegen halitose is dat mooi natuurlijk :D
Maar tegen tandpijn en tandvleesontsteking? Voor dat echt over gaat moet de onderliggende oorzaakeggenomen worden dus

Xerostomie valt trouwens ook medicamenteus te behandelen. anderzijds is het een bijwerking van veel medicijnen en minder legale substanties die gebruikt worden om te ontspannen, dan wel om sportprestaties te verbeteren :cool:

Al met al een zeer goede post van je, Karma daarvoor. Mocht je zelf nog vragen hebben PM je me maar, ik studeer voor tandist hè ;)

bedankt voor je reactie, karma voor jou.
 
Kauwgom is zeer gezond na een maaltijd. Bevordert de speekselsecretie en verwijdert de restanten van voedsel.

Verder komt xerostomie vooral voor bij patiënten met radiotherapie, zwangere vrouwen en in de pediatrie en geriatrie. 1/10 jongeren lijkt me teveel.
 
Even een andere invalshoek:
Hoe vertel je iemand dat hij uit z'n bek stinkt?
Er zitten 2 mannen bij mij op salsa-les die enorm uit hun muil meuren. Het ruikt echt alsof er een paar dagen geleden wat ongedierte tussen hun tanden is doodgegaan. Op een meter afstand ruik je het nog, laat staan in de danshouding. Ik probeer met man en macht te vermijden dat ik met ze moet dansen, maar dat valt niet altijd te voorkomen.
Sinds kort staan er gratis pepermuntjes op de bar (hallelujah!), maar degenen die het echt nodig hebben, laten ze juist liggen ??? Ik ben echt niet verlegen (ik ben eerder iets te direct), dus ik durft het best te zeggen, maar eentje is zo overduidelijk onzeker en ik wil zijn zelfvertrouwen niet en nog hardere deuk geven. Overigens, deze jongen is dik, hij ruikt uit z'n mond en heeft een BO waar je U tegen zegt.
Die andere boeit het niet wat anderen van hem denken, dus bij hem heb ik juist weer een andere tactiek nodig.
Ik wil het ze uiteindelijk wel zeggen, maar aan de ene kant denk ik: waarschijnlijk weten ze het al, maar kunnen er echt niets aan doen. Aan de andere kant weten ze het misschien niet, omdat niemand het ze tot nu toe heeft durven te vertellen. Indien het laatste het geval is, vind ik ergens wel dat ze het moeten weten, want iedereen waarmee ze in aanraking komen moét er wel last van hebben.
Iemand ideëen?

Voor jezelf afwegen; vind ik hun gevoelens belangrijker dan, dat ik moet dealen met hun stank? Ik denk, dat je het erger vind, dat je met hun slechte hygiëne moet omgaan, dus gewoon zeggen waar het op staat. Zeker als je er elke week mee te maken hebt en het blijft terug komen.
Je bent iig duidelijk en hebt een goed excuus om ze te mijden, als ze met jou willen/moeten dansen.;)
 
Mocht je zelf nog vragen hebben PM je me maar, ik studeer voor tandist;)

:roflol::roflol::roflol:

OT:

Goede post. Zoals al aangegeven, werkt een tongschraper heel goed en in combinatie met een mondwater, kun je je mond redelijk reukvrij krijgen. Verder is het natuurlijk afhankelijk van wat je eet.
 
Kauwgom is zeer gezond na een maaltijd. Bevordert de speekselsecretie en verwijdert de restanten van voedsel.

Verder komt xerostomie vooral voor bij patiënten met radiotherapie, zwangere vrouwen en in de pediatrie en geriatrie. 1/10 jongeren lijkt me teveel.

je hebt gelijk over kauwgom, dat is inderdaad heel gezond! xerostomie komt vaker voor dan je denkt, ik klaag er nogal vaak over op school, en ik kreeg best veel reacties van "ow, ik heb daar ook last van, weet jij niets dat helpt?"
 
Ik meur gruwelijk uit mijn smoelwerk als ik honger heb.

Ik ruik het ook vaak bij turken op mijn werk wanneer ze aan het vasten zijn.
 
Ik meur gruwelijk uit mijn smoelwerk als ik honger heb.

