AndroidHealthClinic

Slijmbeursonsteking heup, cardio nog wel mogelijk?

mich2

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
59kg
Zijn er nog vormen van cardio wat ik wel kan doen in een herstelperiode van slijmbeursontsteking in rechter heup? Ik liep veel hard, intervaltrainingen. Ik had last van steekaanvallen maar dacht dat dat erbij hoorde, nu resulteert het doorlopen in een ontsteking in mn heup. Wel wil ik nog graag cardio doen, welke oefeningen/apparaten zijn wel mogelijk zonder dat ik mijn heup teveel belast? Of totale rust nemen totdat het over is?

Je zou een armbike kunnen doen,... maar zoals dat al aangeeft zou ik de heup dus compleet ontzien.
In beweging houden is imo goed, maar dat doe je heel de dag al bij het lopen. Extra inspanning, cq hoge inspanning zou ik voorlopig even ontwijken.
Ikzelf heb het in de schouder gehad, en wat ik ervaren heb is dat het heeeel snel weer terug komt wanneer je té snel weer belast.

Ik begrijp niet zo goed waarom je daar uberhaupt over nadenkt als het al zover als een slijmbeursontsteking is gekomen.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dan, zal rustig aan doen de komende tijd en mn heup zoveel mogelijk ontzien.
@sjors, ik heb heel hard getraind voor m'n conditie op dit punt en van 4/5 x in de week naar 0 training is lastig, zeker als het nog eens 6 weken kan gaan duren voor het over is, vandaar dat ik nog wel iets wil doen.

Terug
Naar boven