Fitness Seller

Spierpijn en doortrainen

Adio

Cool Novice
Waardering
6
Beste mensen,

Eerder heb ik al een jaartje in de sportschool wat aangeklooid met verschillende trainingschema's van fitness instructeurs. Nadat ik nu de meeste sticky's op dit forum heb gelezen ben ik er al wel achter dat ik dit als zonde van mijn tijd kan beschouwen, maargoed. Daarnaast lette ik toen ter tijd ook niet echt op mijn voeding en rust.

Hoe dan ook, gezien ik nu in het buitenland zit en veel tijd voor mezelf heb wil ik er nu dan echt voor gaan.

Ik heb er voor gekozen om te starten met het full-body schema zoals 3XL dit suggereert. Dit om de basis nu toch maar eens fatsoenlijk op te pakken.

Ik had dus al een tijdje niet getrained, twee dagen geleden ben ik begonnen met dit schema. Gister, de eerste dag na de training, had ik al aardig spierpijn en vandaag is het ook goed te voelen. Mijn vraag is nu; aanvankelijk had ik geplanned om morgenochtend weer te gaan trainen maar gezien ik nu nog zo'n spierpijn heb; is dit wel een goed idee??

Tevens heb ik een zak creatine op de kop kunnen tikken (is nog niet makkelijk te vinden als je geen Zweeds praat :p). Maar dat is dus het enige wat ik heb, alleen creatine, geen whey. Daarnaast probeer ik wel zo veel mogelijk te eten, 's ochtends havermout met banaan. Gedurende de dag veel brood met kipfilet, of pindakaas, en veel kip, eieren en melk. Nu was mijn tweede vraag hoe jullie me aanraden om te gaan met de creatine.
Is het aan te raden om dit alle dagen te gebruiken, op meerdere momenten per dag? Zo ja, hoe vaak (welke momenten zijn aan te raden) en in welke hoeveelheden?
Ik had al geprobeerd om hier antwoord op te vinden maar ik kon niet echt een gepast antwoord vinden.

Alvast bedankt voor jullie begrip voor mijn onwetendheid & de goede reacties.

gr maarten

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:31 ----------

Foutje, ik bedoelde het full-body schema voor beginners zoals Shutterspeed dat suggereerd in zijn sticky.

Daarnaast: Big-T post in een topic over spierpijn dat het 't beste is om een spiergroep maar 1x per week te trainen. Is 3 x per week full-body juist als beginner dan wel een goed idee?

Let me know what you think.. thx

3x pw fullbody kan best, maar doe dan niet teveel, bijv 2 a 3 sets per oefening en 1 oefening per spiergroep. Evt. circuit.

ik doe zelf ook 3x pw FB en ik hou me aan 3 sets per oef en 1 oef per spiergroep. ik vraag me alleen af of ik mijn anterior deltoid en triceps niet te zwaar belast omdat ik die gebruik bij meerdere oefeningen. anterior als assistor bij bench press en lateral training. triceps bij bench,row en daarna nog als isolatie. Het voelt opzich goed aan maar heb ook gelezen dat je gevoel soms een slechte indicatie is voor overtraining.

• Topic Starter Topic Starter
ik doe zelf ook 3x pw FB en ik hou me aan 3 sets per oef en 1 oef per spiergroep. ik vraag me alleen af of ik mijn anterior deltoid en triceps niet te zwaar belast omdat ik die gebruik bij meerdere oefeningen. anterior als assistor bij bench press en lateral training. triceps bij bench,row en daarna nog als isolatie. Het voelt opzich goed aan maar heb ook gelezen dat je gevoel soms een slechte indicatie is voor overtraining.

Ja ik merk wel dat het (voor mij) beter is om de isolatie oefeningen voor triceps & biceps op het laatst van de training slecht op twee herhalingen te doen ipv drie. (ook aangeraden door Shutterspeed)

Ik ben vannochtend toch maar gaan trainen en ik heb, zoals ik 3XL dat ergens heb zien suggereren op het forum, gewoon 30% minder gewicht genomen. Goed voor de doorbloeding stelt hij, naja hij weet er vast meer van dan ik :p.

En ik heb een zakje whey gevonden, whey 80. Nu even zoeken of het een beetje kwalitatief spul is.

Bedankt alvast voor jullie reply's.

gr maarten

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben maar gewoon gaan trainen (wat minder gewicht genomen) en ik moet zeggen dat ik vandaag amper last heb van de spieren in vergelijking met na vorige training. Hoewel ik tijdens de work-out echt mn spieren wel voelde, voornamelijk op squat en pulldown.
In ieder geval bedankt voor jullie goede bedoelingen!
gr maarten

spierpijn = niet doortraine = eerst herstellen
spierpijn doortraine = spieren kapotmaken = afbreken

mojo heeft helemaal gelijk spierpijn is een teken van je spieren dat ze herstellen dus rust willen, door trainen moet je vooral doen grote kans dat je overtraint raakt

Terug
Naar boven