XXL Nutrition

SMTL - Truckpull Challenge 2010

1. Raymond Merckx
2. Alex Moonen
3. Frans Heuts
4. Ruben Scheepers
5. Maurice Hellebrand
6. Max?
daarna weet ik het niet meer..

Was bloedheet in 31 graden, maar wel leuk om te doen.

respect voor jullie dat jullie dat gedaan hebben in dit hete weer.
was voor mij te warm zelfs om te komen kijken...

• Topic Starter Topic Starter
Raymon Merckx wint de Strongest Man Truckpull Challenge 2010<O:p</O:p
Zondag 27 juni vond de eerste editieplaats van de SMTL Truckpull Challenge. Alweer de 2e wedstrijd die deze jonge stichting sinds haar oprichting (februari 2010) succesvol organiseert. Dit keer werd de wedstrijd in samenwerking met de TRAL meeting op het MEGA-land terrein in Landgraaf mogelijk gemaakt. Met een temperatuur van rond de 30 graden en speaker Jarno Hams in de gelederen hoefden we ons in ieder geval geen zorgen te maken dat het geen geslaagde dag zou worden. Met 13 krachtige atleten aan de start hebben we er een spektakel van gemaakt.

De eerste run was een truckpull 13ton over 20 meter. Maurice Hellebrand, een oude gediende in de sport, had als eerste geloot maar zette desondanks meteen een scherpe tijd neer 33, 22 sec. Nette prestatie, zeker gezien dat het parcours een venijnig oplopend laatste stukje had. Alleen Frans Heuts 32,47, Raymon Merkcx 28,47, Eric Hams 27,65 en Alex Moonen 26,81 wisten sneller te trekken. Helaas was de truck voor sommige jongens nog net iets te zwaar, zij wisten de eindstreep niet te halen.

Na de eerste run was het wel duidelijk wie er voor het eremetaal zou gaan. Helaas viel Eric uit. Hij voelde een spiertje in zijn arm en met het oog op het NK over enkele weken, sloeg hij wijselijk het hand over hand trekken over. De lichtere wagen werd gesponsord door Flex-in, zij zorgden ook voor verkoeling, zitplaatsen en drank. Deze vrachtwagen woog “maar” 7 ton. Zo hebben de lichtere jongens tegen de mastodonten van 150-160kg toch een kans. En dat bleek ook. De tijden kwamen veel dichter bij elkaar te liggen, en de strijd was spannend tot het eind.

Maurice Hellebrand mocht de spits weer afbijten. Ook dit keer mocht hij niet klagen over zijn tijd. In 32, 31 sec. had hij de vrachtwagen over de streep. Raymon Merckx deed wat van hem verwacht werd. Een zeer scherpe tijd van 27sec. werd alleen nog maar overtroffen door Mr. Biceps, Ruben Scheepers, die met een tijd van 26,31 absoluut de snelste op dit onderdeel was. Frans Heuts scoorde ook weer constant en maakt hiermee een goede kans op het podium. Niet slecht voor ons 44 jarig trainingsbeest die nog niet zo lang geleden met deze tak van sport besmet is geraakt. Tot slot waren alle ogen gericht op organisator en deelnemer Alexander Moonen. Hij had tenminste de winnende tijd gezet op het eerste onderdeel. De tijd van 30.08 was goed voor een vijfde plaats deze run, enigszins teleurstellend want de totale zege leek hiermee verspeelt.

Na een korte berekening was de uitslag bekend. Raymon Merckx werd verdiend kampioen en had 5 verlies punten. Alex Moonen werd 2e met 6 verliespunten, op de voet gevolgd door Frans Heuts met 7 verliespunten.
Eigenlijk was er niemand die zich deze dag een verliezer voelde. De sfeer was uitstekend en de zware jongens hadden duidelijk een voordeel over de lichtere jongens. Zij kwamen voornamelijk naar deze wedstrijd met het doel om ervaring op te doen en de sport te promoten.

Deelnemers, TRAL organisator, FLEX-in en Jarno Hams bedankt namens de stichting Strongest Man Team Limburg!