Ik ruik het ook vaak bij turken op mijn werk wanneer ze aan het vasten zijn.

dat heet de ramadan:D en niet alleen turken doen het, er zijn wel meer mensen stom genoeg om het te doen :s

en door 's morgens te ontbijten voorkom je dit meestal. als je neit ontbijt zal je zeker uit je mond ruiken
 
en door 's morgens te ontbijten voorkom je dit meestal. als je neit ontbijt zal je zeker uit je mond ruiken

ah daarom valt me eekhoorn s`morgens altijd van zijn kokosnoot als k tegen hem begin te praten....
 
Ik neem als ik op stap ga altijd kaugom, anti-flue of zo mee. Zelfs met mijn drank :eek:
Ik vind dat zo belangrijk dat je op stap of in social life enigzns fris ruikt vooral uit je mond.

Maar dat zonnebloem verhaaltje:

Hoe lang doe je dat (dagen, elke dag,week,maand)
en wanneer zou je er dan van af zijn?
Wat voro zonnebloem olie enz... daar zou ik wel eens wat meer over willen weten.
verder eet ik op het moment veel kaas,kruiden, knoflook :D

En ik poets mijn tanden 1-2 x per dag!
belangrijke note: Tandvlees ook goed poetsen met tandpasta!
En voor je poetsbeurt koud water gorgellen en uitspuwen, ook daarna natuurlijk.
 
Ik neem als ik op stap ga altijd kaugom, anti-flue of zo mee. Zelfs met mijn drank :eek:
Ik vind dat zo belangrijk dat je op stap of in social life enigzns fris ruikt vooral uit je mond.

Maar dat zonnebloem verhaaltje:

Hoe lang doe je dat (dagen, elke dag,week,maand)
en wanneer zou je er dan van af zijn?
Wat voro zonnebloem olie enz... daar zou ik wel eens wat meer over willen weten.
verder eet ik op het moment veel kaas,kruiden, knoflook :D

En ik poets mijn tanden 1-2 x per dag!
belangrijke note: Tandvlees ook goed poetsen met tandpasta!
En voor je poetsbeurt koud water gorgellen en uitspuwen, ook daarna natuurlijk.

je neemt best sezamolie of zonnebloem olie op biologische basis van eerste persing. andere mag ook, maar werkt minder goed. ik heb al eerder de werkingen ervan gepost, of die allemaal waar zijn weet ik niet, maar volgens de uitvinder wel. ik heb er wel al veel "wonderverhalen" over gehoord, vooral uit engeland (zoek maar even op google) het begint al te werken na een paar dagen, hoor. het neemt wel wat tijd in besla g (15-20min) maar ik doe het gewoon tijdens het omkleden, en 's morgens spongebob kijken:D
 
Oke, maar zou je dan dit meerdere keren per dag moeten doen? En dan elke dag?

ps: ik ben het nou een beetje aan het testen met zonnebloem olie (Albert H) met 20% olijfolie (?)

Ik kan niet echt zeggen dat ik er zo tevreden over ben (maar pas 2 x geprobeerd gedurende: 10 min.)

Merk werk dat daarna de algeme smaak in je mond wat neutraler is. Verder niets. Misschien verkeerde olie?

Moet er nog iets bij gemengd worden? Hoeveel neem je?
 
thx kerel! ik weet zelf eigenlijk niet of ik er last van heb, heb toch nog nooit iemand horen klagen, maar mss durven ze idd niet ofzo:p

zeker karma voor jouw
 
was niet helemaal wakker, stond al met azijn in me bek :D
 
ik neem meestal kauwgum, gorgelen helpt weinig...........vaak genoeg tanden poetsen wel!
:thumbs:
 
nog een kleine tip: op peterselie kauwen na het eten van look en kruiden vermindert de smaak
 
wat dacht je gewoon van 2,3 je tanden poetsen, inplaats van elke ochtend 20min te spoelen met olie:hamer:
 
@cedriske: nuttige post

maar 1 ding moet je zeker niet doen!! en dat is spoelen met zonnebloemolie.

een tandarts vertelde mij dat dat juist heel erg slecht is, want het tast je tandglazuur aan en op den duur ben je uiteindelijk gewoonweg je tanden kwijt.

mensen in India gebruikten dagelijks zonnebloemolie om hun tanden oa te witten. het gevolg; na verloop van tijd hadden ze bijna geen tanden meer.
 
Tanden goed poetsen lijkt me een uitstekend plan.
 
Back
Naar boven