Fitness Seller

s'ochtens harlopen zonder te eten

en hoe zit dat dan als je het na de kt doet
soms heb ik als ik kt doe en daarna ff half uurtje cardio begint mijn buik alweer tegen me te praten

Je bedoelt van honger of van eten van eerdere maaltijden? Als je op onderhoud eet ongeveer en je doet cardio na KT zal je lichaam ook vrij snel overgaan op vetverbranding. Door KT verbruik je de meeste energie van je maaltijd daarvoor.

• Topic Starter Topic Starter
Je bedoelt van honger of van eten van eerdere maaltijden? Als je op onderhoud eet ongeveer en je doet cardio na KT zal je lichaam ook vrij snel overgaan op vetverbranding. Door KT verbruik je de meeste energie van je maaltijd daarvoor.

van honger, dat mijn maag gewoon leeg is

en hoe zit dat met na het trainen dan,
veel zeggen gewoon een whey shake nemen en er nog wat bij
ik neem normaal gewoon een maaltijd dan

Lekker al dat Lactaat, als je dan na kt lekker cardio doet dan gaan je spieren pas weg. Je wilt toch vet weg of wat,

dus jij denkt dat je spier verliest door een normale cardio sessie na je kt, if so: BS.

---------- Toegevoegd om 22:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:41 ----------

maar hoe komt het dan dat. bijna iedereen die in de cut zit cardio doet na hun KT?

omdat t gewoon goed is.

Zoveel uiteenlopende meningen.
Probeer het en ervaar het zelf.
voor mij werkt het als een tiet!

Laatst bewerkt:
Bij mij op de gym zeggen ze dat als je dit wilt doen, je voor de training een lichte eiwitmaaltijd moet nemen. 45 minuten voor je begint. Hierdoor zul je niet of weinig spiermassa kwijtraken. Weet echter niet of dit waar is. Zelf heb ik dit nooit gedaan omdat ik van me eigen weet dat het stom is, ik het niet lang zal volhouden en het saai is.

dus jij denkt dat je spier verliest door een normale cardio sessie na je kt, if so: BS.

---------- Toegevoegd om 22:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:41 ----------

omdat t gewoon goed is.

Het werkt iedergeval niet bevorderend, als jij net een zwaar getraind hebt en volgens mij was het zo dat die lactaat zich heeft opgehoopt en als je dan gaat cardioen dan gaat je verbrandingsstelsel over op spierglycogeen. Het precieze verhaal weet ik niet maar mij zou je iedergeval nooit cardio na een zware trainingssessie zien doen.

Los van het biologische deel van het verhaal: Ik zou het zelf al niet doen omdat het hardlopen op een nuchtere maag bij mij ronduit bagger gaat. Mijn lijf protesteert hevig. Het is dan ook niet vol te houden. Sport moet natuurlijk in eerste instantie leuk zijn, nietwaar?

Het werkt iedergeval niet bevorderend, als jij net een zwaar getraind hebt en volgens mij was het zo dat die lactaat zich heeft opgehoopt en als je dan gaat cardioen dan gaat je verbrandingsstelsel over op spierglycogeen. Het precieze verhaal weet ik niet maar mij zou je iedergeval nooit cardio na een zware trainingssessie zien doen.

niet bevorderend? voor sommige mensen is cardio in de ochtend geen optie omdat ze het niet trekken en sommige zelfs daar spierverlies ervaren. en andere mensen hebben niet de tijd de cardio al te veel van krachttraining te scheiden ivm werk etc etc etc en als je dan een plekje voor je cardio zoekt ga je het niet voor je kt doen toch;)

maar over wat voor cardio heb je t dan? als je sessies van een uur bedoeld ok, dat vind ik ook overdone na een training.

wat ik altijd doe is gewoon intervallen voor 15-20 min of max 25-30 min gewoon intensief cardio en doe dit altijd na de training en ben nog nooit op spierverlies uitgekomen of in iedere geval niet merkbaar zelfde laken een pak met krachtverlies en ik bulk meestal richting de 20% bf en cut naar de 9-10%.

spierverlies van cardio is een enorm overdreven bull verhaal, als je gewoon goed eet en rust en bewust je training maakt is er helemaal geen vrees voor spierverlies of je moet echt diep in de single digits willen cutten met een grote hoeveelheid droge massa.

cardio is altijd bevorderend zolang je het maar doet op een moment dat in je schema past wanneer dat ook is en gewoon goed met training en dieet bezig bent, al dat gehannes over spierverlies hoeft 90%+ zich geen zorgen over te maken in dat geval.

goed dat er altijd iets beter of slechter is, ala dat hou je altijd maar waar trek je de grens.

Laatst bewerkt:
neem je bcaa voor je gaat !!lopen!! 30 tot 45min daarna eiwitjes klaar

juist terug van 40 min nuchtertraining. alléé weeral ne kilo spieren kwijt sé:D

cardio doen wanneer glycogeenreserves laag zijn dus ja na KT of nuchtertraining. niet te intensief 60 à 70% van mHF.(voor mij tss 112 en 130/min, dus lopen is voor mij uitgesloten want hartslag gaat bij mij snel boven de 140)
en ja, dit heb ik laten testen in (sportkliniek)notheboom, rekening houdend met rustpols, lactaattesten, maximale zuurstofopname(vo2max), maximale HF etc,...

en spierverlies? kijk maar in het topic "wielrennen" naar het filmpje van armstrong, die mens traint zeer regelmatig nuchter(zoals alle wielrenners) en heeft toch een beter gespierd lichaam dan 80% van de DBB'ers

juist terug van 40 min nuchtertraining. alléé weeral ne kilo spieren kwijt sé:D

cardio doen wanneer glycogeenreserves laag zijn dus ja na KT of nuchtertraining. niet te intensief 60 à 70% van mHF.(voor mij tss 112 en 130/min, dus lopen is voor mij uitgesloten want hartslag gaat bij mij snel boven de 140)
en ja, dit heb ik laten testen in (sportkliniek)notheboom, rekening houdend met rustpols, lactaattesten, maximale zuurstofopname(vo2max), maximale HF etc,...

en spierverlies? kijk maar in het topic "wielrennen" naar het filmpje van armstrong, die mens traint zeer regelmatig nuchter(zoals alle wielrenners) en heeft toch een beter gespierd lichaam dan 80% van de DBB'ers

Ik denk dat dat alleen maar zo lijkt omdat hij zo gortdroog is.
Lance heeft echt geen spiermassa die hij niet nodig heeft. Je zou eens foto's uit zijn triathlontijd moeten zien, toen was hij een heel stuk gespierder, maar zijn kanker heeft tot spierverlies geleidt wat zijn prestaties ten goede is gekomen (iedere kilo die je een berg op moet zeulen is er een te veel).

Wat is je rustpols trouwens ?

nu 52 vroeger toen ik nog veel met de koersfiets reed 45
ja voor hij kanker had was hij idd geblokter. maar ik wil maar zeggen dat spierverlies zwaar overdreven wordt.

Laatst bewerkt:
nu 52 vroeger toen ik nog veel met de koersfiets reed 45
ja voor hij kanker had was hij idd geblokter. maar ik wil maar zeggen dat spierverlies zwaar overdreven wordt.

++ tenzij je belachelijk veel cardio doet en weinig eet en rust en laag in de single digits wilt is spierverlies voor jan modaal geen probleem.

Terug
Naar boven