NAAM<O:p</O:p

TIJD RUN1<O:p</O:p

PT. RUN 1<O:p</O:p

TIJD RUN2<O:p</O:p

PT. RUN2<O:p</O:p

TOT. TIJD<O:p</O:p

TOT. PT.<O:p</O:p

KLASSERING<O:p</O:p

1.Maurice Hellebrand<O:p</O:p

33.22<O:p</O:p

5<O:p</O:p

32.31<O:p</O:p

7<O:p</O:p

65.53<O:p</O:p

12<O:p</O:p

2. Eric Hams<O:p</O:p

27.65<O:p</O:p

2<O:p</O:p

-<O:p</O:p

13<O:p</O:p

15<O:p</O:p

6<O:p</O:p

3.Dominique Moonen<O:p</O:p

Afstand<O:p</O:p
11-12<O:p</O:p

11 ½<O:p</O:p
32.63<O:p</O:p

8<O:p</O:p

19 ½<O:p</O:p
11<O:p</O:p

4. Lambert Oosting<O:p</O:p

56.06<O:p</O:p

9<O:p</O:p

40.06<O:p</O:p

116.12<O:p</O:p

21<O:p</O:p

5. Raymon Merckx<O:p</O:p

28.47<O:p</O:p

3<O:p</O:p

27.00<O:p</O:p

55.47<O:p</O:p

1<O:p</O:p

6.Ruben Scheepers<O:p</O:p

42.31<O:p</O:p

26.31<O:p</O:p

68.62<O:p</O:p

4<O:p</O:p

7. Fausto Tauro

Afstand 13<O:p</O:p

32.28<O:p</O:p

19<O:p</O:p

10<O:p</O:p

8. René Hamers<O:p</O:p

33.31<O:p</O:p

35.00<O:p</O:p

68.31<O:p</O:p

16<O:p</O:p

9. Frans Heuts<O:p</O:p

32.47<O:p</O:p

27.31<O:p</O:p

59.78<O:p</O:p

10. Enzo Tauro<O:p</O:p

39.85<O:p</O:p

33.84<O:p</O:p

73.69<O:p</O:p

16<O:p</O:p

11. Alex Moonen<O:p</O:p

26.81<O:p

30.08<O:p</O:p

56.89<O:p</O:p

12. Boy Oosting<O:p</O:p

Afstand 11-12<O:p</O:p

11 ½ <O:p</O:p

39.47<O:p</O:p

11<O:p</O:p

22 ½ <O:p</O:p

13. Max Bleezer<O:p</O:p

Afstand 10<O:p</O:p

29.56<O:p</O:p

14<O:p</O:p

DSCF4685.jpg

zo te lezen een mooie dag geweest...
leuke naam voor ruben "mr biceps"

Ook heel toepasselijk, aangezien ik daadwerkelijk een mr. titel heb als afgestudeerd jurist.. :D ;)

Was erg leuk Alex... En zeker complimenten als je dit krijgt georganiseerd in +- 2 weken !
Volgend jaar weer hopelijk :D

Het was een leuke wedstrijd, de sfeer was gezellig en we werden in de "watten gelegd"...er was rijkelijk voor een natje en een droogje gezorgd.

Truckpull...het in beweging brengen van zo'n gevaarte spreekt altijd weer tot de verbeelding van velen...daar komt zelfs zo'n lazy bear als ik de stoel voor uit ;)

Om hoog te eindigen is een mix van lichaamsgewicht, kracht, snelheid en techniek een must, zoals dat met zoveel strongman onderdelen is, hetgeen ook tevens de charme van de strongmansport is! :)

Jazeker Jan, denk dat Alex genoeg foto's heeft. Je zal van hem wel een seintje krijgen.

Zijn er foto's?????

Heeft er niemand iets gefilmd?

Lex, nog iets gehoord van de fotograaf??

Yes, en heb een cd-tje gekregen! Helaas op 95% van de foto's het goddelijke lichaam van Jarno:D
En de rest zijn foto's van trucks, barbecue en de groepsfoto. Dus helaas geen nieuwe bicep-foto van je á la ahhnuld;)
Wanneer kom je weer trainen?

Kus

:eek: Damnit!!!! :mad:

En had nog zo gehoopt op een nieuwe Biceps-shot!

Haha, ik kom binnenkort weer langs. Ik ga morgen stones trainen bij Jules thuis. Ik had donderdag sowieso niet gekund, want ik heb weer een 'verplicht' etentje met het werk.
Denk dat ik volgende week weer van de partij ben!

Kus

Terug
Naar boven