MuscleMeat

SP en VVD eisen uitleg over banenverlies politie

Stelletje landsverraders die niks beter te doen hebben dan brave burgers op de bon zetten voor te hard rijden.

Brave burgers die te hard rijden :rolleyes:

Zo braaf zijn ze dan niet he, als je te hard rijd moet je de boete accepteren en alleen jezelf de schuld geven!

Alleen vraag ik me af wie er geen boetes kan schrijven, auto's kan flitsen, pv's kan typen, rondrijden in een auto. Dat leer je op een week.

ik irriteer me aan het feit dat je alleen maar rechtdoor kijkt, kijk ook eens om je heen en zie dat een agent veeel meer doet dan wat jij denkt :rolleyes:

Dit zijn typisch reacties van mensen die regelmatig een bekeuring krijgen en alleen maar onzinnigheid kunnen uiten over de politie, terwijl je niet zomaar een bekeuring krijgt maar dat toch echt bij jezelf te verwijten valt.

Een agent moet naast zijn havo/mbo diploma nog eens een 4-jarige opleiding doen. En pv's schrijven is niet zo makkelijk als je denkt. Dit moet op juridisch niveau worden geschreven anders beland het zo de prullenbak in.

mensen vergeten vaak dat de politie niet alleen een bekeurende kant heeft maar ook een helpende kant.

Ik heb vroeger aardig wat aan de scanner gehangen en naar de politie in Amsterdam geluisterd. Je wilt niet weten wat je allemaal hoort. Schietpartijen, vechtpartijen, ruzie's, overlast, zelfdodingen, verkeersongevallen, diefstallen, overvallen, etc etc. En het geweld neemt steeds meer toe richting de politie. Er is totaal geen respect meer.

Ik wil wel eens weten wie jij belt als er bij je wordt ingebroken of als je in elkaar wordt geslagen :p

En wat is er mis met flitsen? Als iedereen zich aan de regels houdt is er niks aan de hand. Ben je zo eigenwijs om te hard te rijden, moet je de boete accepteren.

Wil je toch harder rijden want je vind het allemaal maar onzin en ineens knal je met 100 tegen een boom omdat je zonodig mobiel moet bellen en even niet oplet. Je bent morsdood of in kritieke toestand. Hoogstwaarschijnlijk zal de politie er als eerste zijn en ik weet niet of jij ooit iemand hebt gezien die morsdood tegen het stuur aan ligt maar dat is geen pretje. Dus je vergeet het mentale gedeelte wat je als agent meemaakt. Ook zal de agent alles op alles moeten zetten om je het leven te redden. (ze krijgen immers BHV en volledige EHBO-hulpverlenings opleidingen).
Hetzelfde als reanimeren, zit standaard in het takenpakket, doen fabrieksarbeiders dat ook? Je zal maar een kind moeten reanimeren en die het niet zal halen. Blijft je je hele leven bij. Je bent als eerste bij een binnenbrand en er zitten nog mensen in, wat doe je, je gaat de mensen redden met risico voor eigen leven, want elke seconde telt.
De risico's en de uiteenlopende taken die de politie moet verrichten is erg groot. Je komt vaak in stressvolle situaties die volledig uit de hand kunnen lopen. Je moet dan erg goed kunnen communiceren en goed in teamverband kunnen werken om de situatie op te lossen.

Voor een baan bij de politie moet je een iq van 150+ hebben.

Brave burgers die te hard rijden :rolleyes:

Zo braaf zijn ze dan niet he, als je te hard rijd moet je de boete accepteren en alleen jezelf de schuld geven!

Of je leest de thread even volledig door, sarcasme is volgens mij niet aan jouw besteed.

hmm je krijgt een selectiegesprek, gesprek met psycholoog, een rollenspel, taalkundige test , een sportkeuring, een medische keuring en een beoordelingsgesprek.

Hoe ben je afgewezen dan? Heb je een iq test moeten afleggen?

hmm je krijgt een selectiegesprek, gesprek met psycholoog, een rollenspel, taalkundige test , een sportkeuring, een medische keuring en een beoordelingsgesprek.

Hoe ben je afgewezen dan? Heb je een iq test moeten afleggen?

True. De rest was ik al doorheen.

de psycholoog had waarschijnlijk 148 en was afgezeken door Bass zijn IQ
;)

Kandidaat-politieman afgewezen wegens te slim

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Een man mag niet toetreden tot het politiekorps van zijn woonplaats in Connecticut omdat hij te hoog scoorde in de intelligentietest. Dat meldt het persagentschap Ananova.

Robert Jordan, een 49-jarige universitair, legde in 1996 een examen af bij het politiekorps van New London. Hij haalde 33 punten, wat overeenstemt met een IQ van 125.

Te snel uitgekeken
De examencommissie interviewde evenwel in een volgende proef enkel de kandidaten die tussen de 20 en 27 punten scoorden. Hun theorie was dat slimmere kandidaten wel eens snel uitgekeken zouden zijn op de job van politieman. Bijgevolg zouden zij er na de dure opleiding binnen de kortste keren de brui van geven.

Naar de rechter
Jordan was het hier niet mee eens en stapte naar een federale rechtbank. Die stelde hem evenwel in het ongelijk. Het beroepshof handhaafde de uitspraak. Er kon volgens beide hoven geen sprake zijn van discriminatie omdat Robert Jordan dezelfde test had afgelegd dan alle andere kandidaten.

Robert Jordan blijft er echter bij dat hij werd gediscrimineerd. "Je kan er niet aan doen dat je intelligent bent, net zomin dat je het kan helpen dat je groene ogen hebt of grote voeten", zegt de man.

Cipier, dan maar
Jordan zal geen gerechtelijke stappen meer ondernemen. Hij werkt intussen als cipier.

Nog dit: de gemiddelde score voor politieagenten in de intelligentietest is 21 à 22. Dit komt overeen met een IQ van 104 of net boven het gemiddelde. (eb)

:D:D:D

is alleen in de VS mogelijk.....niet waar????:rolleyes:

Terug
Naar boven