AndroidHealthClinic

spiermassa aankomen

chemicals

Cool Novice
Waardering
0
Is er een gemiddelde vetpercentage of maatstaf dat je moet aanhouden om maximum aan spiermassa bij te komen. Of geld de regel hoe meer vetpercentage hoe meer spiermassa?

Vetten leveren geen bijdrage bij de opbouw van spieren. Eigenlijk moet je vetten zien als energiebron en als noodzakelijk. Net als vitamines heb je vetten nodig. Dus vet maakt eigenlijk niet zo veel uit. Maar wat wil je precies bereiken? Als jij gespierder wilt worden zonder vetter te worden zul je toch moeten oppassen wat je eet. Vettere producten bevatten meer kcal dan magere producten.

Als het vetpercentage jou niet zo veel uit maakt kun je gaan bulken. Bulken is een soort manier van doen waarbij je erg vet eet en erg veel koolhydraten neemt. Dit om meer energie te hebben tijdens het trainen en om sneller sterk te worden.

Succes! :thumbs:

Hey Bzar, en kan je dan eens enkele voorbeelden geven van typische bulkgerechten? TOch geen hamburgers ofzo hé want dat is pas ongezond...

Neen eet stevig veel goeie en natuurlijke suiker en vetten en goed vlees als een biefstuk en kippewit.

veel khool-draden
zo ver ik weet en veel rijst en kip !
vis ook

• Topic Starter Topic Starter
ok vet is nodig ja,Maar hetgeen eraan komt moet er ook weer af(vet).Dus zo laag mogelijk vetpercentage houden denk ik dan.

Is er een gemiddelde vetpercentage of maatstaf dat je moet aanhouden om maximum aan spiermassa bij te komen. Of geld de regel hoe meer vetpercentage hoe meer spiermassa?

Nee...
te laag vet% ****t je hormonale systeem en is niet bevorderlijk.
te hoog vet% zorgt dat je makkelijker vet opslaat dan spier aanzet.
Ergens daar tussen in dus.

Beetje afhankelijk van je bedoelingen. Als je het podium op wilt zou ik niet boven de 10% komen, als je gewoon groot wilt worden kun je eventueel tot 15% gaan. Hoger zou ik niet gaan, anders duurt het te lang voordat je er weer strandwaardig uit ziet.

hebben jullie allemaal een vetmeter liggen? Zoja welke is dan aan te raden?en waar heb je hem gekocht?

Tussen 12 en 15% groei je het hardst is mijn ervaring. 10% vind ik aan de lage kant als je doel is om groot en sterk te worden.

Boven de 12, max 13 kan ik toch beter niet gaan dan komt er teveel vet bij en duurt het lang om weer naar een acceptabel percentage te gaan. Van ondergrens, ja moet je een beetje zien als je aan het cutten bent en het gaat er niet of bijna niet meer af of je verliest te veel spier, is het tijd om weer te eten. Maar hoe lager je gaat hoe meer je kan vreten tegen dat je weer vet wordt en je komt zeker zo goed bij. Ben nu aan het cutten en hoop naar de 9 te gaan, kan ik weer knallen :D

Zal wel een beetje persoonsgebonden zijn, maar denk zo 8 a 12%

hebben jullie allemaal een vetmeter liggen? Zoja welke is dan aan te raden?en waar heb je hem gekocht?

Ik doe het met een formuletje gebaseerd op buikomvang.. tís maar een benadering, maar hij is goed genoeg voor mij. Het gaat me niet zozeer om het getal, maar om hoe ik er uit zie en de buikomvang is in ieder geval een absolute maat.

ik heb gisteren in de fitness met zo'n digitale meter gemeten.Waardat je leeftijd en gewicht,lengte en geslacht ingeeft. Zijn die percentages wel betrouwbaar?
Het meet 14,8%

ik heb gisteren in de fitness met zo'n digitale meter gemeten.Waardat je leeftijd en gewicht,lengte en geslacht ingeeft. Zijn die percentages wel betrouwbaar?
Het meet 14,8%

Die dingen zuigen. Ik heb mijzelf in mijn laatste week van een wedstrijdvoorbereiding eens gemeten met zo'n ding. Ik kwam toen uit op 16% lichaamsvet.:p

Het meet 14,8%

Absoluut niet. Alles hangt af van vocht in lichaam, klamme handen/voeten enz... is onbetrouwbaarste methode imo. Huidplooimeter rules.

Terug
Naar boven