MuscleMeat

spierpijn in spieren die ik niet heb getraind

Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
60kg
hey,

Ik ben begonnen met powertraining, ik train met dumbbells maar als ik mijn borstspieren train voelt het als of ik mijn arm spieren train,
ik heb de dag erna ook spierpijn in mijn armen ipv mijn borst, weet iemand wat hier de oorzaak van is?

Ik heb ook pijn in mijn polsen ik draag nu een steunverband als ik train en dan doet het minder pijn maar nu mijn vraag is hoe komt het dat ik pijn heb in mijn polsen?

Zwakkere armspieren dan borstspieren, trekt vanzelf wel bij. Die pijn in je polsen gaat ook wel weg, het is alleen ff wennen voor je polsen. Tenzij het te erg word natuurlijk, maar dat zul je zelf wel aanvoelen ;)

(delen van je) armen werken als synergisten ( meewerkerdende spieren) om je dumbbell presses/flys of wat je dan ook doet uit te voeren. Pijn in je polsen kan komen omdat je (onbewust) je polsen niet recht houdt tijdens de oefening of omdat je gewoon nog wat onderarm werk meot verrichten om ze bij te tekken.

(delen van je) armen werken als synergisten ( meewerkerdende spieren) om je dumbbell presses/flys of wat je dan ook doet uit te voeren. Pijn in je polsen kan komen omdat je (onbewust) je polsen niet recht houdt tijdens de oefening of omdat je gewoon nog wat onderarm werk meot verrichten om ze bij te tekken.

klopt, dit heb je ook vaak bij dips (pijn aan polsen) als je ze niet goed houdt

1x per week je polsen en onderarmen trainen.
Als je echt last blijft hebben eventueel een supp bijnemen dat je gewrichten ondersteunt.

Compound oef, zoals Bench, trainen nog spieren behalve je borst
ik doe bv close grip bench voor triceps

Leukste oefening voor de borst is nog steeds push-ups. Je kan push-up bars gebruiken zodat je geen last krijgt van bijvoorbeeld je polsen.

Voor de rest, wat primo victoria zei. Blijf altijd ook goed letten op je houding, haal desnoods iemand erbij die je daarmee kan helpen

Leukste oefening voor de borst is nog steeds push-ups. Je kan push-up bars gebruiken zodat je geen last krijgt van bijvoorbeeld je polsen.

Voor de rest, wat primo victoria zei. Blijf altijd ook goed letten op je houding, haal desnoods iemand erbij die je daarmee kan helpen

En als de pushups te licht zijn (wat snel zal zijn waarschijnlijk) :rolleyes:.
Kun je overstappen op de echte oefeningen zoals bench press (en varianten)
dips en dumbbell press.
Of je doet het meteen natuurlijk ;)

Terug
Naar boven